Opinie: Interweniujemy w sprawie powrotu prawa jazdy AM do szkół

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Interweniujemy w sprawie powrotu prawa jazdy AM do szkół

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 3 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #200205
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 359

    No… mogło by się coś w tej sprawie ruszyć, bo małolaty będą jeździły po prostu bez uprawnień i tyle. Cały czas mam wrażenie, że pokutuje u nas myślenie o prawie jazdy/motorach/samochodach jako o dobrach ^luksusowych^, że to zbytek. A to nie zbytek, to już konieczność cywilizacyjna, nie da się (prawie) bez – jak bez konta w banku – normalnie funkcjonować. Potrzebna powszechność szkoleń, a nie ich ^elitarność^ (osiągana przez zaporową cenę głównie). Powszechność poprawi bezpieczeństwo (więcej np. świadomych pieszych na drodze, rowerzystów etc. czyli nie tylko ci z prawami jazdy znają przepisy ruchu drogowego), a ograniczenie dostępu (elitarność), to w konsekwencji wzrost ludzi użytkujących jakieś dwa lub cztery kółka bez jakichkolwiek uprawnień (i wiedzy), a niewielki faktyczny przyrost świadomych uczestników ruchu (tylko ci, co zdecydują się na zdobywanie uprawnień). Powodzenia!

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #200218
    Zdjęcie profilowe Zenek78
    Zenek78
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Dzień Dobry

    Przeglądałem to forum od dawna, jednak w związku z poruszeniem kwestii powrotu do zdawania uprawnień na motorowery w szkole

    postanowiłem się zarejestrować i wyrazić swoje zdanie.
    W artykule był postulat aby egzamin zarówno teoretyczny jak i praktyczny zdawany był jak dawniej w szkole.
    Prawdę mówiąc jestem głęboko zbulwersowany że ktoś może chcieć powrotu do starych zasad, gdzie właśnie ów dokument zdawało

    się w szkole.Otóż w większości całe to szkolenie jak również i egzamin był szeregiem pasm patologi, gdzie nierzadko nie było

    żadnego szkolenia teoretycznego, a szkolenie praktyczne sprowadzało się do przejechania paru metrów i zachamowania pojazdu.
    Po drugie we wspomnianym artykule było również poruszone aby szkolenie było prostsze i mniej uciążliwe dla przykładowo

    14-latków, którzy chcieliby jeździć motorowerami.
    Przepraszam bardzo, ale przecież tu właśnie chodzi o ich bezpieczeństwo i innych uczestników ruchu drogowego. Zdawanie teorii

    i praktyki w wordzie gwarantuje rzetelność egzaminu oraz to że osoba która zda prawo jazdy AM będzie musiała znać przepisy

    ruchu drogowego, co jak to było wcześniej często było zupełną fikcją.
    Kolejnym argumentem z którym się nie zgadzam jest to że spadła sprzedaż nowych motorowerów i skuterów.
    Myślę że najbardziej na zmianie przepisów chodzi właśnie producentom i importerom motorowererów i skuterów, dla których to

    liczy się przede wszystkim ich zysk, a nie bezpieczeństwo młodych uczestników ruchu.

    #200230
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    Dokładnie, ja też jestem za tym żeby egzaminy zostały w WORD-ach , to skutecznie eliminuje „dzieciaków” które nie mają bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego oraz o konsekwencjach głupoty. Jedyne zmiany o których warto byłoby dyskutować to takie które zmniejszyły by koszta tych kursów i egzaminów ale tutaj jest małe pole do manewru.

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

    Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.
    #200232
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    System szkolenia powinien być w maksymalnym stopniu powszechny. Przepisy ruchu drogowego powinny być przedmiotem w szkole, na każdym szczeblu edukacji. Nawet zamiast religii. Pożytek byłby większy. Wordy powinny przeprowadzać egzaminy z tej wiedzy dla tych, którzy chcieliby uzyskać uprawnienia do kierowania pojazdami cięższymi, niż rowery. Pierwszy egzamin powinien być bardzo tani. Dopiero poprawkowe mogłyby być droższe. Tak samo z jazdami. Koszt nie może być rujnujący dla młodego człowieka, bo zwiększa tylko pokusę jeżdżenia bez uprawnień.
    Taki system rozwiązałby ponadto problem poruszania się po drogach publicznych rowerzystów, bez znajomości przepisów ruchu drogowego, co niestety obecnie ma miejsce.

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #200243
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    Kiedyś uczyli znaków drogowych i jakiś tam podstaw na technice w szkole jak dobrze pamiętam. W tej chwili zapytaj się w gimnazjum dzieciaków o znaki i podstawy zasad i przepisów. Ciężko znaleźć na to złoty środek. Generalnie oszczędności należałoby szukać w sposobie nauki , szukać instruktorów którzy mogli by za niewielką opłatą szkolić grupy dzieciaków w szkole (oczywiście tylko chętnych na kat. AM). Myślę że takie grupowe szkolenie zredukowałoby koszty, zostaje kwestia jazdy po mieście. Tak czy inaczej ja jestem za tym żeby egazminy zostały w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego a nie w szkołach, a jedynie poszukać rozwiązania jak te koszta maksymalnie obniżyć. Bo szkolenie,badania (jeśli są),egzaminu i wydania dokumentu to koszt 1tys zł. ,zdecydowanie za dużo.

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    #200244
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Co do egzaminów, to zgoda. Natomiast nauka zasad ruchu drogowego i przepisów musi być powszechna. Nie da się inaczej wykorzenić analfabetyzmu w ruchu drogowym. W dzisiejszych czasach po drogach publicznych poruszają się wszyscy, a nie tylko młodzież na skuterach. Szkolenie tylko na AM nie rozwiązuje problemu. Posiadanie środka transportu w dzisiejszych czasach nie jest egzotycznym hobby, tylko rzeczą powszechną. To nieliczni nie korzystają z dróg publicznych. Cała reszta, łącznie z pieszymi, to uczestnicy ruchu drogowego. Nauka jego zasad powinna być powinnością szkoły podstawowej i gimnazjum.

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #200248
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    No jasne że powinna, ale to trzeba uderzać w szkolnictwo, a nie szukać powrotu karty motorowerowej wydawanej w szkole. Tak jak pisałem, kiedyś uczyli podstaw zarówno jak zachować się w ruchu drogowym jak i nawet zasady i budowy silnika – teraz tego brakuje.

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    #200261
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Rozumiem, że szkoły mogą mieć kłopot z ogarnięciem zajęć praktycznych (brak kasy, a tu i sprzęt potrzebny, i instruktorzy), ale przynajmniej teoria nie powinna być problemem. A rozbić to na wykłady i ćwiczenia? Wykłady obowiązkowe (z każdej kategorii po kolei (piesi, katra rowerowa, motorowerowa AM, A w wersjach, potem B, w szkołach technicznych może i dalej – kategorie na ciężarówki i przyczepy). Dla chętnych fakultety (płatne jak najmniej, tworzenie grup powinno wpłynąć na cenę dla jednostkowego uczestnika) nadzorowane przez szkołę ale wykorzystujące zewnętrzne firmy (szkoły nauki jazdy). Na deser egzamin w WORDzie dla chętnych (płatny, może jakieś zniżki od państwa dla młodzieży, która się uczy – typu 50%). Udział w wykładach obowiązkowy i oceniany na podstawie egzaminu wewnętrznego (jak na daną kategorię), za udział w fakultetach dodatkowe podniesienie oceny o jeden stopień (max do 5), za zdany egzamin na daną kategorię 6 z przedmiotu (wychowanie komunikacyjne) podnoszące średnią (czasem istotne przy dalszej edukacji).

    #200263
    Zdjęcie profilowe Peppe
    Peppe
    Użytkownik
    • Postów: 9

    A ja tam jeżdzę bez tego całego prawa jazdy AM i jest git.

    #200265
    Zdjęcie profilowe Zenek78
    Zenek78
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Dziękuję za zrozumienie.
    Mam przypuszczenie że ta cała nagonka na temat przywrócenia karty motorowej w dawnej postaci jest przede wszystkim na rękę importerom chińskich motorowerów i skuterów , którzy jedynie przyklejając w kraju naklejkę dawnych polskich marek motocykli i motorowerów, sprzedają je grając na emocjach szczególnie ludzi starszego pokolenia, którzy zafascynowani daną marką polecają ją swoim dzieciom i wnukom na zasadzie nostalgii i miłych wspomnień z nią związanych.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie