Opinie: Motocykl 125 na Prawo Jazdy kat. B: Kymco K-Pipe
- This topic has 21 odpowiedzi, 11 głosów, and was last updated 9 years temu by
roomcajz.
-
AutorWpisy
-
13 maja 2014 dnia 17:33 #165961
Jak już nowe przepisy wejdą w życie zbieram zamówienia na Kymco K-Pipe 125. Jeżeli ktoś będzie chciał to przywiozę.
13 maja 2014 dnia 17:57 #165969„Na koniec jeszcze jedna zła wiadomość: Wszystko wskazuje na to, że nawet po wejściu w życie nowych przepisów Kymco K-Pipe nie będzie dostępny na polskim rynku. Naszym zdaniem szkoda…”
Jak widać pracownicy Motorlandu każdemu mówią co innego. 🙂
Z drugiej strony, importer musi po prostu wiedzieć, na czym stoi: czy przepisy w takiej formie wejdą w życie oraz czy taka a nie inna wykładnia przepisów jest/będzie dopuszczalna. W przypadku tego konkretnie modelu – w odróżnieniu od skuterów CVT – istnieje jednak pewne ryzyko. Wystarczy drobna zmiana definicji, inne stanowisko ministerstwa i już może pojawić się problem z dostępnością tego pojazdu dla posiadaczy kat. B i spadek zainteresowania nim.
W Czechach – jak już wspominałem w innym miejscu – też istnieje ograniczenie w przepisach do automatycznej skrzyni biegów, ale tam K-PIPE 125 nie wpisuje się w kat. B.
13 maja 2014 dnia 18:46 #165974Oby wszystko poszło gładko, bo ja się zapisuję na K-PIPE.
14 maja 2014 dnia 13:53 #166025Evert napisał:W przypadku tego konkretnie modelu – w odróżnieniu od skuterów CVT – istnieje jednak pewne ryzyko. Wystarczy drobna zmiana definicji, inne stanowisko ministerstwa i już może pojawić się problem z dostępnością tego pojazdu dla posiadaczy kat. B i spadek zainteresowania nim.
IMO nie powinno byc problemow, przynajmniej przy obecnym brzmieniu Rozporzadzenia w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami (…) – przez pojazd z automatyczną skrzynią biegów rozumie się pojazd, w którym nie ma pedału sprzęgła, a w przypadku motorowerów i motocykli – ręcznej dźwigni sprzęgła.
W przypadku K-Pipe ten warunek jest spełniony aczkolwiek przynajmniej do mnie koncepcja tego pojazdu nie bardzo przemawia. Rozwiązanie w sumie malo wygodne bo biegi i tak trzeba samemu zmieniać, a brak sprzęgła i dziwna konstrukcja skrzyni (wyższy bieg wrzucamy w dol) uniemożliwia wykorzystanie tego sprzęt do jakiejkolwiek nauki jazdy.Pozdrawiam, MtothaJ
14 maja 2014 dnia 14:12 #166028e tam. co za różnica czy biegi w górę czy w dół ?
Jeździłem i takim i takim a uczyłem sie na ogarze 900 gdzie właśnie biegi były po żydowsku 🙂
To jak w samochodzie- jeden ma jedynke do przodu, inny ma do tyłu, ten ma podciągany wsteczny, ten ma wciskany w tył, ten ma naprzeciwko V..itd14 maja 2014 dnia 17:26 #166063Wombat napisał:
e tam. co za różnica czy biegi w górę czy w dół ?
Jeździłem i takim i takim a uczyłem sie na ogarze 900 gdzie właśnie biegi były po żydowsku 🙂
To jak w samochodzie- jeden ma jedynke do przodu, inny ma do tyłu, ten ma podciągany wsteczny, ten ma wciskany w tył, ten ma naprzeciwko V..itdW temacie skrzyn biegow samochodowych to tak naprawdę jedyna roznica to wsteczny – jedynka na dog leg’u to mega rzadkość do tego stopnia ze można ja w tych rozważaniach pominąć.
Natomiast – zarowno w skrzyniach samochodowych jak i motocyklowych – istnieje pewna konwencja co do umiejscowienia przelozen i trudno chwalić odmienność dla samej odmienności jeśli nie wynikają z niej żadne korzysci.Pozdrawiam, MtothaJ
14 maja 2014 dnia 18:23 #166068Kymco w Nexxonach i K-Pipe zastosowało rozwiązania zaczerpnięte z nowoczesnych konstrukcji motocyklowych. Automatyczne sprzęgło i taki układ biegów już od dawna stosuje się w sportowych wyczynowych motocyklach. Zresztą doświadczeni motocykliści zmieniają biegi bez użycia sprzęgła – i jakoś nikogo to nie dziwi.
No może jedynie kierowników małych skuterów 🙂14 maja 2014 dnia 18:28 #166069benekpe napisał:
Kymco w Nexxonach i K-Pipe zastosowało rozwiązania zaczerpnięte z nowoczesnych konstrukcji motocyklowych. Automatyczne sprzęgło i taki układ biegów już od dawna stosuje się w sportowych wyczynowych motocyklach. Zresztą doświadczeni motocykliści zmieniają biegi bez użycia sprzęgła – i jakoś nikogo to nie dziwi.
No może jedynie kierowników małych skuterów 🙂Tak. Zaczerpnięte z bardzo nowoczesnych konstrukcji motocyklowych od 50 lat tych nowoczesnych w 1968..
Już ci to 3 raz pisze Bernardburgu.14 maja 2014 dnia 18:40 #166073Misiu-pysiu, masz już swoje wymarzone kategorium *A*, a się tutaj sadzisz jak jakiś…. brokuł na przednówku.
Podsycę z deka ten temat…
Nexxon górą, Nexxon wszędzie, K-Pipe padnie, Nexxon dalej będzie. Bumy dymy, idzie wielki dyszcz. Będzie… sikawica. Będzie lało. ;DTak sobie czasami myślę, ale ten kolo ma tutaj naprawdę ostre jazdy. To podobno można już leczyć i to nawet z dobrym skutkiem. 😉
14 maja 2014 dnia 18:58 #166075Musie się dowartościować. Wpada na forum *małych skuterków* i *jedzie* ludziom z pozycji swej wyimaginowanej wyższości:
jo mom A.. jo mom A.. wy mali skuterkowcy..ale jezdem gosciu! Kto chce mie dotknąć? taki jezdem niesamowity. Podziwiajta.jakoś tak sobie ułożył w głowie że jest tu jedyny co prawdziwego moto dosiadł i okiełznał a ludzie mający skutery to po prostu nie mają pojęcia o technice, życiu, realiach rynku..itd i jak to było..? realiach życia prawdziwego motocyklisty.. czy jakoś tak 🙂
Ma się za doświadczonego motocykliste bo już podobno ze dwa lata jeździ. Pewnie jakby zszedł na kolano przy 120 to gacie by były pełne ale za pisanie bzdetów w necie jeszcze nikogo piorun nie spalił 🙂 wiec korzysta.
Uciułał na *atrakcyjną oferte* (jakoś sobie i INNYM trzeba wyjaśnić czemu ma stary a nie nowy/nowszy – bo jeszcze by mu kto pojechał że go nie stać- a tak po prostu WYBRAŁ MĄDRZE ATRAKCYJNĄ OFERTE… to mniejszy wstyd podobno) co ma z 10 lat i 60 tyś przebiegu i go to mentalnie teleportowało w inne realia. Z definicji nieosiągalne dla kogoś kto ma skuter – ale to kompletnie we wszystkich dziedzinach życia.Fajny przypadek kliniczny. Spoko można na nim robić magisterkę. Ale są takie cuda. Baba z brodą, Bernard z pe..itd
14 maja 2014 dnia 19:17 #166077No to się wydało. Ale jaka to jest atrakcja dla tego forum. I jest z kim… *ponawijać*. Sprawiedliwym trzeba tutaj być. On też… *ciągnie* to forum. Inaczej, to wnuki dinozaurów by nas kiedyś odkopały. Trochę czerstwy ten żart, ale zawsze. ;D
14 maja 2014 dnia 19:28 #166080to jak w Kingsajz:
– ja wiem że Polokoktowcy nas nie kochają. Ale sęk w tym że my potrzebujemy wszystkich. Wiec my ich tak długo będziemy kochać aż oni nas też pokochają.
14 maja 2014 dnia 19:44 #166083shnosnas – na pewno będziesz zadowolony z wyboru. Bo tak naprawdę nie ma realnej alternatywy dla K-Pipe.
Dawidsuper8 – masz już jakieś informacje ile by kosztował K-Pipe 125?14 maja 2014 dnia 19:47 #166086Pojadę z nieco innej mańki (bajki):
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Cytaty:Dzie%C5%84_%C5%9Bwira
Edit:
Daj mu żyć, toż już mu mechanior zrekonstruował tego… Burgera 125.
Czy my się tak musimy tutaj wyżywać na takim biednym i zacnym człowieku?
Żmija tyle jadu w sobie nie ma, a Ty jeszcze zębami go kaleczysz, a ja tylko lekko kocią łapką trącam przy tym. ;D14 maja 2014 dnia 19:59 #166088benekpe napisał:
shnosnas – na pewno będziesz zadowolony z wyboru. Bo tak naprawdę nie ma realnej alternatywy dla K-Pipe.
Dawidsuper8 – masz już jakieś informacje ile by kosztował K-Pipe 125?A co? Będziesz kupował?
15 maja 2014 dnia 16:26 #166125Cena K-PIPE 125 będzie się wahała w granicach 6 tys. zł. Na którymś z filmików jest mowa, że kosztuje ok. 9 tysięcy, ale to cena z Niemczech czy Wielkiej Brytanii, a u naszych południowych sąsiadów ok. 44 tys. koron czyli +/- 6,5 tys.
A tak tytułem ciekawostki, to ten model ma dwie nazwy handlowe: K-PIPE oraz KPW. Ta druga występuje głównie w krajach francuskojęzycznych. Trochę dziwnie, że w Polsce się na nią nie zdecydowali. 🙂
15 maja 2014 dnia 16:38 #1661276tys. zł to chyba kosztują już tyle ścigi 49cm3 – te rodzimej produkcji – oczywiście 🙂
Więc K-Pipe 125 będzie ciekawą alternatywą.
Pożyjemy, zobaczymy. Wszędzie trąbią, że ustawa wejdzie w życie szybko – wiadomo rządzący politycy muszą jakoś wpłynąć na elektorat 🙂 Tym bardziej że partia moherów i emerytów depcze im po piętach 🙂16 maja 2014 dnia 16:40 #166202Anonim
Nieaktywny- 11
- 562Postów:
Wombat W Polsce nie wiem ale w III rzeszy około 1500euro.W Polsce nikt z Motorlandu nie potrafi mi powiedzieć ile może kosztować. Wiem że K-Pipe 50ccm kosztuje 5600zł możliwe że 125ccm będzie kosztować mam nadzieje poniżej 7000zł. Jeżeli Motorland się odgryzie i nie wprowadzi K-Pipe do sprzedaży z silnikiem 125ccm lecę do Niemiec po nówkę.
16 maja 2014 dnia 17:31 #166205Widziałem ostatnio na żywo K-Pipe 50,pierwsze co bym wymienił to tłumik,jest ochydny,a 125 ma chyba podobny do 50-tki.
16 maja 2014 dnia 18:41 #166214Dziwne z tym k-pipe 125. W tamtym roku k-pipe był nowością, ale w cenniku na oficjalnej stronie KYMCO jak najbardziej był wymieniony, pamiętam, że na pewno był tańszy niż Agility City 125 – coś mi świta cena 5700 albo 5800zł. Teraz nagle nie ma w cenniku? Sprawdziłem na ich stronie, dziwne.
17 maja 2014 dnia 08:16 #166238pawelecm napisał:
Dziwne z tym k-pipe 125. W tamtym roku k-pipe był nowością, ale w cenniku na oficjalnej stronie KYMCO jak najbardziej był wymieniony, pamiętam, że na pewno był tańszy niż Agility City 125 – coś mi świta cena 5700 albo 5800zł. Teraz nagle nie ma w cenniku? Sprawdziłem na ich stronie, dziwne.
Na oficjalnej stronie KYMCO masz wymienioną wersję 50, a 125, o której mowa, jest na razie niedostępna.
http://www.kymco.pl/skutery_k_1.htmlDawidsuper8 napisał:
W Polsce nie wiem ale w III rzeszy około 1500euro.W Polsce nikt z Motorlandu nie potrafi mi powiedzieć ile może kosztować. Wiem że K-Pipe 50ccm kosztuje 5600zł możliwe że 125ccm będzie kosztować mam nadzieje poniżej 7000zł.
W Niemczech oficjalna cena to prawie 1800 Euro (ok. 7,5 tys. zł), a więc drożej niż w Czechach (6,5 tys. zł):
http://www.kymco.de/leichtkraftrad-125ccm/k-pipe-125/features.html
http://www.kymco.cz/bikes-125ccm/k-pipe-125/popis.html
Jeszcze niedawno w Motorlandzie mówili o 6 tys., a teraz widocznie wolą nie podawać ceny. Pewnie dlatego, że po pierwsze przepisy jeszcze nie weszły w życie i nie wiadomo, jaka będzie ich ostateczna wersja. Przykładowo (bardzo optymistycznie): wprowadzenie przez Senat opcji dla manuali mogłoby pogrzebać zainteresowanie K-PIPE 125 na rzecz innych modeli z tradycyjną skrzynią biegów.
Druga rzecz, że przy obecnym brzmieniu przepisów znowelizowanej ustawy ten model byłby praktycznie bezkonkurencyjny: jedyny nowy motocykl 125 nie będący pełnym automatem, ale zarazem wpisujący się w zakres pojęcia „automatycznej skrzyni biegów” (chyba że pojawiłyby się różne klony Hondy Cub/Innova). Jeśli z tego powodu zainteresowanie nim byłoby duże, importer – zgodnie z prawem popytu i podażu – niekoniecznie będzie chciał dawać zbyt niską cenę. Jeszcze niedawno przecież Agility City 125 było tańsze od 50, teraz cena jest ta sama, a po wejściu w życie nowych przepisów z pewnością pójdzie do góry.
Dlatego poniekąd nie dziwię się Motorlandowi, że w tym całym zamieszaniu nie chce póki co udzielać żadnych informacji co do cen i dostępności KYMCO K-PIPE 125.17 maja 2014 dnia 11:38 #166250Wiecie może kiedy te przepisy mogą wejść w życie? Czy tam jest rzeczywiście zapis o „automatycznej skrzyni biegów?” Bo przekaładnia bezzstopniowa ze skutera raczej nie załapie się jako „automatyczna skrzynia biegów”?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.