Opinie: Jak wymienić olej w skuterze w 15 minut?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #93718
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    „Dowy silnik emituje do oleju mnóstwo opiłków metalu.” powinno być nowy 🙂 Poza tym artykuł bardzo ciekawy, pozdrawiam.

    #93719
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Śrubka spustu oleju, znajduje się z boku miski olejowej, przez otwór filtra, wszystko nie wyleci.

    #93724
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    No rzeczywiście najlepiej przechylić skuter,bo sporo oleju jeszcze wylatuje.Co do spustu to mam go pod wentylatorem zaraz koło rury wydechowej.Ja sprężynki nie mam jest tylko ten filterek z tworzywa z mikroskopijną siateczką.Wymywam go w benzynie czyszcząc pędzelkiem drobinki brudu i wkładam do otworu spustowego zakręcając śrubę. Co do wymian- ogólnie wymieniam olej co 2000 km chociaż w książce serwisowej jest zalecane 6000 km.Ale zamawiając na allegro olej Mobil 1L przez pomyłkę przysłali mi baniak 4L,więc mogę zmieniać do woli 😀 Jeszcze 2 litry mi zostały więc wymienię na jesień (jeżdżę w zimę),a następnie na wiosnę. Same korzyści 🙂

    #93725
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 595Postów:

    Dla mnie zawsze najgorsze w oleju były sadze z procesu spalania. 1000km na nowym oleju a podczas zlewania leci czarna żebura. Mała anegdota. Ponad dwa lata temu kupiłem swój pierwszy skuter – używanego chińczyka. Nie znałem się w ogóle na skuterach ani na mechanice, a przyszło mi wymienić olej. Odkręciłem korek, zlałem stary olej, i przykręcam korek… nasadówką z grzechotką :D. Nie wiedziałem, że korka z oringiem nie dociąga się tak mocno jak z podkładką metalową, więc całą parą o klucz się zaparłem. Po chwili słyszę jakiś metal spadający na podłogą. Patrzę na dół silnika a tam oring wisi, a na ziemi leży połowa korka :D. Dobrze, że pękł korek a nie gwint w silniku. Jeszcze kilka rzeczy w Ferro tak rozwaliłem, ale dzięki temu teraz już wiem jak co robić ;).

    #93726
    tombitt
    Użytkownik
    • 3
    • 169Postów:

    Ja też dzisiaj jestem po drugiej wymianie 122km.(pierwsza była przy 33km) I tylko jedna rzecz mnie zdziwiła-gdzie te opiłki metalu które widać patrząc pod światło w przeźroczystej butelce? U mnie nic takiego nie widać. Olej mineralny Lotos 15W40 klasa CF.

    #93727
    tombitt
    Użytkownik
    • 3
    • 169Postów:

    Klasa SF-Mój błąd 🙂

    #93728
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    Po drugiej wymianie opiłków tylu już nie znajdziesz. Z drugiej strony moim zdaniem lekko przesadzasz z wymianą co 100 km 🙂

    #93729
    tombitt
    Użytkownik
    • 3
    • 169Postów:

    Wiem, ale za 9,50zł można przesadzić:) Kolejna przy 300km, ale to już na gwarancji będzie, a potem już co 1000km i chyba posłucham PIETRO i zaleję Castrolem 15W40 SG. Choć Kymco zaleca Shell Shell Advance.

    #93730
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Shell Advance 15W40 SG, to to samo co Castrol 15W40 SG.. W tym wypadku trzeba sugerować się ceną, ale podejrzewam, że Castrola kupisz taniej. Castrola kupowałem w Auchanie i Carefour, w cenie ok.20zł/litr. Kiedyś w Tesco ten Castrol był w bańkach 5 litrowych po 49zł. 😉

    #93731
    tombitt
    Użytkownik
    • 3
    • 169Postów:

    Tak szukałem w necie i napatoczyłem się na olej Shell Advance VSX 4 15W-50 SG/JASO MA. Być może te 50 będzie lepsze na upały w stosunku do 40, ale sam nie wiem, no i cena 38złza litr.Ale wymienia się w sumie raz do roku. Może ktoś taki stosuje?Czy te 50 coś daje??

    #93732
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Daje daje, olej w tej klasie lepkości napewno jest lepszy na upały od 40-stki.

    #93772
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Ważna jest klasa lepkości, a nie marka. Muszą być zachowane parametry oleju. Marka zalecana przez producenta to zwykły układ handlowy mający na celu sprzedaż produktu. A gdyby w instrukcji był napisane żeby tankować tylko na BP (na przykład)? Ja co prawda mam dwusuwa ale lałem oleje po 50 zł za litr i dobrze chodził. Zmieniłem na taki za 30 zł i nie widziałem różnicy. A teraz leję Mixol po 8,70 za litr i jeździ naprawdę super – lepiej niż na tych wymyślnych Castrolach, Shellach i innych. Jeśli coś jest dobre to po co przepłacać?

    #94043
    Melonier
    Użytkownik
    • 0
    • 99Postów:

    Kisiu1981 -masz zupełną rację- ja też tego nie zauważyłem. Zawsze patrzę na cenę jakość i tak już jest bardzo podobna jak za PRL. Jeszcze trochę a Chiny nas wyłączą bez naszej wiedzy.

    #94734
    gregorkin
    Użytkownik
    • 0
    • 34Postów:

    Pozwolę sobie za cytować autora „Wśród wielu zalet, mają jedną wadę w porównaniu z silnikami 2T: Olej nie jest dolewany do paliwa,” i tu sprostuję jego słowa. Otóż autor błędnie ocenił sytuację ponieważ olej w misce to zdecydowana zaleta a nie wada, wadą jest dolewanie oleju do paliwa jak to ma miejsce w 2t z prostych powodów silnik ma stałe pełnowartościowe smarowanie w 2t smarowanie jest procesem wtórnym i nie daj boże żeby skończył się olej w zasobniku podczas jazdy, zgrzyt pisk i po zamiatane drugą sprawą są frakcje powstałe w skutek spalania oleju w 2t osadzające się na wszystkich częściach w silniku no i toksycznośc spalin podwyższona o spalanie oleju czego nie ma w 4t.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button