Opinie: Prawo jazdy na motocykl: Czy warto?
Dodaj nowy temat na forum! › Forum › Wasze Opinie › Opinie: Prawo jazdy na motocykl: Czy warto?
Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 11 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Anonimowy 6 lata, 6 miesiące temu.
- AutorWpisy
- 21 maja 2013 o 12:20 #121609
Anonimowy- Postów: 3 102
Na pewno masz dużo racji w tym co napisałeś, ale nie we wszystkim się z Tobą zgodzę. Np co do wymiarów maxi, wcale nie musi być wielki i szeroki, zauważ, że spora grupa producentów wkłada większe silniki do tych samych karoserii – to działa tak samo jak w samochodach. Ten z 2 litrowym silnikiem nie jest większy od tego 1.2. Co do spalania też nie masz racji, bo np moja 250 spokojnie mieści się w 3.5 litra/100 km. Jeździłem 50-tką i przesiadłem się na większy tylko i wyłącznie ze względów bezpieczeństwa. Może to brzmi dziwnie, ale właśnie jadąc szybciej na trochę cięższej maszynce czuję się zdecydowanie bezpieczniej, już o samej płynności zmiany pasów nie wspomnę. Nie wyprzedzają mnie również za wszelką cenę na ‚grubość lakieru’ bo jadę szybciej. Ogólnie na drodze mając duże tablice jesteś inaczej postrzegany, chociaż wielu i tak nie rozróżnia, dopiero na światłach daję im do zrozumienia, że mają do czynienia z motocyklem. Jeśli chodzi o opłaty też nie masz racji, owszem są większe, ale nie aż tyle. OC za 250 – 60 zł zapłaciłem. Twoja wola i Twój wybór, ale jak masz okazję i pieniądze kupuj. Przynajmniej 125 ccm.
21 maja 2013 o 13:45 #121608Dokładnie ! Skutery 50 ,to takie „pchełki” wśród innych pojazdów na drodze, ale pomimo tego, że czasami na widok wyprzedzającego mnie motocykla, błyszczącego się ścigacza, ja wolę poruszać się byzczkiem. Jadę powoli,ale do celu i przy tym mój budżet, nie jest mocno nadszarpnięty ,przez drogą benzynę, jaką musiałbym wydać do jazdy motocyklem :-)))
CzytajREKLAMAKup motocykl Triumph i zyskaj do 25%
Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.21 maja 2013 o 20:00 #121762ja mam skuter 125 cc , max prędkosc ok 70 mil – 110km/h , jak na Londyn jest to wystarczająco, dużo tras szybkiego ruchu z ograniczeniami do 40mil ale w rzeczywistości 50-60 to norma dlatego nie wyobrażam sobie jazdy na 50cc
21 maja 2013 o 20:00 #121763Mi cały czas chodzi po głowie coś większego. Wiem, że nie będę pracował do końca życia w In Poście i będę używał moto do dojazdów do pracy, a nie do rozwożenia listów. Mam ochotę przesiąść się na coś czym legalnie będę mógł wjechać na ekspresówkę lub autostradę. Rozglądam się za jakąś Małą Dużą Blachą. Dziś widziałem jakieś zgrabne Kymco. Na razie nie ma a to czasu, a to pieniędzy ale jednak nie tracę nadziei. Jeśli będę miał A będę miał dużo większy wybór sprzętu. A może jakiś zabytkowy sobie odrestauruję?
21 maja 2013 o 20:00 #121764Co do spalania to niestety nie masz racji skutery czy motocykle z silnikami 250ccm spalają tyle co twój 50ccm, ja akurat mam 125ccm a spalanie 250ccm znam z komentarzy właścicieli takich pojazdów, ale 125ccm przy prędkościach około 60km/h max 80km/h umie zejść minimalnie poniżej 3L na sto kilometrów. Ale używanie manetki na full i poruszanie sie z non stop z maxymalnymi szybkościami skutkuje zużywaniem około 4L na sto kilometrów przez silnik 125ccm. Silnik 250ccm pewnie zużywa mniej paliwa od 125ccm jeśli chodzi o jazdę powyżej 100km/h (tak mi sie wydaje). Co do kosztów utrzymania to masz rację części do firmowych silników na pewno dadzą po kieszeni, za cenę np cylindra do 125-250cc kupisz cały nowiutki silnik do swojego skuterka 50ccm i jeszcze ci sporo pieniędzy zostanie. podam ci kilka porównań: cylek 125ccm LC 1300zł do chińczyka 50ccm około 100zł, łańcuszek rozrządu do firmowego 125cc ponad 100zł do chińczyka 50ccm około 15zł, reperaturka pompy cieczy do nawet firmowego 50ccm około 30-40zł a do np 125ccm firmowego około 200zł. Części do chińskich 125-150ccm są tanie ale te silniki są anemiczne i chyba lepiej by się wyszło przesiadając się na jakiś 2T 70ccm przynajmniej jeśli chodzi o osiągi.
21 maja 2013 o 20:00 #121765
Anonimowy- Postów: 927
Ja dodam jeszcze jedną zaletę posiadania prawa jazdy – można w całym majestacie prawa przekraczać 45 km/h. Z kolei sama kategoria A nie zmusza jeszcze do posiadania drogiego motocykla, zawsze można przejestrować swojego podrasowanego „bzyczka”.
21 maja 2013 o 20:00 #121766
Anonimowy- Postów: 562
Ja osobiście w życiu nie robiłbym prawka żeby jeździć jakąś 125 albo maxi-skuterem.Jak prawko to tylko ścigacz np.600ccm.
21 maja 2013 o 20:00 #121767
Anonimowy- Postów: 927
I pewnie masz na to mnóstwo „rozsądnych” argumentów…
21 maja 2013 o 20:50 #121787W sumie to cieszę się z tego, że w wielu kwestiach co do 125 i 250 się myliłem. Rzeczywiście – procentowe wykorzystanie mocy silnika jest tym mniejsze im większa pojemność. Natomiast jeśli chodzi o różnicę prędkości między mną a samochodami mijającymi mnie to na razie jest dość spora. Na czymś większym pod tym względem czułbym się pewniej. A co byście powiedzieli na jakiegoś używanego Sym-a albo Kymco?
22 maja 2013 o 14:30 #121883Kisiu, tak patrząc, że większe pojemności np. mogą więcej palić, ciężej się przedostać w korku i reszta rzeczy o których pisałeś, to może by jednak kupić rower? Bo przecież jest jeszcze mniejszy, w sumie to nic nie pali itd. Ale moim zdaniem tu nie o to chodzi. Z tego co widzę, masz mniej – więcej podobny gust co do motocykli bo marzysz o hondzie transalp. Ja też gustuję w tej kategorii motocykli, tylko ja marzę o suzuki v-stromie 650. Moim zdaniem jest ładniejszy od transalpa, a według rankingów jest również lepszy. Ale to nie o tym mowa. Moim zdaniem warto zrobić prawko jeśli się tylko morze i przesiąść się z przysłowiowego „kibla” na poażny motocykl. Ale moim zdaniem skuter powyżej 50cc to porażka, przecież w sumie to jest to zabranie dużej części przyjemności z jazdy. Ja przesiadłem się ze skutera na motorower i moim zdaniem dużo fajniej się jeździ i sprawia to większą przyjemność.
o - AutorWpisy
Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie