Opinie: Jak to jest z tymi dodatkami do paliw...

Do swojego Ibisa leje co tankowanie odpowiednią (ok 12ml na ok 5l) dawkę preparatu Kleen-Flo GAS LINE ANTI-FREEZE SUPREME i stwierdzam , że po pierwszym nalaniu skuter odżył, lepiej wkręcał się na obroty i równiej pracował jak i łatwiej odpalał. Jak kiedyś mi się uda to naleje do baku samego dodatku i zobaczę czy silnik odpali:D. Jednak dobrej jakości paliwo też odgrywa duża role.

Zapomniałem dodać, że w markecie w mojej miejscowości wystawili na półkę dodatki STP mające datę ważności do grudnia 2009r!

No widzisz. U mnie w Leklerku stał ten Mobil Medic z datą ważności do stycznia i już in butelki popuchły to promocję zrobili po 9,90 za butelkę ale nikt nie kupuje. A na samym dodatku to bym nie ryzykował. Chociaż ja do mojego różne świństwa lałem i nadal chodzi. O tym Kleen-Flo to nie słyszałem. Jeśli znacie jeszcze jakieś dodatki i macie wiedzę o nich to piszcie. Wiedzy nigdy za mało. Ja dziś dopiero doczytałem się, że są trzy dodatki Sonaxa: a) czyszczący gaźnik i wtryskiwacze; b) czyszczący cały układ paliwowy c) zwiększający liczbę oktanową o 2 do 3 punktów. Czyli pkt b to takie coś jak ten opisany przeze mnie Shella ale nie wiadomo czy tak silny ale za to na 100% droższy.

Kisiu1981, zobacz strone www.kleenflo.pl . Sam się zdziwiłem ile oni maja tych dodatków i to nie tylko do paliw. Ja leję ten czarny do skuterka i biały do samochodu.

Ja od jakiś 3 tygodni do swojego Nexxona do każdego tankowania dodaje po ok 30ml STP formuła do benzyny w czerwonej butelce. Zauważyłem że motorek ciut lepiej jedzie, łatwiej odpala i równiejsza jest praca silnika, teraz za nie długo będę testował Kleen-Flo GAS LINE ANTI-FREEZE SUPREME o którym pisze kolega “Mario50o” i spróbuje też NITRO-KLEEN również firmy Kleen-Flo. Zobaczymy jaki to da efekt

Zastanawiam się jeszcze nad ceramizerem do oleju żeby było jeszcze lepsze smarowanie i zabezpieczenie dla silnika

Kolego Zulwiczek, mógłbyś mi powiedzieć za ile kupujesz środki kleen-flo?

Jeszcze nie zakupiłem ale myśle że allegro to dobre miejsce na zakup, ale polecam tylko sprzedawców którzy prowadza własny sklep z mozliwością odbioru osobistego bo nie trzeba czekać na przesyłkę no i zawsze mozna sprawdzić datę ważności jak i zasięgnąc porady. a ceny? zalezy u kogo ale przecietnie to 15-20zł za srodek

Tylko ceramizery sa drogie bo około 70zł ale to zakup na dłuzszy czas a jeśli ma to pomóc w ochronie i regeneracji to wydaje mi sie że nie jest to drogi zakup

A blisko masz do Sadyba? Wybacz ale nie wiem jak to poprawnie napisać :stuck_out_tongue:

Tzn? “Sadyba” Masz na myśli miejscowość, dzielnice Warszawy? A o co konkretnie chodzi czy mam blisko bo nie kumam o co Ci biega?

Czy masz blisko. No czy nie musiałbyś przejechać całej Warszawy. I chodzi mi o dzielnice.

Mieszkam na Białołęce ale podróz skuterem to nie problem…napisz o co chodzi na PW żeby nie zasmiecać tutaj watku

Jeśli kupować czerwone STP to w sieci Inter Cars, bo kosztuje 11,23 za butelkę, a z ceramizerów dobry jest Militec firmy K2. NA Arkuszowej jest taka hurtownia (pod nr. 9 chyba - tam gdzie oleje) i tam jest po 40 zł.

Kisiu1981 własnie się zastanawiam czy kupić “cerazizer” czy Militec firmy K2 tak jak polecasz…a co powiecie na magnetyzer? co prawda pewnie wywoła to śmiech i uśmiech na twarzy wielu z Was :slight_smile: ale tak się zastanawiam co by to dało w przypadku skutera

magnetyzer to największa ściema w motoryzacji, kasa wyrzucona w błoto :wink:

tak też myslałem, ale gdyby ktoś z ciekawości mi dał to nie zaszkodzilo by załozyc he

Ja używam tylko dwóch dodatków do paliw. Shell dodatek do paliw i Shell dodatek do czyszczenia układu paliwowego. Odkąd je stosuje to skuter jest żywy i nie ma muła jak na normalnym paliwie bez dodatków. Pali od strzała a w połączeniu z PB 98 to już w ogóle bajka. Nie ten skuter w ogóle. Ten mój tekst brzmi trochę jak reklama kalesonów w TV markecie ale uważam, że do polskich (strasznie badziewnych) paliw to trzeba dolewać dodatki bo potem silnik jest ruiną. Najlepszym przykładem jest u nas żywotność silników diesla z common rail. W Polsce trwałość listwy wtryskowej to góra 150 tys. kilometrów jeżeli tankuje się na dobrych stacjach i ok 70 tys jeżeli tankuje się byle co. A w Niemczech samochody z common rail latają nawet po 300 tys i nic. A to, że dwumasy czy inne tajle siadają to już wina konsumpcjonizmu motoryzacyjnego

Drogi Żółwiczku! Kolega, któryt trochę się zna polecał mi Militec ale myślę, że inne preparaty mają podobne działanie. Trzeba by sprawdzić co jest najlepsze, bo w ten temat tak nie wnikałem. Słyszałem, że są chyba cztery klasy jakości benzyny 95-oktanowej. Niektóre stacje kupują drugą klasę żeby mieszać ją z trzecią i czwartą. Wiadomo w jakim celu. Sama jakość paliwa to raz, a dwa to transport - z tego co wiem nikt nie myje specjalnie cysterny po oleju napędowym żeby wieźć potem benzynę i odwrotnie. Albo dolewanie wody, stare zbiorniki i zbierająca się wilgoć… Za mało jest jeszcze kontroli jakości u nas. Nie tankujcie nigdy w marketach, bo ja zawsze miałem z tymi stacjami problemy. A to silnik gasł, a to się szybciej kończyło. Cionek, z tymi dodatkami ze Shell-a masz rację, bo stosowane rozsądnie rzeczywiście przynoszą efekt. Często niestety jesteśmy zmuszeni poprawić sobie jakość paliwa. Nie dość, że się płaci coraz więcej to jeszcze jest coraz bardziej badziewne.

Sory za ppp - Żółwiczek, daj spokój z magnetyzerem. Molekuł paliwa nie da się tak ukierunkować żeby było tak jak oni piszą, a poza tym i tak jest rozpylane więc mija się to z celem.