Opinie: Test Zipp Volteno: Ekologiczny gadżet na prąd

  • Ten temat ma 13 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 5 years, 4 months temu przez Anonim.
Oglądasz 13 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #197914 Odpowiedz
      Ania Grzelak
      Moderator
      • Postów: 170

      Mnie się podoba, może wreszcie moja pani by się dała namówić na takie cudo. Brakuje ważnych informacji: ile cykli ładowania przetrwają akumulatory i ile kosztuje wymiana kompetu baterii. Na stronie producenta danych brak. Ale i sprzęt i cena dość fajna.

      Piszę, redaguję, wspieram i kocham dwa kółka.
    • #197932 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Na szał nie licz u mnie po 300 cyklach baterie do wyj…. po zdięciu kagańca zasięg max 40km i v max 60kmh [silnik 48v i 2kw] koszt aku do mojego to min 1600.

      REKLAMA

      Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

      Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

    • #197937 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      No OK, czyli zakładając mniej optymistycznie 40km na ładowaniu i 300 cykli, to mamy 12.000 km przebiegu na zestawie. Przy przebiegach podobnych do moich (25km dziennie przy samych dojazdach do pracy), czyli 500km miesięcznie, to 24 miesiące jazdy. Sezon trwa powiedzmy 8 miesięcy (marzec-październik) – to trzy lata trwałości baterii. Wygląda, że koszt wymiany zestawu będzie w granicach 600 złotych rocznie (do 100,- miesięcznie). To w sumie koszt benzyny przy średnim spalaniu na poziomie 3 litrów (3litry*5zł*500km/miesięcznie/100 = 75,00pln, czyli nieco taniej niż bilet miesięczny w Wawie). Przy tym samo ładowanie, to już żaden koszt dodatkowy (za kilometr), a odpada częściowo obsługa i materiały eksploatacyjne (filtry, oleje, świece, nie znam konstrukcji, ale pewnie paski). Do ogarnięcia zostają opony i hamulce. Głównym kłopotem w mieście pozostaje miejsce do ładowania… Przy podanej cenie (4K), to się robi kusząca propozycja, szczególnie dla kogoś, kto ma to gdzie ładować, a nie chce się zajmować naprawami, przeglądami, olejami itp. Fajny jest. Nie wiem tylko, czy ta ABSOLUTNA CISZA, to zaleta, ale w sumie rowery też bardzo nie hałasują, a jakoś cześć użytkowników jest w stanie przeżyć na ulicy 🙂

    • #197938 Odpowiedz
      elloco
      Participant
      • Postów: 511

      Zulus jest pewno „ale”. Jak sam zauważyłeś masz 25km do pracy, więc nie zawsze uda Ci się ładować baterię po pełnym wyczerpaniu. Więc tak liczyć nie można. Ponadto wydaje mi się że akumulator będzie coraz krócej wytrzymywał , więc znowu dystans się skróci. Za duży minu uznaję brak oświetlenia LED, zawsze trochę mniejszy pobór prądu. Reasumując według mnie to taka trochę zabawka.

      Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    • #197943 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Niby tak, tylko do tej pory te ^zabawki^ kosztowału około 10K. Skracając to co policzyłem powiedzmy o 25-30% mamy 9.000 km przebiegu, OK?
      Powiedzmy, że to będą tylko dwa lata jazdy, czyli nadal w okolicach 120pln/miesięcznie.
      Dla kogoś, kto ma możliwość ładowania i nie chce się babrać w mechanice, to nadal fajna (czysta) sprawa. Gdyby mi się kiedyś udało żonę namówić, to bym chętnie spróbował 🙂

    • #197945 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 737

      no i trzeba zakładać krótki sezon. Myślę że jak się zrobi w okolicy 5-7 stopni to żywotność i wydajność ogniw strasznie spadnie. To bardzo „letni” sprzęt.
      Ty do wyliczeń brałeś 8 miesięcy jazdy a to bedzie 4-5 miesięcy w roku.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #197978 Odpowiedz
      elloco
      Participant
      • Postów: 511

      No właśnie czyli reasumując jak nie masz możliwości ładowania to możesz maksymalnie jechać 20-25km od miejsca zamieszkania na nowych akumulatorach. No i oczywiście pytanie jak to wszystko wygląda w rzeczywistości, może okazać się że ta elektryczna zabawka będzie przysparzać więcej kłopotów niż zwykła chińska pięćdziesiątka, w końcu Zipp to typowe pojazdy Chińskiej produkcji.
      Jeszcze raz obejrzałem ten test i kolejna rzeczą na którą zwróciłem uwagę a której bym nie zaufał to wskaźnik naładowania baterii, jakoś do tych elementów nie mam zaufania.

      Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    • #197980 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 737

      no to jest stanowczo pojazd „dojazdowy” na przedmieścia albo małe miejscowości albo do jazdy po osiedlu. Taki co w miare po płaskim robisz skoki po 2-3km maksimum

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #197983 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811
    • #197997 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Ja chcę, tylko żona nie chce 🙂 Czyli jak zwykle :-)))
      *
      Paci, ale Zipp jest naprawdę ładny, a to… coś… jest takie, jak cały ten supermarketowy szrot. Identyczny…
      *
      Wombat, to zrozumiałe. Niska temp. to kłopot z zasięgiem. Inna sprawa, że wątpię, żeby kobita latała przy takich temp. jak ja. Jeśli sezon się skróci o połowę, to tym lepiej, zmiana bateryjek będzie nie po 2, tylko po 4 latach.
      Bardziej martwią mnie te „krótkie skoki”. Myślisz, że takie cudo nie wytrzyma ciągłej jazdy przez 10-15km?

    • #198029 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Nic to g nie wytrzyma po stu cyklach jak na 2 dni odstawisz to ładujesz,a o wjechaniu w wode to już nie mówię

    • #198030 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Urodzony optymista 🙂
      Idę testować opony na wodzie :-)))

    • #199035 Odpowiedz
      pustelnig
      Participant
      • Postów: 76

      Jezdziłem tym… czymś. Skuter jak skuter ale smieszy mnie to 😀

      Max Power Maximum
    • #199036 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Zabawka, czy dla kobitki na zakupy OK?

Oglądasz 13 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Opinie: Test Zipp Volteno: Ekologiczny gadżet na prąd
Twoje dane:




Back to top button