Opinie: Jazda Skuterem Bez Blokad. Czym Grozi?

Podsumowując, osobom pełnoletnim bardziej ‘opłaca’ się jazda motocyklem bez uprawnień niż odblokowanym motorowerem. Różnica w traktowaniu przy normalnej kontroli drogowej; 1. Jadę motocyklem bez prawka, mam OC, wpisy w dowodzie się zgadzają, wszystko gra, dostaję 500 zł (jeśli nie mam innej kategorii) i na tym temat się zamyka, bo w tym przypadku policja nie holuje motocykli, chociaż może. 2. Jadę odblokowanym skuterem lub o zwiększonej pojemności, mam OC, nie mam prawka, policja stwierdza, że motorower może jeździć szybciej niż te 45 km/h. Tracimy dowód rejestracyjny, tracimy motorower, dostajemy karę za brak OC i mandat za jazdę bez uprawnień. W przypadku kolizji z naszej winy sprawa wygląda dużo gorzej w obu przypadkach.

maxell, teoretycznie tak, ale policja diametralnie różnie podchodzi do jazdy szlifierką (która wyciąga 240 km/h)bez uprawnień i pierdzipędem bez uprawnień. O ile stwierdzenie braku uprawnień na szlifierkę zawsze skończy się poważnymi konsekwencjami, o tyle większość policjantów wie, że każda polska 50-tka jest odblokowana i machają na to ręką. Przepis jest ale martwy… Najgorzej jest nie w przypadku kontroli drogowej, ale ewentualnego zdarzenia typu kolizja, wypadek, ofiary… jak się ma pecha to można sobie życie zmarnować już za młodu

Mój nowy skuter na dotarciu, i w dodatku zablokowany na prostej wyciąga licznikowe 50km/h i co zrobic ???

Jeździć spokojnie dalej. Albo odblokować i mieć nadzieję :slight_smile:

Powiem tak, jak by każdy miał zważać na nasze Polskie a w dodatku głupie prawo, to byłyby same korki na tych drogach. Zresztą, musieliby sprawdzać co i jak, a jak to rutynowa kontrola to nie będą widzieli że skuter ma zdjęte blokady, chyba że będą za tobą jechać to co innego. :wink:

Kolego Dahed, policjant w uzasadnionym podejrzeniu ma prawo wsiąść na Twój skuter i nim po prostu pojechać. Może nie zrobi tego zwykły policjant z WRD, ale taki na motocyklu może być dociekliwy i upierdliwy. Poza tym, jeśli masz w skuterku obrotomierz, to nawet jechać nie musi. Ale mówimy oczywiście o skrajnych przypadkach. A swoją drogą, każdy biorący udział w wypadku, myślał wcześniej, że jemu to przecież nic się nie stanie i jego to nie dotyczy. Jak to mówią, lepiej zapobiegać niż leczyć :slight_smile:

A jeśli mam Simsona? To niby jak mam go zablokować -.-

Przypomnę, motorower to pojazd o pojemności do 50 ccm, którego konstrukcja umożliwia rozwinięcie prędkości max 45 km/h. Wszystko inne to motocykle. I nie ma to znaczenia, że konstrukcja stara i kiedyś tego ktoś nie przewidział. Pojemność masz do 50 ccm ale konstrukcyjnie jest przystosowany do osiągania większych prędkości - czyli motocykl. Prawo w tym durnym kraju jest chore i nic Ci na to nie poradzę :slight_smile:

to jedź 45km/h

I co z tego? możesz jechać 30km/h a jak cie zatrzyma i się przejedzie to mu 60 wyjdzie ;/

Romety, Routery, Benzery i pochodne, często nie mają blokad, rozwijają te 70km/h, ale w homologacji producent wypisał, że max 45. I niby co w takiej sytuacji powinno się zrobić? Pozwać producenta + stacje diagnostyczną, która wydała homologacje?

olać i tyle - gdyby nie brak blokad to te 7 km do szkoły jechałbym 14 minut, a tak to 10 i jestem

maxell nie wiem skąd ty masz takie rewelacje ale to są totalne bzdury: “Kolego Dahed, policjant w uzasadnionym podejrzeniu ma prawo wsiąść na Twój skuter i nim po prostu pojechać. Może nie zrobi tego zwykły policjant z WRD, ale taki na motocyklu może być dociekliwy i upierdliwy.” Żaden policjant nie ma prawa poruszać się twoim pojazdem (czy to skuterem czy samochodem) bez twojej zgody aby sprawdzić czy skuter jest zablokowany. Poza tym co twoim zdaniem da mu obrotomierz zamontowany w skuterze skuterze ??? Pokaże maksymalne obroty ??? Nowy skuter Peugeot Elystar zablokowany kręci na centralnej stopce 8400 obr a pojedzie maks 50 km/h (sprawdzałem to w zeszłym tygodniu na nówce sztuce prosto z salonu) więc co mu to da ??? Poza tym 99,99% liczników w skuterach przekłamuje od 5 do nawet 20 km/h. Jedynie co może jak coś podejrzewa to zatrzymać ci dowód rejestracyjny i wysłać na badanie techniczne.

mojego taty kolega jest policjantem i według prawa policjant może wsiąść na pojazd pod pretekstem sprawdzenia np. hamulców. Da manetkę na full i wyjdzie czy jest rozkręcony

Gary4 tak może sprawdzić hamulce ale robi to bez ruszania z miejsca (kontrolując mnie jak jeżdżę samochodem może ze dwa razy tak robił) a danie manetki na full na stopce centralnej nic mu nie da. Poza tym policjanci boją się konsekwencji jakie poniosą w razie uszkodzenia pojazdu.

@zenek69, chłopaki mają rację. policjant ma uprawnienia do “sprawdzenia stanu technicznego” http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Kontrola-drogowa-funkcjonariusz-moze-przejechac-sie-kazdym-autem,wid,14274099,wiadomosc.html?ticaid=1f5d9 a to czy się boi czy nie że uszkodzi to inna kwestia, ale móc - może

roomcajz przykro mi ale SN miał inne zdanie na ten temat o czym już ten pismak z WP już nie poinformował. Poszukam w internecie i jak znajdę to dam link do strony gdzie jest wyrok SN w sprawie pkt 4 129 paragrafu Kodeksu Drogowego.

Poza tym posłuchaj wypowiedzi policjanta i masz odpowiedz na swoje zarzuty.

Hidden zadał mądre pytanie zna ktoś odpowiedź? Moja Basia na blokadzie też szła więcej niż 45. Miała jedną śrubkę, ja mogę przyrżnąć głupa, że nic o niej nie wiem. Po za nią nic w skucie nie jest ruszane. Ponadto przekroczenie 45km/h musi być udowodnione na czymś certyfikowanym, nasze liczniki takie nie są, więc przejażdżka policjanta nic nie da. Co innego jak kogoś ususzą:)

Proponuję już nie roztrząsać tego. Każdy ma ‘jakiś tam’ mózg i powinien zdawać sobie sprawę z konsekwencji działając nie zgodnie z głupim bo głupim, ale jednak prawem. Nie zmienimy go, i nie mamy na jego zmianę najmniejszego wpływu. Jeśli wyjechałeś z salonu skuterem, który ‘fabrycznie’ jedzie szybciej niż wolno jechać, to i tak bekniesz ty, bo dealer zawsze się wyprze - wyjechałeś, zdjąłeś blokady i tłumaczenie, że taki ci sprzedali na nic się nie zda. Ja już nawet zaobserwowałem, że sprzedaje się ‘stuningowane’ już z cylindrami ‘80 ccm’ a papierami na 50-tki. Milion razy już o tym ‘mówiłem’, zmiana jednej linijki w ustawie zmienia wszystko - powtórzę - zamiast do 50 ccm i prędkości 45 km/h, powinno zostać tylko do 50 ccm.