Opinie: Naprawa zatartego cylindra w skuterze 2T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #97106 Reply
    Andrzej_K
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Zdjęcia pod artykułem nie powiększają się i czy tak powinno być? Jeśli tak to szkoda bo wieje dają 🙂

    #97107 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Nic nie ma o wyciskaniu sworznia, początkującym może sprawić to trochę kłopotów. Nie ma też o tym, że tłok i pierścienie przed montażem warto posmarować olejem 2T, znacznie to ułatwia wsuwanie go do cylindra. Brakuje też takiej informacji, że segery (te „zawleczki” powinny być skierowane wystającymi fragmentami w dół. „Trzeba pamiętać żeby wycięcia na nich pokrywały się z trzpieniami na tłoku” – to fakt, choć te „trzpienie” nazywamy zamkami. „Tłoka nie smarujemy olejem, ułatwi to dotarcie.” – pierwsze słyszę. 🙂 Ogólnie bardzo fajny poradnik. Przydałby się też taki do silników 4T.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #97108 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Ja też pierwsze słyszę, aby nie smarować nowego tłoka olejem gdyż ułatwi to docieranie?! Jak się to ma do dolewania oleju do benzyny? Nie smarować tłoka, ale dolać oleju do benzyny…przeczy jedno drugiemu. Tłok należy posmarować olejem, nawet samochodowym 4T, ale do benzyny nie trzeba dolewać oleju.

    #97109 Reply
    Andrzej_K
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    To że słyszymy o czymś pierwszy raz, jak niegdyś o teorii heliocentrycznej, nie znaczy że jest nieprawdziwe. Nawet 2T mają warstwę honowaną która się musi bardzo szybko zetrzeć żeby pierścienie mogły dotrzeć się do gładzi cylindra. Tak samo jest w 4T.

    #97110 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    W takim razie po co radzisz dolewać olej do paliwa? Jedno zaprzecza drugiemu 😀

    #97120 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    Zanim kupimy i założymy nowy tłok trzeba pierw zwymiarować cylinder i ocenić czy się nadaje do dalszej eksploatacji. Żeliwny można przeszlifować, aluminiowy jeśli nicasil nie wytarty wystarczy przelecieć szczotką do cylindrów, tutaj należy także doprać właściwy tłok, te do nicasilu są bardziej miękkie i w zasadzie zmienia się tylko selekcja przy kolejnych wymianach. Przy wytartym nicasilu w przypadku małych pojemności bardziej opłacalna jest wymiana cylindra na nowy, droższe cylindry można zregenerować albo wstawić tuleję żeliwną. i na wszystkie ruchome części dajemy ciut oleju, wprawdzie lepsze tłoki są pokryte teflonem ale strzeżonego…. Jeśli nie rozpoławialiśmy karterów to wał sobie dalej pływa w oleju więc bez obaw o szybkie zatarcie po odpaleniu moment dokręcenia głowicy sprawdzamy zawsze w książce serwisowej. silnik może być podobny ale nie zawsze tak jest i można zerwać szpilkę albo gwint w karterze

    #97121 Reply
    Andrzej_K
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Pietro, olej radzę dolewać w razie gdyby pompa oleju nie działała, albo była zapowietrzona. barteklodz, znajdź mi moment dokręcania głowicy do Baotiana bt50q. Ten moment co podałem jest najbezpieczniejszy żeby nic nie zepsuć.

    #97132 Reply
    lucky63
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 10
    • Postów: 10

    Powinniście bardziej dbać o wartość merytoryczną zamieszczanych artykułów. Wiele tu błędów natury technicznej. Ten jest beznadziejny a do tego pisany „slangiem”.

    #97133 Reply
    porshak16
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Mam problem z moim skuterem . Czasami gaśnie podczas jazdy bez żadnego powodu . Czyżby zatarty ? Skuter to Derbi Furax

    #97229 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Otóż tłok smaruje się olejem, aby łatwiej wsunąć go do cylindra – tak jak wszyscy w komentarzach piszą. Raz, że wsunąć tłok do cylindra bez oleju jest trudno (o ile luz montażowy jest prawidłowy i wynosi ok 0,06mm) a dwa, że można w ten sposób porysować gładź pierścieniami. Jest o tym napisane w pierwszej lepszej instrukcji serwisowej skutera czy pilarki spalinowej. BTW cylinder przy pierwszym suchym rozruchu tak się dotrze, że już można zbierać na nowy tłok i szlif :-). Pierścienie docierają się przez ~30km, więc jest to czas pracy silnika. Ślady honowania natomiast nigdy w pełni nie znikają z gładzi cylindra i zawsze można dostrzec ich ślady. Nie ma nic o tym, że trzeba uważać by założyć prawidłowo pierścienie – chodzi zarówno o kolejność oraz o to, aby założyć je odpowiednią stroną do góry. Minimalne przebarwienia na ramionach wału zawsze mogą występować i nie jest to zjawisko niepokojące. A tak poza tym poniżej instrukcja mojego autorstwa o wymianie cylindra 2T LC: http://www.skuterowo.com/wymiana-cylindra-2t-demontaz/ http://www.skuterowo.com/wymiana-cylindra-2t-montaz-kitu-cylindrowego/

    #97230 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    U mnie po ostatnim remoncie znów poszły pierścienie. Jutro mam zamiar je zmienić. Cylinder nie nosi nawet jakichśtam śladów zużycia, ma nawet jeszcze wyżłobienia z honowania. Mogę założyć nowe pierścienie na używany 500 km tłok i cylinder? Który pierścień powinien być u gory i jak je rozróżnić?

    #97232 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    MichalW racja! Co do luzów tłok-cylinder, powiem więcej -niektóre modele MZ-etek ten luz powinny mieć o wartości 0,03mm i jak tu nie posmarować tłoka olejem podczas montażu? 😉 Kisiu możesz założyć nowe pierścienie na używany tłok.

    #97233 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    No to dobrze, Pietro. Cieszy mnie to bardzo. Kupiłem i założyłem takie coś: http://sklep.motor-land.com.pl/p-4156-cylinder-cpi-keeway-a-c-40mm/ i po 500 km nie ma już pierścieni. Albo są tak złej jakości, albo zostały źle założone, albo przepałowałem. Olej Castrol Power1 Racing. Teraz kupiłem pierścienie oryginalne do Zippa Quantuma za 12 zł w Skuterlandzie i je założę. Jakby człowiek pomyślał trochę lub wiedział więcej to zostawiłby wyczyszczony oryginalny cylinder i kupiłby tłok Meteora z pierścieniami. Koszt ten sam, a nerwów byłoby mniej. A teraz jeszcze zmieniałem pasek i rolki więc znów wydatki, a dziś żona dowiedziała się o pierścieniach i jest zła… W sumie się jej nie dziwię.

    #97234 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    A starczyło kupić i założyć to: http://sklep.motor-land.com.pl/p-5805-tlok-meteor-cpi—keeway–40-00–z-oknami/ albo nawet to: http://sklep.motor-land.com.pl/p-15818-tlok-power-force-cpi-keeway-40-00mm/ i byłoby git, a tak to szkoda kasy i nerwów oraz czasu na rozbieranie i zastanawianie się nad jakością chińskich materiałów.

    #98187 Reply
    krzysxxx
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    witam mam problem bo kapie mi olej z tłumika i nie wiem czego to jest przyczyna? bo odłaczylem dozownik a to nadal kapie czy to wina jes cylidra glowicy czy tloczka ? czy to przez to tak leci olej

    #98281 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Jeśli używasz, Krzyśku, oleju syntetycznego to przejdź na półsyntetyk, a jeśli półsyntetycznego to na mineralny i to do remontu powinno załatwić sprawę.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Naprawa zatartego cylindra w skuterze 2T
Twoje informacje:




Back to top button