Opinie: Ech! Głupota czy pech?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Ech! Głupota czy pech?

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 6 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 11 przez 20 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #97298
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Jak mógł zabić go dodatek oleju ze Statoil, skoro oleje nie wymieszały się..? 😉 W moim posiadaniu był nie jeden dwusuw, zawsze jeździłem na Mixolu lub Lux 10, do remontu nawijałem 6 razy więcej km.i na olej nie narzekałem 😉

    #97299
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Nie wiem jak ale tak było. Znalazłem stary olej i zamiast się go pozbyć to dolałem. Serio. Może ten dozownik podaje za dużo oleju… Może to od dolewania od czasu do czasu oleju do benzyny… W każdym bądź razie miałem tyle smoły, że nie mogłem zdjąć cylindra z tłoka ani wybić sworznia z tłoka.

    #97307
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Z pewnością taki wygląd tłoka świadczy o dużej ilości oleju w paliwie, a Ty jeszcze dolewałeś do zbiornika.. Czyli problem nie tkwi w „złym” oleju, ale w jego zbyt dużym stosunku do paliwa. Cylindra z tłoka nie mogłeś zdjąć, bo trzymała go uszczelka (uszczelka potrafi skleić cylinder do karterów). Sworznia się nie wybija, lecz wyciska specjalnym ściągaczem. Wybijając sworzeń możesz skrzywić korbowód, potem będziesz się dziwił że przyciera Ci tłoka i winę zwalisz na „zły” olej 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

    Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!
    #97308
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Acha. Wiesz, wymianę kitu robiłem z człowiekiem, który się na tym zna i robił to już… Zresztą staraliśmy się wybijać jak najdelikatniej. I nie chodzi o problem z oderwaniem cylindra od karterów tylko o wyjęcie starego tłoka z cylindra. U mnie jest tak – spalanie wynosi od 2,8 do 4,5 litra na setkę. Ilość podawanego oleju jest niezależna od spalania, a zużycie wynosi 1 litr na 1000 km. Ostatnio w ogóle mam problem, bo zauważyłem, że olej nie jest spalany całkowicie. Przez dwa dni wręcz kapało z tłumika wszystkimi możliwymi miejscami. Teraz jest jakby lepiej ale koniec rury wciąż jest mokry. Lałem Castrol Power1 Racing, a teraz przechodzę powoli na Platinum. nie wiem czy mam lać minerał żeby wszystko uszczelnił? I dochodzę do wniosku, że jeżeli tyle osób leje Mixol i wszystko jest ok to chyba nie ten olej jest zły tylko z moim skuterem coś jest nie w porządku. Ale co?

    #97309
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    A poza tym dodam, że ostatnio jest bardzo słaby, a kopka miękka więc jakby kompresji nie miał… Wydaje mi się, że to ten nadmiar oleju tak go dławi ale czy to możliwe?

    #97314
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Pewnie słaba jest kompresja? Tłok ciężko wyszedł, może był zatarty? Trudno coś powiedzieć po opisie, no ale skoro robiłeś to z kimś co się na tym zna, powinien wiedzieć co jest 😉

    #97315
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tak naprawdę stary tłok i cylinder nie nosiły śladów zatarcia. Jedyne co to wszystko było posklejane smołą z resztek nie spalonego oleju i powstałej z niego smoły. Kompresji nie mierzyłem ale po mocy sądzę, że nie jest najlepiej. Dolałem dziś środka do czyszczenia silników i układu paliwowego i trochę go odmuliło. A tak to traci wolne obroty i nawet gaśnie, choć nie zawsze.

    #97316
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Czyli wszystko jasne. Prawdopodobnie zapieczone masz pierścienie tłoka i dlatego nie ma kompresji. Musisz zdjąć cylinder, wyjąć pierścienie i wyczyścić rowki tłoka. Najlepiej to zrobić twardą szczoteczką do zębów z użyciem benzyny. Zapieczenia po wewnętrznych stronach pierścieni też musisz usunąć, np delikatnie zeskrob osad scyzorykiem. Pierścienie założone na tłoku, po nacisku palcami powinny wracać do pozycji wyjściowej, czyli muszą być sprężyste, jeśli tak nie jest, nie będzie kompresji i silnik będzie słaby. Podstawa to dobrze wyregulowany gaźnik, aby silnik 2T nie był zalewany paliwem z olejem, bo proces zapiekania pierścieni będzie się powtarzał.

    #97317
    Zdjęcie profilowe inca
    inca
    Użytkownik
    • Postów: 155

    Nie chce mi się wierzyc że to po oleju Statoil. Jestem lekko w strachu bo kupiłem własnie butelke – low smoke 2T. Kosztowała 30 zeta wiec nie jest najtańszy. Swoją droga tani nie znaczy zły na Orlen semisyntetic 2T (po 16 PLn) zrobiłem juz 15 tys km bez problemów i w upały i trasy po 50 km bez jakichkolwiek oznak spadku mocy. Po twoim artukule zastanawiam się czy nalać tego Statoila – czy ktoś na tym jezdzi?

    ————————————-
    Inca Street 50 2T po 12000 km poszła w odstawkę
    Zipp Quantum R 50 2T 2012r – nowy zakup
    #97327
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Dzięki, Pietro. Ja i tak miałem zebrać się do rozebrania silnika i wyczyszczenia oraz przy okazji wymiany pierścieni na trochę lepsze. Jeśli chodzi o gaźnik to iglicę opuszczę na sam dół. Zauważyłem, że gdy doleję tego środka czyszczącego silnik to trochę lepiej chodzi. Może on czyści te rowki, nie wiem. Inca, nie lej tego oleju. Pierwsze objawy po zalaniu Low Smoke: -spadek wolnych obrotów, -zwiększenie spalania, -gorsze zapalanie, -spadek mocy. Ja myślałem, że mi szlag silnik trafił, bo sądziłem, że ten olej ma parametry zgodne z opisem na etykiecie. Nalałem wtedy Mixolu i silnik jakby ożył. Jeśli chcesz możesz spróbować. Ja tylko opisuję swój przypadek.

Oglądasz 10 postów - 11 przez 20 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie