Opinie: Filtr Cząstek Stałych Naszym Przyjacielem
- This topic has 3 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 9 years, 9 months temu by
SingSing74.
-
AutorWpisy
-
16 sierpnia 2013 dnia 12:55 #141130
Mam właściwie jedno zastrzeżenie. Iż jestem po szkole mechanicznej i byłem na szkoleniu dotyczącym właśnie silników diesla czuję że mogę coś powiedzieć. Zgadzam się że stare ciężarówki czy autobusy wydalają bardzo dużo COx i sadzy lecz silniki turbodoładowane o wiele mniej nas zatruwają to właśnie stare wolnossące silniki wydalają najwięcej szkodliwych substancji. Coraz częściej auta z zachodu mają oznaczenia zanieczyszczenia EURO np. silniki wolnossące bez katalizatora EURO 1 ; Silniki wolnossące z kat. lub doładowane Euro 2 ; Turbodoładowany silnik diesla na pompie z kat. EURO 3; Turbodoładowany silnik diesla na pompie lub pompowtryskiwacze z kat. i czasami filtrem DPF/FAP EURO 4 ; EURO 5 i planowany EURO 6 to już elektroniczne wtryski nowej generacji więcej wtrysków zasadniczych , dotrysków tutaj już pomaga w 200% elektronika jeżeli wymyślą EURO 7 albo 8 będziemy mogli chyba oddychać czystszym powietrzem z rur wydechowych jak na wolnym powietrzu.
16 sierpnia 2013 dnia 20:00 #141215Najbardziej irytujące maras jest to, że 16 największych światowych kontenerowców emituje więcej cząstek sadzy niż wszystkie pojazdy mechaniczne razem wzięte..
16 sierpnia 2013 dnia 20:49 #141221A jedna gdańska fabryka wypuszcza do Bałtyku więcej fosforu niż wszystkie nadmorskie fińskie miasta razem wzięte…
21 sierpnia 2013 dnia 08:20 #141932Integral wiele nie zmieni. Już lepiej używać maseczki przeciwpyłowej, takiej jak do szlifowania. Może odniesie jakiś skutek ale w naprawdę dużych miastach. Poza tym filtry cząstek stałych działają do momentu konieczności ich wymiany. W Polsce w dużej części wycina się go po prostu i tyle. Czym to jest spowodowane? Oczywiście ceną. Kto wyda kilka tysięcy jeśli po zdjęciu filtra sprawny samochód nadal spełnia normy emisji (test przeprowadzono w TVN Turbo)?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.