Opinie: Kurtka na skuter: Na co zwracać uwagę?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Kurtka na skuter: Na co zwracać uwagę?

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Bartolini2009 6 lata temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #129986
    Zdjęcie profilowe Tomekj
    Tomekj
    Użytkownik
    • Postów: 103

    Śmiem się nie zgodzić z tym co napisał autor n.t. kurtek skórzanych „ale ma trzy zasadnicze wady – fatalnie zachowuje się na deszczu, fatalnie chroni przed asfaltem i zapewnia fatalną oddycha”. 1. Dobrze przygotowana skóra nie przepuszcza łatwo wody, nie nasiąka, i ze względu na jej sztywność skuteczniej woda niej spływa. Jeżeli nie planujemy dłuższych przejazdów w deszczu jest nie gorsza od kurtki z cordury. 2. Skóra w kurtce motocyklowej jest grubsza i bardziej wytłumia energię uderzenia niż cordura, co do przecierania – tu nie wiem, ale przemawia do mnie fakt, że kombinezony na ścigacze są najcześciej skórzane (tekstylnych nie kojarzę, choć pewnie jakieś są.) 3. Z tym oddychaniem jest tak, że jeśli chce mieć się impregnację, wodo i wiatroszczelność to zapewnienie jeszcze „oddychania” kurtki drastycznie winduje jej cenę. Istotne za to jest ilość i rozmieszczenie otworów wentylacyjnych – i tu wiem z praktyki, że ze względu na sztywność skóry wentylacja jest lepsza bo kurtka jest mniej podatna na odkształcenia od pędu powietrza i nie klei się do ciała. Na minus jest to że nagrzana dłużej „trzyma ciepło”. Na koniec: to już drugi artykuł o kurtkach i żaden z autorów nie pokusił się o opisanie takiego elementu kurtki jak membrana, która pełni dość istotną funkcję. Aaaa…. i jadąc na jednośladzie nie grzebię się po kieszeniach (nie,przychodzi mi do głowy żaden istotny powód takiej potrzeby) tylko trzyma się ręce na kierownicy.

    #129995
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Raven, nie to żebym bronił autora, ale…No właśnie, artykuł podejrzewam jest skierowany głównie do młodzieży (chociaż na pewno nie tylko) jeżdżącej głównie na 50-tkach. Tu jak wiemy, prędkości są dużo mniejsze a co za tym idzie, uszkodzenia odzieży przy szlifie zapewne też są mniejsze.
    Co do wyższości skóry nad tekstyliami (lub odwrotnie) to tak jak mówisz, wszystko zależy od odpowiedniego *przygotowania* skóry, a co za tym idzie potem jej ceny.
    A dlaczego kombinezony na ścigacze są ze skóry? Z prostego powodu. Osiągane prędkości rzędu 200-300 km/h. Skóra jest elastyczna, więc kombinezon jest opięty co daje nam lepszy opływ powietrza i mniejsze opory. Tekstylny kombinezon by furczał jak szalony 🙂 Cordura nijak nie chce być elastyczna 🙂 Ścigacze to generalnie motocykle przeznaczone do jazdy torowej na czas gdzie ważny jest każdy ułamek sekundy, stąd skóra. Same podstawowe protektory często używane są takie same w jednych i drugich kombinezonach.
    Osobiście wolę tekstylne ciuchy.
    Ale oczywiście każdy jeździ w tym w czym czuje się dobrze i w miarę bezpecznie.
    A większość jak widać ogólnie z wypowiedzi i na ulicach, najbezpieczniej się czuje w T-shircie, krótkich gaciach i japonkach, bo przecież to najlepsi kierowcy, którzy wszystko widzą i na wszystko uważają 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #130106

    junior74
    Użytkownik
    • Postów: 19

    jakieś konkretne modele i marki mozecie polecić, własnie jestem na etapie rozważania zakupu i skłaniam się raczej ku materiałowi, poprosze o jakieś wskazówki ps. moze konkretne sklepy w Poznaniu…. pzd

    junior74
    #130107
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    junior74 napisał:

    jakieś konkretne modele i marki mozecie polecić, własnie jestem na etapie rozważania zakupu i skłaniam się raczej ku materiałowi, poprosze o jakieś wskazówki ps. moze konkretne sklepy w Poznaniu….

    pzd

    Podstawowa sprawa to kasa jaką zamierzasz przeznaczyć na kurtkę.
    Potem musisz sobie określić czy ma być krótka, czy długa, na lato, czy wielosezonowa, a może dwie potrzebne itd.

    #130132
    Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    WodzuWGK
    Użytkownik
    • Postów: 422

    Osobiście polecam IXON CARBONIC dla mnie kurtka praktycznie idealna – posiada odpinaną ciepłą podpinkę bez niej jest bardzo przewiewna (wstawki z takiej niby siatki) i doskonale nadaje się również na lato. Komplet wyjmowanych atestowanych protektorów łokci barków i pleców, ma też regulację w pasie i na mankietach. Wykończona niska stójka z miłego w dotyku materiału dobrze to chroni szyje przed przewianiem. Kieszenie dwie zewnętrzne zasuwane suwakiem i wewnętrzne (również w podpince). Delikatne wąskie przeszycia z białego odbijającego światło materiału biegnie przez rękawy i plecy.
    Kurtka kosztuje od 350 do 400 zł i jak na to co oferuje to nie jest wygórowana cena – polecam

    Kiedyś Kymco New Dink 50 obecnie Aprilia SR Max 125 i.e.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #130159
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    Ja i tak widzę na mieście ze nie jest potrzebny żaden specjalny ubiór na skuter.W cieple dni wystarczą krótkie spodenki i koszulka i sandały.

    #130160
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    a nawet czasem widzę ze nawet na motor nie potrzeba nic więcej co napisałem wyżej 🙂

    #130219

    Bartolini2009
    Użytkownik
    • Postów: 57

    http://allegro.pl/kurtka-motocyklowa-kingbike-torpedo-wyprzedaz-i3340047166.html – Ja osobiście mam podobną do tej i mi się świetnie sprawuje .

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie