Opinie: Skuter i technika: Układ zapłonowy

Simson rok 1983 - zapłon elektroniczny przez wielu traktowany jako awaryjny lecz gdy eksploatacja odbywa się na orginalnych częściach to po prostu rewelacja.

Chodzi Ci o tzw. platynki czy o coś jeszcze innego?

Platynki to zapłon mechaniczny :wink:

Platynki to zapłon mechaniczny :wink: Jemu chodzi pewnie o zapłon tyrystorowy

Tak właśnie zapłon tyrystorowy przypominam jest to rok 1983 który polski pojazd posiadał w tym okresie taki zapłon pewnie żaden chyba że się myle.

Może wiecie czy w przeciętnym chińskim skuterze istnieje możliwość delikatnego przyspieszenia zapłonu?

Hallotron najprawdopodobniej jest przykręcony do kartera na stałe więc nie ma takiej możliwości.

jest taka możliwość, jeśli zamontujesz moduł z regulacją, nawet w simsonie miałem taki moduł :slight_smile:

No to nie wiem czy warto. Chodziło mi o zmianę zapłonu żeby lać benzynę 98 oktanów - jest czystsza.

Możesz taką lać bez zmiany zapłonu, nic się nie powinno stać :slight_smile:

No właśnie wiem, że stać się nie powinno, bo sprawfdziłem ale pali mi wtedy więcej. Tylko dziwne, bo np. 98 z Neste, lub Statoila pali więcej niż 95 (i to sporo), a Ultimate 98 z BP pali mniej. Może ktoś wie dlaczego tak jest? Może to kwestia dodatków, a nie oktanów?

Siemka:) mam pytanko… Rozchodzi się o to ze muszę zmieniać przerwę na świecy żeby mi skuter (4t) odpalił… jak zmniejszę przerwę do 0,25mm to pali na dotyk, 0,30 to już tak nie chętnie ale czasem załapie… a jak jest większą niż 0,35 to chociaż bym go chełtał przez 12h to nie odpali… może wie kros dlaczego tak jest??