Opinie: Test Kymco CK-1 125: Mały motocykl o wielkiej kulturze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #295378 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    No niestety… jakoś nie. Tak samo jak YBR125. Też nie. A właściwie tym bardziej nie. Kymco wygląda i brzmi lepiej od Yamahy (która pyrka jak motorower), a te wszystkie plastikowe pługi, kły i kanty jakoś mnie zniechęcają do obu. Wolę swojego HYO. Może już po prostu zgred jestem i wolę retro 🙂 Ale może nie aż tak, skoro MT125 robi na mnie pozytywne wrażenie. Do czasu. Po dosiadzie stwierdziłem, że nadal wolę HYO :-))) Może bym zmienił zdanie po krótkim spacerku (nie było okazji), bo jednak lżejsza, a prawie równie mocna co HYO, ciecz i ABS… Ale HYOSUNG skonstruował GT125 idealnie pod moje krótkie nóżki 🙂

    #295380 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Nie brzydkie jednak w porównadu do hyo zulusa też wziął bym hyo,fakt 2k droższe ale mamy v twin i z chłodnicą oleju.

    #295382 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    No i z tarczą również z tyłu 🙂
    HYO też niczego nie udaje, po prostu w fabryce ktoś przez pomyłkę zamontował w nim silniczek 125. Błądzić ludzka rzecz :-)))

    #295383 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Silnik 125 a rama gs500 taka panie u ciebie jest kombinacja:)

    #295388 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Ale 650 ma zmienione znacznie więcej, niż tylko silnik. I nie mówię tu o kosmetyce (lampa), czy hamulcach.
    Popatrz na ramę i przednie zawieszenie… 🙂

    #295389 Reply
    jas13
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 98
    • Postów: 98

    Na stronie dealera Kymco, ten model jest za 8990pln bez żadnej Promocji, czyli mniej niż CB125F. Silnik to rozwinięcie silnika Hondy, inżynierowie Kymco potrafią konstruować silniki np. w Downtown 300ccm. Chłodzenie cieczą to dodatkowe kilogramy i dodatkowe elementy do psucia. Kymco ma troszkę lepsze opinie niż Keeway, i troszkę lepsze zaopatrzenie w części i serwis na rynku polskim. Konkurencją jest tu Junak RS125, który jest znacznie tańszy

    #295391 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 099
    • Postów: 21 154

    Etatowy piewca Kymco ?:)
    Inżynierowie Kymco właśnie NIE POTRAFIĄ projektować silników ponieważ ich pierwotne silniki to były silniki hondy, potem były to klony silników hondy (okres przejściówek np w BetWin) które miały gorszą opinie wśród użytkowników niż te poprzednie. Ich kolejne gaźnikowe produkcje nie grzeszyły innowacyjnością i/lub ekonomią, znana jest historia z wysoką awaryjnością silników w skuterach BMW dostarczanych od Kymco… a ten silnik z DT300 to jest konstrukcja Kawasaki i tylko robiona przez Kymco. Bliźniaczy model Kawasaki J300 ma ten sam silnik (z innym oprogramowaniem wtrysku). Różni je oprócz plastików (bo rama ta sama) w zasadzie tylko funkcjonalność i grupa docelowa – w sensie że DT jest bardziej ^miejski^ a J300 bardziej ^sportowy^ – co sugeruje ^sportowa^/niższa szyba i mniej miejsca w schowkach. Paradoksem jest że do tuningu silnika w kawasaki jest masa części a do kymco teoretycznie brak… jakby to była jakaś różnica. Bo zamiast tych 29-32KM można mieć i 40.
    Tak poza tym to ile w Kymco (w bliźniaczym Kawasaki zresztą też) jest myśli technicznej Kymco? W dobie globalizacji …Zawieszenia dostarcza chiński (a fuuuuj przecież) KAIFA, układy ABS dostarcza Bosch, hamulce dostarcza chiński (a fuuuuj) Heng Tong, wtrysk i elektronikę dostarcza Keihin.
    W tych wszystkich mariażach Kymco było zawsze stroną produkującą a nie tą innowacyną. Plastiki robią swoje ale sam R&D to tam jest marny.
    Ja bym sie ograniczył do stwierdzenia że Kymco potrafi wyprodukować (solidnie, starannie – i to udowodnili) silniki/pojazdy ale nie konstruować. Lepi z materiału jaki dostaje – i to też nie zawsze z sukcesem.

    #295392 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Zulus 650tka to własna konstrukcja łącznie z silnikiem nie słusznie nazywana „jak sv650” bo w hyo jest większa poj, moc,kròtszy skok w innym miejscu filtr oleju itd a rama zerznieta ducata ale wlasna.

    #295395 Reply
    jas13
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 98
    • Postów: 98

    Wombat Malucha też można zrobić na 80KM podkręcając seryjny silnik, pytanie tylko po co? Wszystkie firmy kupują części u poddostawców, bo tak jest taniej, a część poddostawców robi te części w oparciu o projekty zamawiającego. Jeśli potrzebujesz sprężyny gazowej podajesz jej warunki brzegowe, a dostawca dostarcza produkt spełniający te warunki. Silnik, wygląda na stopniową ewolucję silnika Kymco, ale tylko porównując dokumentację można to na 100% określić.

    #295396 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 099
    • Postów: 21 154

    Malucha można zrobić na 80KM po to żeby był wyścigowy – i tylko na chwilę. Zrobienie 80KM z 24KM to jednak jest ~310% mocy nominalnej. A zrobienie z 30% więcej to nie jest ekstrema – i kompletnie nie wolno takich skutków modyfikacji porównywać.
    Tutaj mówimy o odzyskaniu tego i tak mamy w ramach fabrycznych założeń – to bardziej ^odblokowanie^ trzysetki niż jej modyfikacja.
    Automatycznie pytanie PO CO? Jest głupie. PO TO żeby mieć 10KM więcej i dalej jeździć bezawaryjnie. Po to żeby w 300 miec tyle mocy co w 500 nie płacąc za 500.. itd. Ludzie na uszach stają, kupują do 125tek, 300tek.. itd wydechy za kilka tyś, wariatory za ponad 1000.. itd żeby wykrzesać COŚ – a tu jest realne, namacalne nie COŚ a10 kucy więcej a do tego bardzo bezpiecznie bo to jest fabrycznie mocniejsza ale zdławiona jednostka.

    #295398 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Też mi się coś zdaje, że nasi chińscy, tajwańscy i koreańscy koledzy innowacyjnością nie grzeszą. Klepią co wyrwali na licencji ewentualnie z drobnymi modyfikacjami z czasem. Zmiany ograniczają się do nowych nalepek, od wielkiego dzwonu na zmianie plastikowej obudowy na bardziej wybajerzoną 🙂

    #295399 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Widzisz Zulusie, jadą na licencji bo bo co sie pier…. z własną konstrukcją testować, przechodzić wady wieku dziecięcego, jedne podzespoły od jednego drugie od innegp jakąś bude sie wyklei z kilku i już. Takie niezależne konstrukcje nie zawsze zyskują nabywców np junak nk650 jakoś ich za wiele na rynku nie widać, moim zdaniem bardzo fajnyy.

    #295400 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 099
    • Postów: 21 154

    na burgmanii w ankiecie pt ^ Czego dwucylindrowego bym NIE KUPIŁ^ prowadzi Kymco MyRoad. Własnie za to że jest mimo potencjału wielką, ociężałą krową za dość wysoką cenę.
    Zapewne to jest celowe. Tzn ktoś zapewne ustalił że w tej klasie pojemnościowej wyrób Kymco nie może być w zestawieniu konkurencją dla innego produktu.

    #295405 Reply
    jas13
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 98
    • Postów: 98

    Wombat: Kupując 300-setkę za 20tys., ostatnie co w niej będę robić to wtłaczanie kasy w podkręcanie momentu na kołach. Jak mi brakuje osiągów, to po prostu kupuje coś, co jest bardziej adekwatne do moich potrzeb. Temat silnika Kymco 300 można zgłębiać (pokrewieństwo z Hondą), ale mi się zwyczajnie nie chce, a poza tym robi się tylko OT.

    #295406 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 099
    • Postów: 21 154

    dla ciebie to ostatnie co bedziesz robić a dla innych pierwsze co zrobią. Dla kogoś istnieje rynek ^performance parts^ i ma się świetnie.

    #295421 Reply
    Adam Michał Łopuch
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 39
    • Postów: 41

    Niezly pojazd ale brak tarczyvz tylu i cena na poziomie CBF dyskalifikuja ten motocykl nikt rozsadny nie kupi kymco zamiast hondy

    #295431 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    No nie wiem, CBF to wyjątkowo komaropodobna paskuda. Te wszystkie plastikowe pługodzioby… Kymko jest całkiem ładne (w porównaniu) 😉
    Przy obu Junak RS to miss Polski :-)))

    #295432 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #295437 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Z tego wszystkiego Kymco i Junak najbardziej mi się podobają. Junak dostał całkiem przyzwoite oceny http://m.youtube.com/watch?v=z443_z4OrbQ

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Test Kymco CK-1 125: Mały motocykl o wielkiej kulturze
Twoje informacje:




Back to top button