Opinie: Gwarancja. Jak Dochodzić Swoich Praw

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Gwarancja. Jak Dochodzić Swoich Praw

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe damgad damgad 7 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #93904
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Bardzo fajny artykuł aczkolwiek nie zgodzę się z jednym punktem – przy odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w przypadku kosztów transportu w momencie uznania reklamacji można żądać zwrotu kosztów transportu a także robocizny i montażu co jest ważne w przypadku reklamacji szczególnie właśnie pojazdów. Gwarancja nie ma wcale tu przewagi. Art. 8.2 Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    #93905
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Zgadza się, sprzedawca powinien zwrócić w/w koszty ale jak pokazuje życie, temat jest ciężki. Z transportem jest ten problem, że często sprzedawcy kwestionują koszty przesyłki bo dlaczego np wysłaliśmy coś kurierem lub ubezpieczoną paczką a nie zwykłą. W ustawie nie jest to sprecyzowane i komplikuje to sprawę. Dlatego o tym nie wspominałem.

    #93906
    Zdjęcie profilowe damgad
    damgad
    Użytkownik
    • Postów: 149

    Jest na to sposób – przy wniesieniu reklamacji zapytać sprzedawcę o forme dostarczenia wadliwego towaru. U mnie w firmie (pracuję w branży AGD/RTV) jak klient zgłasza reklamację produktu,który ciężko dostarczyć do nas (pralka lodówka) na podstawie ustawy to albo jedziemy sami do niego albo wysyłamy technika z serwisu fabrycznego producenta. Nigdy nie wymagamy dostarczenia towaru do sklepu. Poza tym jako osoba z drugiej strony barykady powiem tak – zapis o konieczności udowodnienia istnienia wady w momencie zakupu po okresie specjalnej ochrony czyli po pół roku jest jak najbardziej ok. Wiem jak Klienci traktują zapisy w instrukcji dotyczące sposobu eksploatacji. Najczęściej mają to gdzieś bo po co czytać instrukcję. A później w razie problemów to sprzedawca jest be 😛

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka RSX 125

    Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.
Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie