Opinie: Przegląd Rejestracyjny Skutera: Obowiązkowo

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #93268 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Moim zdaniem to dobrze, że skutery mają obowiązek przeglądów okresowych, jeżdżą po drogach publicznych tak samo jak motocykle i samochody, które od dawna mają obowiązek przeglądu. Więc czemu miały by mieć przywilej i nie jeździć na przeglądy ? Może faktycznie zmniejszy się liczba małolatów co jeżdżą takimi skuterkami po 100 km/h albo osób, które nie dbają o stan techniczny pojazdu i stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym.

    #93269 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Ja już nie rozumie,jak mam w dowodzie datę pierwszej rejestracji 12.06.2009,a tam gdzie termin następnego badania wpisane bezterminowe to kiedy muszę pierwszy raz jechać na badanie techniczne?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #93270 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    12.06.2012. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

    #93271 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Więc dlaczego w artykule jest „Według powszechnej interpretacji powyższych przepisów, posiadacze skuterów z “dożywotnim” przeglądem technicznym zostali zobligowani do przeprowadzenia badania technicznego do dnia 22 września 2010 roku”? Bo już się wystraszyłem że jeżdżę bez ważnego przeglądu.

    #93272 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    22 września 2010 roku jeśli zarejestrowałbyś do 22 września 2007.

    #93273 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    A ty hugo jesteś za czy przeciw nowelizacji?

    #93274 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Ani za,ani przeciw,ale uważam za bzdurny wymysł przeglądów okresowych skuterów.

    #93275 Reply
    mario_78_78
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 58
    • Postów: 65

    a jestem w 100% za … w zeszłym roku nabyłem skuter, przegląd na dwa lata . Co prawda poziom kontroli w stacji diagnostycznej poprostu śmieszny , ale zawsze to coś. Jak coś jest bezterminowo to spore grono użytkowników nie martwi się o stan techniczny … jak klocki wypadna to się zmieni , poza tym obserwując stan techniczny niektórych pojazdów na stołecznych drogach – zgroza , urwane lusterka , odpadające kierunki , owiewki trzymają się na taśmie klejącej albo sznurku … wymieniać można sporo … jestem za przeglądami 🙂

    #93276 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Oczywiście, że ten przepis to bzdura, a państwo zarabia właśnie na podatkach. De facto na przeglądach nic nie sprawdzają, tylko biorą kasę za pieczątkę..Ja mam tłumik wypatroszony i przegląd przeszedł..Dziura w budżecie, panowie rządzący potrzebują ją załatać, więc „tonący brzytwy się chwyta”, tylko patrzeć jak wprowadzą obowiązkowe przeglądy rowerów…

    #93277 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Prędkość maksymalna motorowerów, została kiedyś ograniczona do 45km/h, między innymi z tego powodu, że nie było obowiązku robienia okresowych przeglądów, teraz przeglądy są, a v-max motorowerów pozostała bez zmian. Rowerami jeżdżą szybciej, a przeglądów na rowery nie ma, ciekawe do kiedy? jak policzą, skalkulują, to pewnie wprowadzą ten przymus.

    #93280 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    „Oczywiście, że ten przepis to bzdura, a państwo zarabia właśnie na podatkach.” A jaka jest różnica czy te 50 zł wydasz na batoniki, albo na przegląd? Nie kumam jak ma Państwo tutaj zarobić, wytłumacz.

    #93281 Reply
    ejacek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 23
    • Postów: 27

    Ja również jestem za przeglądami technicznymi motorowerów ,tylko zeby stacje diagnostyczne podchodziły poważnie do tematu.

    #93282 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Jesli mieli by powaznie podchodzic do przegladow to 95% skuterzystom powinni zabrac dowody.

    #93283 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    IMO jeżeli są przeglądy to powinny zostać podniesione limity prędkości do chociaż 60km/h. Prawda jest taka, że osoba jadąca 45km/h jest dużo bardziej narażona na wypadek niż identyczna jadąca 60km/h, m.in. przez wyprzedzające samochody. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmienienie przepisów, by 50 były ograniczone tylko pojemnościom – większość 4T i 2T nie osiąga więcej niż 75km/h, a obecne prawo jest i tak „martwe” i trudno znaleźć skutery spełniające to 45km/h. Nie mówiąc w takich przekrętach jak Husqvarna 125 z mojego miasta, sprowadzona i zarejestrowana na 50. Ktoś papiery tłumaczył, ktoś przegląd podbił… A skoro odblokowana 50 i nielegalna 125 są równymi renegatami w świetle prawa to po co się szczypać?

    #93284 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    No, ja te 50zł wolałbym wydać na batoniki niż na przegląd… Poza tym, gdy braknie miejsca w dowodzie po 6 wpisach, czeka nas kolejny wydatek, zmaiana dowodu rejestracyjnego, który w Wytwórni Papierów Wartościowych, kosztuje parę złotych, a w Referacie komunikacji 60zł. Może ktoś powie, że państwo nie wprowadziło tego przepisu dla dodatkowych wpływów do budżetu?? Państwo na nas orze jak może, tylko w Polsce są takie wysokie podatki i głupie ustawy, dlatego biznes ucieka za granicę i jest jak jest.

    #93285 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Michał, ale w naszym kraju słabe jest lobby motocyklowe, i nikogo to nie interesuje, Rząd robi pozory że w ogóle czymś się zajmuje i wymyśla bzdety typu przeglądy motorowerów..

    #93286 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    No tak Pietro, ale kupując skuter wymieniasz dowód, więc te 6 miejsc starczy Ci na 10-12 lat. Masz zamiar dłużej jeździć jednym skuterem? 😀

    #93287 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Tylko że ja robię przeglądy co rok, więc mi starczy na 6 lat…Dowód z auta wymieniałem i zapłaciłem 70zł z naklejkami na tablice, i w tym drugim zostało miejsce na ostatni przegląd, potem znowu wymiana, jeśli nie sprzedam lub nie wyzłomuję auta.. Nadal uważam,że te przeglądy motorowerów ograniczonych przepisami do 45km/h to pomyłka.

    #93288 Reply
    dudus94d
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Wiecie co ja uważam ten pomysł za bardzo dobry. Może wreszcie na drogach nie będzie wreszcie pojazdów w opłakanym stanie

    #93289 Reply
    Szefuniko
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 187
    • Postów: 195

    Dokładnie nie rozumiem, czyli jak kupię nowy skuter to po trzech latach muszę zrobić przegląd, a następnie od tego przeglądu muszę robić przeglądy co 2 lata. Czy jak zarejestruje skuter w tym roku to w dowodzie rejestracyjnym będzie już wszystko napisane?

    #93290 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Dokładnie tak jak piszesz, pierwszy przegląd po trzech latach od daty pierwszej rejestracji ;).

    #93291 Reply
    zenek69
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 48
    • Postów: 49

    A może wypowiedzą się ci co byli ostatnio na takim przeglądzie ??? To jest śmiechu warte jak to wyglądają. Syn ostatnio pojechał z kolegą na jedną ze stacji diagnostycznych aby zrobić przegląd trzyletniego skutera. Goście podchodzą do przeglądy jak pies do jeża nie wiedza co mają sprawdzać i jak, przykład proszę bardzo tekst „Proszę włączyć światła. Czemu uruchamia pan skuter przecież prosiłem o włączenie świateł” „Gdzie ma pan napisane jaka jest pojemność silnika??” I nie da się pominąć pytania czy skuter jest zablokowany. To nie jest przegląd mający na celu poprawę bezpieczeństwa tylko danie zarobienia stacjom diagnostycznym.

    #93292 Reply
    Vin
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 236
    • Postów: 240

    I tak w mojej okolicy wszyscy to walą – mają to gdzieś, głęboko… Jedynie ja byłem mądry co zrobiłem na wypadek chociaż jeżdżę 2 lata i nie raz mijałem patrol to ani razu nie miałem kontroli. Każdy ma praktycznie odblokowany skuter, mówiłem to im że badanie techniczne muszą zrobić to machają na to ręką. Szczerze to i tak w mojej okolicy szczególnie dobrze sprawdzają skutery na stacjach (wiem bo byłem), na rolki od razu a w nie których stacjach to sprawdzą tylko czy światła, migacze, ogólnie zobaczą stan skutera i podbiją pieczątke i poprosza 50 PLN.

    #93293 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Jeśli coś jest nie tak ze skuterem to od razu widać. Po prostu albo ktoś dba, albo nie. Pamietajcie też, że diagnosta ponosi konsekwencje prawne. Jeśli diagnosta podbije przegląd w np. skuterze z łysymi oponami i bez hamulców, a ten spowoduje wypadek to zarówno kierowca, jak również diagnosta odpowiadają za nieumyślą np. śmierć.

    #93294 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Ps. Ostatnio oglądałem program. Złapali laskę, która miała przyciemniane boczne przednie szyby w aucie. Policjant wyjął specjalne urządzenie, sprawdził przepuszczalność i wyszło 40%. Pyta kobietę kiedy przegląd był robiony. Ona, że tydzień temu. A kiedy Pani ten pojazd oblepiła tą folią. Ja nigdy, taki kupiłam rok temu. Kobiecie zatrzymali dowodzik, a sprawa poszła do Starosty w sprawie Diagnosty co dopuścił pojazd do ruchu.

    #93295 Reply
    zenek69
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 48
    • Postów: 49

    Leszek byleś na przeglądzie skutem czy samochodem ??? Ja byłem swoją Suzi to nawet na rolki nie raczył mnie wziąć nie mówiąc o sprawdzeniu ustawienia świateł. Moim zdaniem te przeglądy przy skuterach to jest jedynie wyciągnięcie kasy a wszyscy to totalnie olewają.

    #93296 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    zenek69 ma rację, te przeglądy motorowerów, to nic więcej jak wyciąganie kasy.

    #93297 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Na moje oko mogliby trochę to zmienić-robić dokładne przeglądy stanu technicznego, ale przy okazji aby przepisy „zdjęły” ograniczenie do 45km/h.I chyba każdy by był happy mogąc jechać ponad 45 na legalu.

    #93298 Reply
    Melonier
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 99
    • Postów: 99

    Przeglądy niech zostaną jak to ma poprawić kondycje państwa lecz to ograniczenie do 45km/h powinno być zniesione. Fabrycznie leci i tak 55km/h i tak było. Co do tych złomów na ulicach. To jeszcze nie spotkałem takiego. Obecnie to jest tanie i każdy pomyka prawie nówkami. Wrocław jest oblegany przez China Team. I jest to całkiem fajne. Pomykam już prawie 3 rok i nie narzekam. Podjadę na przegląd i nie ma się do czego przyczepić. Mam kolegę co ujeżdża Muchę i jest w stanie idealnym ,a ma już ponad 30 lat. Przegląd nie wyeliminuje zepsutych hamulców i zacinających się linek-śmiech na sali. Tylko zdrowy rozum i nic więcej. No i nie zapomnijmy o dziurawych drogach, białych znakach poziomych, koleinach itp Tu tkwi cały problem naszej techniki jazdy i wytrzymałości sprzętu. Kto jest za ręka w górę.

    #93319 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 267
    • Postów: 269

    Przegląd nie ma za zadanie poprawienie bezpieczeństwa, tylko wyciąganie kasy… Byłem na przeglądzie i nijak to się ma do sprawdzenia sprawności hamulców, czy stanu technicznego. Malo tego – to ja jako użytkownik moto na takowym musiałem paną podpowiadać co i gdzie jest w moto.. żenada.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Przegląd Rejestracyjny Skutera: Obowiązkowo
Twoje informacje:




Back to top button