Opinie: Moim Zdaniem: Jak Tuningować 4T?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #94374 Reply
    LiVre
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 84
    • Postów: 89

    „Warto wiedzieć,że spalanie wzrasta znacznie i po całkowitym tuningu może dosięgnąć nawet 5-6 litrów/100 km.” – w czterosuwie ? Mało realne takie spalanie. Chyba przy niewyregulowanym gaźniku.

    #94375 Reply
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 1 056
    • Postów: 1 073

    Skoro wszystkie te przeróbki czynią z naszego skuterka motocykl i dodatkowo zaczyna on spalać tyle co motocykl, to czy nie lepiej i BEZPIECZNIEJ po prostu kupić motocykl?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #94376 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Brak info o tym, że przy zmianie cylindra na 80-90ccm trzeba założyć wzmocniony wał – seryjny nawet w dobrym stanie prędzej czy później się ukręci. Co do filtra powietrza – warto zainwestować w gąbkowy wkład (uniwersalny, do przycięcia) oryginalnego filtra. Będzie to lepsze rozwiązanie niż np. Polini Airbox, który strasznie szybko się syfi…

    #94377 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Aha, i zdjęcie gaźnika przedstawia gaźnik od 2T, w dodatku z podgrzewaniem :P.

    #94378 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    mam teraz 80ccm w 4t i jak na razie zrobiłem po tankowaniu 140km i pokazuje 1/2 w baku chociaż jak pali sie rezerwa to jest 1,5-2 litry ale zawsze leje az pod korek to nie wiem o ile wiecej wchodzi paliwa ale pali coś koło 2,4 może

    #94379 Reply
    LiVre
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 84
    • Postów: 89

    Michal Wujak – to artykuł o częściach,które podnoszą moc. A nie o częściach ,które podwyższą żywotność skutera więc o wale nic pisać nie musiałem 🙂 Ja u siebie mam 80cc na seryjnym wale i przebieg 10 000 km 🙂 Wszystko pięknie chodzi. Z tym,że kingway’e mają wały przystosowane do 80cc ponieważ pochodzą z chin,gdzie nominalną jednostką pojemności motoroweru jest 80 cc

    #94380 Reply
    LiVre
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 84
    • Postów: 89

    Co do drugiej wypowiedzi MichałWujak – artykuł jest o silnikach 4t 🙂 Madi, tak, po solidnym tuningu przy bardzo ostrej jeździe skuter 4t potrafi spalić 5l ( przy cylindrze 90cc i gaźniku 24mm).

    #94381 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    aż mi się wierzyć nie chce 😉 ale niech będzie.

    #94382 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    LiVre, no chyba że tak z tym wałem. Ale pamiętam, że na starym Skuter Doktor był poradnik z info, że od 80 wzwyż już trzeba dawać sportowy wał ;). No a co do spalania to też mi się wydaje, że coś za duże. 5-6L to pali 80ccm w 2T, które ma conajmniej 15KM.

    #94383 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Nieprawda, na skuterdoktor i innych stronach przy cylkach 90ccm ZAWSZE PISAŁO ŻE SERYJNY WAŁ WYTRZYMA.Na skuterdoktor mieli rzekomo testowy skuter i 12000km zrobił na 90ccm i żył. 5-6l możliwe, mi na zakatowanej 82ccm bez regulacji 4l potrafił wciągnąć jak się pociskało, przy 90ccm i innych duperelach pewnie i więcej chlają 4t 😀

    #94386 Reply
    LiVre
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 84
    • Postów: 89

    Dokładnie tak, jak napisał Vezyr. Zresztą, Skuter Doktor to nie wyrocznia 😉 Co do zdjęć – nie ja je dodawałem, dodawał je admin 😉 Wszystkie zdjęcia są zdjęciami silnika dwu – suwowego ,który poznać można po charakterystycznym dzwonie sprzęgła. Ale zdjęcia to tylko dodatek…

    #94387 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    a to ciekawe…. przecież to nie ma znaczenia jaki silnik przy montażu dzwona sprzęgła… Poza tym dzwon to nie element silnika tylko napędu.

    #94398 Reply
    LiVre
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 84
    • Postów: 89

    Madi – ja się nie czepiałem, ja tylko odpowiedziałem. Dzwon sprzęgła to element silnika przede wszystkim. Silnik dzieli się na kilka części ,z którego jedna to przekładnia a z kolei dzwon to część przekładni co za tym idzie – można mówić,że to część silnika jak i przekładni;)

    #94399 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    silnik tak precyzyjnie to cylinder, tłok, głowica, skrzynia korbowa, wał korbowy, łożyska i uszczelniacze. Jednak zwykle uznaje się za silnik też napęd czyli zespół wariatora, sprzęgła i przekładni końcowej. 😉

    #94407 Reply
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 328
    • Postów: 330

    Śmieszy mnie tuningowanie skuterów 🙂 Taniej,bezpieczniej i zgodnie z prawem jest kupić normalny motocykl czy tam skuter z fabrycznym silnikiem 125/250cc.Głupota,ale jak ktoś chce pakować kasę w chińczyka za 2 tyś zł jego sprawa :]

    #122400 Reply
    huvanito
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    witam mam problem ze swoim motorkiem mam choppera XT50Q i wymieniam tłoki cylinder na większa pojemność i zastanawiam się czy mam wymienić tez wał korbowy czy ten co mam mi wytrzyma??. Ale to nie jedyne moje pytanie bo mam tez taki problem że zauważyłem że jak ściągałem tłok to tam gdzie wchodzi szpilka górna z prawej strony patrząc z przodu to odkruszył mi się gwint jego resztki są w wale korbowym a nie wiem jak go ściągnąć żeby to wyciągnąć pomóżcie mi potrzebuje dokładnych instrukcji i czy kartel będę musiał wymieniać boje się że sobie coś zepsuje i już nie poskładam wymieniam też tłok z takiej przyczyny ze zapieka się pierścienie na nim a on sam został uszkodzony a ja zrobiłem na nim dopiero 1033 km nie wiem jak mam rozebrać silnik żeby się dostać do wału i go wyciągnąć pomóżcie z góry dziękuję za informacje

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Moim Zdaniem: Jak Tuningować 4T?
Twoje informacje:




Back to top button