Opinie: Romet Classic 400 z wózkiem bocznym na Moto Expo 2016

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Romet Classic 400 z wózkiem bocznym na Moto Expo 2016

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Evert Evert 3 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #297878
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 360

    Informacja o dochładzaniu olejem pojawiała się we wcześniejszych informacjach prasowych, pytanie jednak, w którym miejscu ten motocykl ma chłodnicę oleju? Kolejna rzecz, że miał być dostępny ABS w przednim kole, ale na filmiku nie widać przewodu z czujnikiem przy tarczy. Chyba że to będzie pseudo-ABS rodem z niektórych chińskich skuterów. W bliźniaczym projekcie MASH 500 z Europy Zachodniej nie ma ani ABS, ani chłodzenia olejem. Wizualna różnica może dotyczy koloru i gumowej osłony na starterze nożnym. http://www.motorcyclesupermarket.com/images/bikes/images/10120.1421943534.Dakota-Red-1_1_large.jpg Tak w ogóle, czy prezentowane na targach modele to wersje przedsprzedażowe czy już po homologacji?

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #297958
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Obsługa targów Nie Wie ile Classic 400 i SCMB250, będą kosztować. Classic na zdjęciach robi wrażenie sporego motocykla, a w bliższym kontakcie jest mały jak na 400, a duży wózek go przytłacza, mało miejsca na stopę między wózkiem a motocyklem. Pozycja na motocyklu dużo słabsza niż na Yamaha SR400.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #297963
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 239

    Ta niepewność ceny być może wynika z planowanego układu ABS, jeśli eksponowany model go nie posiada. Jeżeli homologację w tym (a nie w poprzednim) roku dostaną wszystkie wspomniane Romety pow. 125, to w każdym z nich będzie musiał się znaleźć układ ABS. Jeśli dostały w ubiegłym, to mogą zaczekać do 2017. Gabarytami (i wagą) Classic sprawia wrażenie, jakby jednak było mu trochę bliżej do 125-tki niż do 400/500. W ogólnym rozrachunku, porównując z Yamahą SR400 i Royalem Enfield podobno nie wypada źle i pozycje jeźdźców za bardzo się nie różnią. Ciekawe testy porównawcze MASH 500: http://www.motorradonline.de/vergleichstest/yamaha-sr-400-und-mash-five-hundred-im-test/632082 http://solomoto.es/1/comparativo-retro-mash-five-hundred-400-vs-royal-enfield-bullet-500-electra-vs-yamaha-sr-400

    #298071
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Evert możesz mieć rację, ale powiedzmy sobie wprost, jeśli już płace za bilet i idę na targi, a nie wystawę, to spodziewam się zobaczyć ofertę pojazdów, które mogę kupić praktycznie od zaraz. Siedziałem i na SR400 i na Classicu i pozycja się różni, z korzyścią dla Yamahy

    #298113
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 239

    Jas13, pod względem osiągów SR400 wypada gorzej od Classic 400. Ten ostatni ma przyspieszenie i prędkość bliżej Hysounga Exiv 250 lub YBR 250, natomiast Yamaha SR czy Royal Enfield mają przyspieszenie jak w samochodach osobowych (10 lub 11 sek do 100), a prędkość maks w granicach 130/140 km/h. Chyba że komuś na osiągach w ogóle nie zależy.

    http://www.motocykl-online.pl/testy/Royal-Enfield-Continental-GT-i-Yamaha-SR-400,8229,1

    Funkcjonalnie też nie lepiej, bo Classic ma bagażnik, a do SR i RY trzeba już dorabiać stelaże. Generalnie, tego rodzaju sprzęty są dla tych, którzy wiedzą, czego chcą i taki okaz im odpowiada. Podobnie jest na wyższej półce – z Kawasaki W800, Hondą CB1100, Triumphem Bonneville czy Moto Guzzi V7 – technicznie często prostsze, ale cenowo droższe od bardziej nowocześnie wyglądających modeli – za oldskulowy wygląd w końcu się płaci.

    Yamaha SR 400 kosztuje +/- tyle, co MT-07, pomimo prostoty konstrukcji. Mogłaby być dużo tańsza, gdyby produkcja jej była bardziej masowa (17-19 tys. zł), ale to motocykl niszowy i stąd taki a nie inny koszt. Classic 400 jest zapewne dla tych, których nie stać lub którzy nie chcą przeznaczać tak dużej kwoty na klasycznie wyglądającą 400/500-tkę o słabych osiągach. Nawet pomimo jego wad dla miłośników tego rodzaju konstrukcji może być atrakcyjny, a jak jeszcze dodadzą mu ABS, to będzie dodatkowy argument za. W końcu w 2017 r. i do SR400 i do RY dojdzie ABS, to wywinduje ich cenę w górę o co najmniej 2 tys. zł., więc Classic będzie z nimi konkurował dobrą ceną i nie najgorszym wykonaniem. Opinie na temat Mash 500 są dobre, choć były przypadki błędnych map zapłonu w pierwszych modelach, gaśnięcia na niższych obrotach, co podobno zostało wyeliminowane. Zarówno Mash/Classic 400, jak i Royal Enfield mają zarówno elektryczny jak i nożny starter, natomiast SR ma tylko nożny. Jak zgaśnie silnik na dużym skrzyżowaniu, przy dużym natężeniu ruchu…

    Przy okazji, nie ma żadnej chłodnicy oleju w Classic 400 – tylko chłodzenie powietrzem. A co do innych modeli powyżej 125, to zapewne producent walczy z homologacją i ABS-em. Teraz wiadomo, dlaczego np. Junak nie wprowadził nowych modeli pow. 125 do oferty, a EVO 300 wycofał – nowa norma, nowa wymogi techniczne i importerzy „chińczyków”, którzy do tej pory z daleka trzymali się od tych rozwiązań, teraz mają problem. Hyosung też będzie musiał podołać temu wyzwaniu.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie