Opinie: Kierunkowskazy w motocyklu: Jak prawidłowo sygnalizować manewry?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Kierunkowskazy w motocyklu: Jak prawidłowo sygnalizować manewry?

Ten temat zawiera 33 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 34 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #199872
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Czasy się na szczęście zmieniają i zwyczaje wraz z nimi. Jeszcze kilka lat temu zasygnalizowanie manewru wcześniej (w Wawie) oznaczało, że auto obok przyśpieszało, żeby nas nie wpuścić. Na szczęście, to już mija (z moich obserwacji). Coraz częściej ludzie są dla siebie jednak mili i – jeśli ktoś uprzedza (^prosi^) – to ta ^prośba^ zostaje uwzględniona, a nie potraktowana, jako oznaka słabości i frajerstwa. * Z tego właśnie powodu ja, jadąc na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym pasem wewnętrznym mam włączony lewy kierunek (mimo, że nie muszę, a być może nawet nie powinienem), bo w ten sposób pokazuję włączającym się z podporządkowanych z prawej strony na prawy pas, że nie zjadę i się nie pukniemy, że mogą bezpiecznie wjechać, włączyć się do ruchu. Gość jadący po takim rondzie bez tej sygnalizacji nie jest do końca ^czytelny^. Nie wiadomo, czy przypadkiem nie jedzie na wprost, tylko nie używa kierunków. Oczywiście, może być tak, że ja jadę z kierunkiem, bo zapomniałem, ale to już wracamy do dyskusji z wczoraj (w komentarzach do wypadku motocyklisty z zapomnianym kierunkiem), TRZEBA CZYTAĆ MOWĘ CIAŁA POZOSTAŁYCH UCZESTNIKÓW RUCHU, a nie tylko ufać sygnalizowanym przez nich manewrom. * Pomysł na komunikację fajny. Jednym przypomina, inni się dopiero uczą, więc niech się uczą na dobrych wzorcach 🙂

    #199873
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    W końcu jest UPAŁ… 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #199874
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 234

    tak, tylko włączeniu kierunku w lewo na rondzie jest kompletnym błędem o ile nie zmieniasz na rondzie pasa z zewnętrznego na wewnętrzny.
    J
    Z ronda o jednym pasie można skręcić TYLKO w prawo i tylko prawego kierunku masz prawo używać.
    Na rondzie NIE DA SIĘ SKRĘCIĆ w lewo.. można rondem pojechać w lewo ale nie skręcić w lewo – a to różnica.
    Kierunek w lewo w zasadzie TEORETYCZNIE mówi tyle że nie zamierzasz pojechać pierwszym zjazdem w prawo – ale o tym którego zjazdu użyjesz lub ile zrobisz kołek – JUŻ NIE. Dopiero mając zamiar zjechać – migasz w prawo i zjeżdżasz.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #199875
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Kurde, co tu się z kolejnością wypowiedzi wyprawia 🙂

    #199876
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Wombat, ja wiem jakie są zasady poruszania się na rondzie i kiedy się używa (i których) kierunków 🙂
    Problem polega na tym, że na tych pier….h małych, dwupasmowych rondkach jest czeski film, prawie nikt nie wie co ma ze sobą zrobić, jak jechać, skąd wolno, a skąd nie skręcić, kiedy kierunek. Przez to się tak to wszystko blokuje. Ja pokazuję, że nie zamierzam w najbliższym czasie zmienić pasa z lewego na prawy, bo ludzie to robią BEZ sygnalizacji, tłuką się na prawym skręcający z wewnętrznego w prawo w zjazd, bo nie wiedzą, że ci jadący prawym mają pierwszeństwo, chociaż latają prawym dookoła Wojtek – zupełnie bez sensu (ale mają prawo), bo się boją wjechać na środek i tam zostać. Większość ludzi NIE UMIE ZJECHAĆ z wewnętrznego pasa w sposób bezpieczny. Uważam też takie ustawienie pierwszeństwa za spory błąd. Dla mnie jedyną czytelną sytuacją jest taka, jak na rondach ^turbinowych^. Prawy pas TYLKO do zjazdu w najbliższą w prawo, chcesz jechać dalej po rondzie – ładuj się na wewnętrzne pasy. Ale do tego ci z prawego nie mogą móc latać dookoła 360 po zewnętrznym blokując cały środek i NIE MOGĄ MIEĆ PIERWSZEŃSTWA, bo ci co wjadą na środek faktycznie się tam zestarzeją, zanim zjadą (ktoś ich łaskawie puści). Obowiązuje zasada: ^byłeś głupi i wjechałeś na wewnętrzny pas, to tam głupku stój^. To jest chore…
    *
    Spróbuj (zgodnie z przepisami) zjechać z Placu Zbawiciela (jadąc od pl Unii Marszałkowską) za Mokotowską w Marszałkowską (na pl. Konstytucji) będąc przed wjazdem na rondo na lewym pasie Marszałkowskiej. Na rondzie nie zmienisz, bo na 100% pacniesz się z kimś z al. Wyzwolenia lub z Mokotowskiej, a na zmianę pasa na prawy za Mokotowską masz jakieś 4 metry (w ruchu z innymi pojazdami + włączający się z Mokotowskiej). Zjedziesz z lewego, to Cię policja opr. Na prawy nie wjedziesz, bo jak tylko jest chwilę wolny, to z Mokotowskiej wyskakują w Marszałkowską. A na to wszystko nakłada się jeszcze przyzwyczajenie starych kierowców (sprzed wielu lat), że Marszałkowska (oba pasy) na całym tym skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przed resztą (a już nie ma – pierwszeństwo mają ci na skrzyżowaniu)… plus tramwaje 🙂 W sumie to nie wiem, czy stary układ (kiedy Marszałkowska przechodziła dwoma pasami przez Plac Zbawiciela z pierwszeństwem) nie był bardziej bezpieczny… Tam się uczyłem jeździć jako małolat (przy takiej organizacji ruchu) i nie był to jakiś kłopot. Kłopot – z tego co widuję – jest teraz.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #199871
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 360

    Wszystko Git tylko z tym pociągiem to rekakcja jak byś był upalony:D

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #199877
    Zdjęcie profilowe Krupek
    Krupek
    Użytkownik
    • Postów: 1 126

    Arasz przyznaj się że szukasz gościa który przytrze Ci sprzęt

    Smart Fortwo(prawie skuter :D)
    #199878
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Bynajmniej, z tym bym nie miał żadnych problemów. Wyjadę z pracy i momentalnie mogę mieć tyle stłuczek ile tylko chcę (z dowolnej strony). Zawsze się znajdzie ktoś, kto nie wie co robi 🙂

    #199886
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 234

    dokładnie. rondo starzyńskiego, rondo babka… w 20 minut swobodnie można skorzystać z ubezpieczenia (cudzego).
    to miganie w lewo przed rondem to nadgorliwosc – o tyle szkodliwa że nie jest powszechna. Jakby była standardem (słusznie czy nie – bez znaczenia) to co innego. A tak jeden daje sygnały, inny nie daje – tylko zamieszanie z tego wynika. Im wieksze rondo tym wiekszy bałagan.
    Na małym rondku nie ma problemu – czy stoisz za gościem do wjazdu na rondo i on miga czy stoisz na drugim/trzecim wjeździe i widzisz gostka co wjeżdża – teoretycznie „go czytasz”.
    Ale jak stoisz przed/na dużym rondzie i na nim każdy coś miga.. ten miga lewym bo jeździ dookoła, ten miga prawym bo bedzie zjeżdżał.. mało tego – a jak rondo ma dwa pasy i gość wjeżdża na zewnętrzny i miga w lewo – to ja nie wiem co on chce? – jechać rondem w kółko czy zmienić pas na wewnętrzny (teoretycznie tylko to drugie może zasygnalizować)? I gapiąc sie na ten cały migający tłum idiotów (tak, bardzo cenie otaczających mnie kierowników) musze jeszcze wyłapać moment w którym jeden lub „n” z zawodników zmienił miganie z lewego na prawe bo dotarł do swojego zjazdu – to za dużo sygnałów.. za dużo znaczeń.
    nieczytelne, niejednoznaczne, nieobowiązkowe – nie używać i nie mieszać.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #199896
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Nie migam tak jak piszesz, ani tak nie nie pokounuję ronda. Jak jadę w inny zjazd niż pierwszy, zawsze ładuję się na wewnętrzny.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 34 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie