Opinie: Pilne: Ustawa o motocyklach 125 ccm na prawo jazdy B weszła w życie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #174463 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Super ide zaraz sie przejechać:-) Niech tylko mnie zatrzymają i powiedzą że jest mandacik bo jeżdże bez uprawnień to ich zjade że nie znają przepisów i niech sobie uaktualnią.:-) Pewnie w pierwszych dniach sporo glin będzie zaskoczonych w Polsce:-)

    #174478 Reply
    LZK
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 29
    • Postów: 29

    Andrzej311, Opowiadasz! Na bieżąco ich szkolą ze zmian w przepisach. Zwłaszcza takich. Jestem pewien, że już od czerwca dostają szczegółowe wytyczne jaka pojemność, jaka moc, itp. A poza tym, jeśli jeździsz jak człowiek, a nie jak dawca to możliwe, że cię dopiero za 10 lat zatrzymają do kontroli. Mnie przez 8 lat kontrolowano tylko raz i to jeszcze na kursie prawa jazdy, bo bez świateł jechałem 😛

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #174506 Reply
    Matt_at
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 65
    • Postów: 83

    mam pytanie . Co z wyjazdem za granice ?

    #174523 Reply
    hyena
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 58
    • Postów: 58

    Chyba trzeba sprwdzić przepisy danego kraju, czy można. To że u nas dozwolone to nie znaczy że wszędzie tak jest.

    #174529 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Matt_at napisał:

    mam pytanie . Co z wyjazdem za granice ?

    Kolego, poczytaj trochę to forum, ten temat już był wałkowany, jak i wiele innych w zasadzie wyczerpujących tematy związane ze 125-tkami. Są artykuły, komentarze, opinie, dyskusje – ludzie pytają, odpowiadają, a kolega wpada tak „na partyzanta” i sruu….. jeszcze raz.

    #174530 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 268
    • Postów: 269

    Matt_at napisał:
    Mam pytanie. Co z wyjazdem za granicę ?

    *
    A co, jedziesz teraz na Ukrainę z całym workiem ziemniaków (jabłek nawet) i paczką… zapalników do nich?

    #174531 Reply
    wolfgang007
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Pisze z Czech, u nas podobna ustawa juź istnieje od zeszlego roku, sam jeździe na hondzie pcx 125 s prawem jazdy „B”. Chce ale zapytać, czy moge jako cudzoziemiec wjechać do Polski na skuterze s prawem jazdy „B” i nie beda mial problemów s policja. Dzieki za info.

    #174535 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Hmmmm….. to nie jest ustawa „tylko dla Polaków” i nie jest chyba dla ciebie odkryciem, że Twoja kat. B jest honorowana w Polsce. Więc możesz o ile spełniasz wszystkie warunki ustawy.

    #174579 Reply
    bebrene
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 20
    • Postów: 20

    Możesz spokojnie z Czech przyjeżdżać do Polski swojim PCX i nie będziesz miał problemu.

    #174707 Reply
    nimda
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 3
    • Postów: 3

    Wg funkcjonariusza z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji z siedzibą przy ulicy Waliców 15 (ale tylko jednego) mylicie się z tym, że posiadacie uprawnienia do poruszania się 125 z kat B Ja w dniu wczorajszym dostałem kwitek na 300. Jechałem piaggio X9 (124; 11kW/15KM; „Q”=0,064kW/kg) Funkcjonariusz wyliczył na smarfonowym kalkulatorze stosunek mocy do masy i – hmmm, nie wyszło tak jak powinno. Ja w tym czasie miałem oglądać fotografie z wypadków na motocyklach. Tortura. Reszta do mnie już nie docierała. Kwit podpisany, ciężka głowa, spacer z 180 kg maszyną u boku. Dziś już byłem w sądzie z wnioskiem o uchylenie mandatu. Szkoda tylko, że organ wręczający niesłusznie nałożoną karę jest organem państwowym i wszelkie walki np. o wpłatę określonej kwoty na domy dziecka jako zadośćuczynienia za krzywdy doznane w czasie kontroli polegające na psychicznym molestowaniu fotografiami, którymi nie musiałem oglądać, nie odniosą żadnego skutku. Nadal latam Iksem.

    #174719 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    A po co liczył jak dla motocykli jest obowiązkowo wpisany w dowodzie?

    #174721 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Pan szanowny funkcjonariusz może sobie liczyć żeberka cylindra – stosunek mocy do masy jest wpisany w dowodzie i jego smartfonowe liczenie może sobie uskuteczniać na lekcjach matematyki.

    #174730 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    Tak, możesz być moralnym zwycięzcą albo nawet mieć racje ale na drodze decyduje policjant.
    Spokojnie może zakwestionować dane z dowodu tak samo jak może podważyć przegląd i przydatność pojazdu do użytkowania. Najwyżej na skutek twojej skargi poniesie konsekwencje swojej błędnej decyzji po twojej pisemnej skardze u przełożonego. Ale co ci zmarnuje czasu i narobi kłopotu to jego.
    No bo niby co zrobisz?powiesz mu: pieprzysz pan od rzeczy, pakuje sie pan z tym swoim smratfonikiem do suki i nie zawracaj głowy porządnym obywatelom.
    po czym wsiądziesz na swój pojazd i odjedziesz?
    Wątpię.

    POTEM to ty masz prawa. Ale w czasie kontroli możesz najwyżej nie zgodzić sie z werdyktem policjanta i rozpatrzy to sąd. A do tego czasu werdykt policmena jest wiążący. To jak z przyjęciem mandatu- można odmówić ale oni go i tak wystawiają + powstaje wniosek do sądu.

    #174737 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Nie polemizuję z Tobą więc napiszę bez polemiki: mylisz się i to grubo.
    A poza tym czegoś nie rozumiem: Jak ten tłumok to liczył skoro masę i moc musiał wziąć z dowodu. U mnie zawsze (jak bym nie liczył) wychodzi stosunek mocy do masy taki jak podany w dowodzie.
    I na 100% odmawiać mandatu bo nie jest waszym zadaniem sprawdzenie poprawności takich danych (moc, stosunek mocy do masy itp) z dowodu rejestracyjnego bo nie macie takich możliwości (oczywiście nie mówię tu o sprawdzaniu numerów nadwozia w chwili zakupu).

    #174744 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    B4rtek napisał:

    Nie polemizuję z Tobą więc napiszę bez polemiki: mylisz się i to grubo.

    napisz mi gdzie i kończę temat. Chyba że uważasz że twoim prawem jest podczas kontroli na drodze powiedzieć panu policjantowi żeby se wsadził swoją racje na kucyka, walnąć focha i odjechać nie polemizując – jak to masz widzę w zwyczaju.
    Ciekawe ile metrów dalej będziesz leżał plackiem twarzą do ziemi.

    #174750 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Dane jak moc i masa własna są danymi producenta, które zostały zbadane/sprawdzone w odpowiednich warunkach dzięki czemu pojazd został dopuszczony do ruchu przez właściwe urzędy.
    Policjant może mieć co najwyżej uzasadnione przypuszczenia że pojazd odbiega od tych danych ale musi mieć ku temu dowody – jak w przypadku pędzącego 70km/h motoroweru o pojemności 50ccm. Ale wtedy sprawa kończy się nie mandatem a odebraniem dowodu rejestracyjnego i odesłaniem z kwitkiem umożliwiającym dojechanie do stacji diagnostycznej (sprawdzone na OSKP gdzie znam chłopaków bo pracuję dla nich i opowiadają takie śmieszne historie).
    Krótko – policjant nie ma prawa podważać danych producenta, może jedynie odesłać na sprawdzenie czy są one prawidłowe (czy nie zostały wprowadzone modyfikacje). Co więcej – ty tak samo nie masz obowiązku sprawdzania danych producenta. Przecież chyba wiemy o tym wszyscy ? Skoro my nie mamy obowiązku sprawdzania poprawności danych fabrycznych to o co kaman ?
    Jego własne wyliczenia wyliczonej już i sprawdzonej przez producenta, diagnostę i urząd miasta to kpina i raczej przypuszczam że zmyślona sytuacja. Tym bardziej że jak wspomniałem – dane w dowodzie są sprawdzalne matematycznie. A już mandat za (wypełniony przez urzędnika) dowód rejestracyjny to w ogóle pomyłka w filozofii tej bajki.
    I powtarzam – tylko w przypadku uzasadnionych przypuszczeń a takimi jest sprawdzone/zmierzone certyfikowanym urządzeniem przekroczenie danych fabrycznych.
    Jeśli ta bajka była faktem rzeczywistym to pójście do sądu oznacza konsekwencje policjanta i spore odszkodowanie za te zdjęcia.

    #174773 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    Co wyjaśni sąd a nie ty policjantowi na drodze.Bo on nie jest od rozstrzygania i jak się uprze że mu nie pasi to KOMPLETNIE NIC Z TYM NIE ZROBISZ.
    On NIE MUSI nic udowadniać. Wystarczy że ma Uzasadnione podejrzenie. Zweryfikuje to badania techniczne. Być może (jak na to popracujesz) poniesie konsekwencje swojej błędnej decyzji. Ale to wszystko POTEM a nie podczas kontroli.Podczas kontroli jego zdanie jest rozstrzygające.

    #174776 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Jakie może być UZASADNIONE PODEJŻENIE że producent skłamał a urzędy dopuściły pojazd do ruchu ? Nie myl diagnostyki z orzekaniem o dopuszczeniu do ruchu.
    Policjant nie może podważać faktów oczywistych. Poza tym co nazywasz UZASADNIONYM PODEJRZENIEM i jakie ma być jego UZASADNIENIE?
    Zrozum że dyskutować to sobie policjant może z przebitymi numerami, podejrzeniem ich zmiany, podejrzeniem że pojazd porusza się szybciej niż powinien.
    Ale jeśli ustawa wyraźnie definiuje że pojazd ma mieć X stosunku mocy do masy i ma aktualny zapisany w dowodzie a nie przyłapano Cię na prędkości 200km/h to on nie może polemizować z tym co jego koledzy urzędasy wpisali w dowód bo dobrze wie że przepisali to z danych technicznych pojazdu. Taki gliniarz poleciał by z naganą jako przykład.

    #174779 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    a takie że widział że twój 125 przyśpieszył do 100km/h w 3.5sek i za boga nie wierzy w jego stosunek mocy do masy

    #174783 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Przecież wspomniałem że „TYLKO W UZASADNIONYCH PODEJŻENIACH MODYFIKACJI”. Ale mówimy o gościu, który dzieli pobrane z dowodu masę/moc i wychodzi mu inna wartość niż w dowodzie. Przecież wszystkie trzy są wpisane w dowodzie a stosunek mocy do masy jest wynikiem prostego działania matematycznego, co niejeden lepszy od niego już sprawdził.
    I co taki tuman wpisze w raporcie ? Że dzielić nie potrafi ? Albo że kalkulator w jego smartfonie się zjebał ? 🙂
    Widzisz chyba różnicę ? 🙂

    #174788 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    A jak zobaczy skuter ewidentnie 125 zarejestrowany jako motorower to też ma wierzyć w dowód że to motorower czy może to zakwestionować?
    Przecież w dowodzie wszystko jest.

    #174790 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Tylko ze filozofujesz a temat jest o konkretnym przypadku policjanta weryfikujacego dane z dowodu rejestracyjnego.

    #174792 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    Nie filozofuje. Znam przypadki gdzie samochody były zatrzymywane 30 sekund po wyjechaniu z przeglądu technicznego i weryfikowane.
    A WSZYSTKO było w dokumentach. papier to tylko papier.
    Po prostu PRAWEM policjanta jest nie uwierzyć w dowód- we wpisane w nim dane lub w ogóle w jego prawdziwość. Nie znamy sytuacji.
    W niemczech byś się kompletnie nie dziwił bo tam od mocy zależy grupa ubezpieczeniowa. U nas tego nie ma ale niekoniecznie każdy przedstawiany do kontroli dokument jest wiarygodny. Może sobie liczył bo uznał że w prawidłowym dokumencie te dany powinny być matematycznie poprawne a w lewym może wpisane na oko?

    #174801 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Ale ty nadal nie rozumiesz. On podwazal moc WPISANA W DOWODZIE. Jemu wyszlo ze ta moc jest zle wpisana ! Nie czepial sie zadnych rzeczyqistych wartosci. Nadal nic ?

    #174802 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    Nadal nic.
    Ja miałem accorda o mocy 150KM a w dowodzie miałem 133KM bo innych baza w urzędzie nie posiadała. Żadna nowość w tym kraju.

    Przy czym 15-konne piaggio 125 waży nie 179kg a tylko 160. 179kg waży 400setka. Wiec dane w dowodzie… fajnie jakieś mieć.

    #174803 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Panowie, szkoda pary, tu d…y dał kolega który dostał mandat, bo nie zareagował.
    Jeżeli policjant nie zakwestionował mocy i masy podanej w dowodzie i walnął się w obliczeniach, to wystarczyło zapytać jak to policzył jeśli w dowodzie jest co innego.
    Nie demonizujmy tak tych strasznych policjantów, bo oni też mają prawo się mylić i sądze, że w podanym przypadku możma to było,to załatwić od ręki.

    W zasadzie to cała sprawa wygląda mi na coraz bardziej wyssaną z palca. Może to podkład pod jakiś artykuł 🙂

    #174804 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    o, mądrze gadasz.

    #174806 Reply
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 257
    • Postów: 257

    Mowie ze to strasznie smierdzi…
    Wombat: a co ma gowno do wiatraka? A moze to moja wina ze jak zaczynamy wspolna dyskusje to sciagasz mnie na boczny tor i gdakamy nIe na temat.
    Powtarzam: mamy w dowodzie dwie cyfry: 4 i 2. Policjant podzielil 4 przez 2 i wyszlo mu 5 zamiast 2ij za to dal mandat. Moze teraz cos Jednak swieci w tym tunelu ?
    Juz pomijam, ze nawet gdyby w dowodzie byly bledy to nadal NIE JEST NASZA WINA. Dowod rejestracyjny wypelnia urzad a nie ty. No wez….

    #174807 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Bartek to nie zmienia faktu, że policja ma prawo zakwestionować te dane i odesłać cię do diagnosty. Druga sprawa, że najczęściej tego nie robią, bo nie mają w głowie bazy danych parametrów pojazdów.

    #174808 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    Podzielił 4 przez 2 i wyszło mu 5. Ja rozumiem. Jego błąd i jego problem. tylko że nie on pchał skuter.
    A ty rozumiesz? Nawet jeżeli ON popełnił błąd to decyzja jest wiążąca aż jej oficjalnie nie zaskarżysz.. I pchasz.

    Błędy w dowodzie wystawionym przez urząd państwowy NIE SĄ NASZĄ WINĄ. Ale jeżeli ktoś się połapie NAJPIERW ODPOWIADAM MY a potem na skutek różnych procedur możemy tą odpowiedzialność zcedować (albo i nie).
    Wiec odbierając dowód powinienneś go formalnie rzecz biorąc zweryfikować bo odbierając niejako zgadzasz się i poświadczasz zapisane w nim dane.
    Jakby był błąd w nazwisku to byś nie odebrał – nie?
    urząd jedzie z danych w systemie, wybiera pojazd z listy..a jeżeli właściwego nie ma na liście wybiera podobny. Ludki sie nauczyły laćna takie subtelności czy to seat ibiza 110kw czy 115kwbo to i tak ibiza. A że jedno jest żadką wersją z ultra wypasem…kogo to. Problem jest przy szkodzie bo liczą ci stawki jak od cywila a to jakaś tam semi rajdówka..itd. W urzędzie mają to gdzieś a ty masz problem.

    W silniki Accordów w urzędach w PL było wbite 2.0 KAT. Problem w tym że silnik F20A5 oficjalnie w sprzedaży w PL nigdy katalizatora nie miał.
    Miała wersja z niemiec F20A4 wprowadzona jako podstawowa do bazy.
    Skończyło sie tak że właściciele hond accord 2.0i z silnikiem F20A5 jeździli na przeglądy z pismem/oświadczeniem Honda Poland co do seryjnego braku katalizatorów w ich silnikach bo im nie chcieli badań technicznych podbijać.
    A w dowodzie przecież było..itd. W dowodzie akurat BYŁY BZDURY z pełną moca urzędową. Wiec nie dziw sie gliniarzowi co pewnie takich przypadków widział 1000 że niekoniecznie dowód to jest coś w co ufa bezgranicznie.

    Pytanie- jakie kolega ma dane w dowodzie że sie gliniarzowi arytmetyka nie zgadzała?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Pilne: Ustawa o motocyklach 125 ccm na prawo jazdy B weszła w życie
Twoje informacje:




Back to top button