Opinie: Naprawa zatartego cylindra w skuterze 2T

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Naprawa zatartego cylindra w skuterze 2T

Ten temat zawiera 15 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 6 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 16 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #97106
    Zdjęcie profilowe Andrzej_K
    Andrzej_K
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Zdjęcia pod artykułem nie powiększają się i czy tak powinno być? Jeśli tak to szkoda bo wieje dają 🙂

    #97107
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    Nic nie ma o wyciskaniu sworznia, początkującym może sprawić to trochę kłopotów. Nie ma też o tym, że tłok i pierścienie przed montażem warto posmarować olejem 2T, znacznie to ułatwia wsuwanie go do cylindra. Brakuje też takiej informacji, że segery (te „zawleczki” powinny być skierowane wystającymi fragmentami w dół. „Trzeba pamiętać żeby wycięcia na nich pokrywały się z trzpieniami na tłoku” – to fakt, choć te „trzpienie” nazywamy zamkami. „Tłoka nie smarujemy olejem, ułatwi to dotarcie.” – pierwsze słyszę. 🙂 Ogólnie bardzo fajny poradnik. Przydałby się też taki do silników 4T.

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #97108
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Ja też pierwsze słyszę, aby nie smarować nowego tłoka olejem gdyż ułatwi to docieranie?! Jak się to ma do dolewania oleju do benzyny? Nie smarować tłoka, ale dolać oleju do benzyny…przeczy jedno drugiemu. Tłok należy posmarować olejem, nawet samochodowym 4T, ale do benzyny nie trzeba dolewać oleju.

    #97109
    Zdjęcie profilowe Andrzej_K
    Andrzej_K
    Użytkownik
    • Postów: 10

    To że słyszymy o czymś pierwszy raz, jak niegdyś o teorii heliocentrycznej, nie znaczy że jest nieprawdziwe. Nawet 2T mają warstwę honowaną która się musi bardzo szybko zetrzeć żeby pierścienie mogły dotrzeć się do gładzi cylindra. Tak samo jest w 4T.

    #97110
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    W takim razie po co radzisz dolewać olej do paliwa? Jedno zaprzecza drugiemu 😀

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #97120
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Zanim kupimy i założymy nowy tłok trzeba pierw zwymiarować cylinder i ocenić czy się nadaje do dalszej eksploatacji. Żeliwny można przeszlifować, aluminiowy jeśli nicasil nie wytarty wystarczy przelecieć szczotką do cylindrów, tutaj należy także doprać właściwy tłok, te do nicasilu są bardziej miękkie i w zasadzie zmienia się tylko selekcja przy kolejnych wymianach. Przy wytartym nicasilu w przypadku małych pojemności bardziej opłacalna jest wymiana cylindra na nowy, droższe cylindry można zregenerować albo wstawić tuleję żeliwną. i na wszystkie ruchome części dajemy ciut oleju, wprawdzie lepsze tłoki są pokryte teflonem ale strzeżonego…. Jeśli nie rozpoławialiśmy karterów to wał sobie dalej pływa w oleju więc bez obaw o szybkie zatarcie po odpaleniu moment dokręcenia głowicy sprawdzamy zawsze w książce serwisowej. silnik może być podobny ale nie zawsze tak jest i można zerwać szpilkę albo gwint w karterze

    Kymco B&W 170
    #97121
    Zdjęcie profilowe Andrzej_K
    Andrzej_K
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Pietro, olej radzę dolewać w razie gdyby pompa oleju nie działała, albo była zapowietrzona. barteklodz, znajdź mi moment dokręcania głowicy do Baotiana bt50q. Ten moment co podałem jest najbezpieczniejszy żeby nic nie zepsuć.

    #97132
    Zdjęcie profilowe lucky63
    lucky63
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Powinniście bardziej dbać o wartość merytoryczną zamieszczanych artykułów. Wiele tu błędów natury technicznej. Ten jest beznadziejny a do tego pisany „slangiem”.

    #97133
    Zdjęcie profilowe porshak16
    porshak16
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Mam problem z moim skuterem . Czasami gaśnie podczas jazdy bez żadnego powodu . Czyżby zatarty ? Skuter to Derbi Furax

    #97229
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Otóż tłok smaruje się olejem, aby łatwiej wsunąć go do cylindra – tak jak wszyscy w komentarzach piszą. Raz, że wsunąć tłok do cylindra bez oleju jest trudno (o ile luz montażowy jest prawidłowy i wynosi ok 0,06mm) a dwa, że można w ten sposób porysować gładź pierścieniami. Jest o tym napisane w pierwszej lepszej instrukcji serwisowej skutera czy pilarki spalinowej. BTW cylinder przy pierwszym suchym rozruchu tak się dotrze, że już można zbierać na nowy tłok i szlif :-). Pierścienie docierają się przez ~30km, więc jest to czas pracy silnika. Ślady honowania natomiast nigdy w pełni nie znikają z gładzi cylindra i zawsze można dostrzec ich ślady. Nie ma nic o tym, że trzeba uważać by założyć prawidłowo pierścienie – chodzi zarówno o kolejność oraz o to, aby założyć je odpowiednią stroną do góry. Minimalne przebarwienia na ramionach wału zawsze mogą występować i nie jest to zjawisko niepokojące. A tak poza tym poniżej instrukcja mojego autorstwa o wymianie cylindra 2T LC: http://www.skuterowo.com/wymiana-cylindra-2t-demontaz/ http://www.skuterowo.com/wymiana-cylindra-2t-montaz-kitu-cylindrowego/

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 16 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie