Opinie: Docieranie skutera: Wszystkie fakty

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #92306 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Czyli pierwsze 30km powinniśmy jechać na max prędkości(45km/h) z przerwami co 10km?? i nie kupować super oleju tylko jakiś taki normalny?? jak długo docierać skuter?

    #92312 Reply
    br3w
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 1 663
    • Postów: 1 665

    Dobra robota ale bajki z olejem mineralnym i GMP mają niewiele wspólnego z rzeczywistością ;]

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #92313 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    W artykule było napisane że prędkość maksymalna podczas docierania to maks 40 km/h. Przyjmuje się że docieranie trwa od 1000 do 2000 km. br3w – to nie bajki tylko prawda. Olej mineralny jest lepszy w trakcie docierania. Zauważyłem że w serwisie moto na pierwsze zalanie silnika mają olej mineralny a na kolejne syntetyk. W moim Romecie po ostrożnym docieraniu powstał dość wysoki próg spowodowany zbyt niskimi obrotami podczas docierania. Na kolejnej głowicy tego błędu nie popełniłem.

    #92352 Reply
    Melonier
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 99
    • Postów: 99

    http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight= Zapraszam do przeczytania Ja tak dotarłem już dwie maszyny, efekt ,super. Przejechane 15000 i 8000 każdy jedzie dobrze. Lecz zawsze jest ryzyko. I koszt dość spory. W trzeciej maszynie zastosuję ceramizer zgodnie z zaleceniem producenta lecz tylko do 100km. I wymianie oleju po 30km, następnie olej i ceramizer 100 km i znowu olej i ceramizer do 300. Koszt ceramizera to 66 zł.

    #92353 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Jak wspomniałem na początku arta całość jest napisana m.in. na podstawie metody MotoMana, jednak i on w kilku miejscach pisał bzdury. Wg niego dobre docieranie sprawia, że tłoki są czyste jak nowe, a złe docieranie powoduje, że pomiędzy pierścieniami jest brud. Tak naprawdę to pomiędzy pierścienie docierają gazy spalinowe, dlatego w tym miejscu tłok jest ciemniejszy :). Tym niemniej dobrze, że ktoś napisał pierwszy o tym tabu motocyklowym, bo inaczej pewnie masa ludzi docierałaby pojazdy jak w instrukcji.

    #92358 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Docieranie silnika 4T lepiej przeprowadzić na oleju mineralnym w klasie jakości SF do SG, oleje wyższych klas powodują większy poślizg i okres docierania się wydłuża. Druga sprawa, jeżeli silnik 4T jest produkcji chińskiej, czyli bez skutecznego filtra oleju, dalsza jazda po okresie docierania też powinna być na oleju mineralnym z małą ilością dodatków myjących.

    #92406 Reply
    damgad
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 149
    • Postów: 149

    Jak kupowałem nówkę New Dinka i zapytałem w serwisie o instrukcję docierania zapisaną w instrukcji użytkowania to mechanik się zaśmiał i powiedział, ze jak chcę zamulić skuter to droga wolna. Dokładny cytat – „zmienne obroty, od czasu do czasu dać mu w palnik ale nie za długo a po 300-400 km można śmigać ile dusza zapragnie, broń Boże nie trzymać go na niskich obrotach cały czas”. Podziałało 🙂

    #92535 Reply
    uzytkownick
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    przeczytałem w instrukcji 2008r. moto Yamaha JogR, że polecają do tego 2T (zarówno chłodzonego powietrzem jak i cieczą) oliwę Yamalube 2. Jaką to ma specyfikację? Chyba w zupełności wystarczającą. Chyba.

    #92536 Reply
    uzytkownick
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    Jest też trochę o docieraniu, jak to wygląda w moto od Yamahy… Do czterosuwowego skuterka XF50E zalecają olej motocyklowy jakości conajmniej API SG JASO MA o lepkości od 10w30 do 20w50 (bez specyfikacji dizlowskiej CD -czyli musi to być olej do moto 4T a nie do auta). Wymiana oliwy co 3000km, czyszczenie sitka co 6000km.

    #92551 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    A jak to jest z docieraniem 2T? Też na mineralnym?

    #92552 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Wydaje mi się, że tutaj w można dać półsyntetyk, ale jakimś super-znawcą 2T nie jestem ;). Jak ktoś ma dozownik oleju to można jeszcze trochę oleju dolać do baku, tak w proporcji 1:100, czyli 100x mniej oleju niż paliwa (50mL na 5L wachy) – większa ilość oleju na dotarciu nie zaszkodzi. Jak nie ma dozownika to (z tego co pamiętam) standard to 1:50 + to co powyżej (czyli 100mL + 50mL).

    #92557 Reply
    uzytkownick
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    Yamaha POleca do 2T oliwę 'Yamalube 2S’ podczas całego okresu eksploatacji.

    #92558 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    Znalazłem mały błąd. Pod zdjęciem po prawej stronie gdzie jest pokazany zatarty tłok pisze : „Zatarty cylinder za sprawą przegrzania i nieprawidłowego smarowania”. Zamiast „Zatarty cylinder” powinno być „Zatarty tłok”. Pozdrawiam.

    #92600 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    2T docierałbym na syntetyku i po dotarciu też na syntetyku, np Castrol R2 Racingbike

    #93837 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Oj tam, tylko ten Castrol. Ja wolę Shell Advance Ultra. A mój skuter lepiej chodził na Orlen 2T Semisyntetic niż na tym rajdowym Castrolu.

    #94069 Reply
    piotr1008
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 39
    • Postów: 40

    witam 2mc temu kupiłem nowego chinczyka 125 ale nim nie jezdziłem(problemy z dokum)stał na ogrodzie i co pare dni odpalałem go na 20min. teraz nim jeżdze i stosuje się do tego art. jak bardzo mogłem mu zaszkodzić przez odpalanie go bez jazdy- i jak terz mogę sobie pomóc diziękuje

    #95602 Reply
    hmm
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 56
    • Postów: 67

    czyli pierwsze 4 wymiany oleju do 1000km i silnik powinien być dotarty? Do 1000km ma jeździc na mineralnym tak? Hmm ciekawe co powiedzą mi w serwisie na ten temat.planuje zakup chińczyka 4t 50.

    #96347 Reply
    gregorkin
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 34
    • Postów: 34

    Przeczytałem początek artykułu do słów o honowaniu i dalej już nie było sensu czytać. Autor jak to się mówi „słyszał że dzwony biją , tylko nie wie w którym kościele”. Autor opisuje tu honowanie jako celowe gwintowanie cylindra przed dotarciem aby pierścienie się dotarły (i tu pobladłem). Otóż honowanie to nie jest żadne gwintowanie tylko wygładzanie nierówności cylindra po procesie regeneracji czyli potocznie nazywanym „szlifem cylindra” przetoczeniu culindra. na takim przetoczonym cylindrze nóż tokarki zostawia nierówności które należy wygładzić. Gładkość gładzi cylindrowej po honowaniu powinna odpowiadać 9 klasie gładkości (średnia arytmetyczna wysokość mikronierówności powinna mieścić się w granicach 0,005-0,008 mm, a po spolerowaniu 10 klasie gładkości (średnia wysokość mikronierówności 0,003-0,006 mm). Tłumacząc to na bardziej bezpośredni język przehonowana powierzchnia nie może mieć wyczuwalnych dotykiem nierówności, jedynie może być pokryta drobnymi, nieregularnymi ryskami, trudno dostrzegalnymi gołym okiem. Po przepolerowaniu powierzchnia gładzi ,powinna być niemal lustrzanie gładka. Tak więc cała reszta artukułu jest poparciem niewiedzy i raczej przyniesie więcej złego niż dobrego.

    #96348 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Portal tworzony jest przez entuzjastów i amatorów skuterów i techniki skuterowej, ale jak najbardziej fachowcy mogą się na nim wypowiadać. Na górnej belce widnieje przycisk „Napisz artykuł” – nie ma problemu, aby napisać coś „rzetelnie zgodnie ze sztuką”. Cały artykuł ma przybliżyć kompletnym laikom jak to generalnie wygląda. Wątpię, aby ktokolwiek teraz kupował zestaw do honowania home made i się w to bawił, bo nie po to jest ten artykuł. I, szczerze, drażni mnie gdy ktoś wyraża krytykę a nie kwapi się, aby zrobić coś lepiej. Zapraszam do napisania profesjonalnego artykułu o docieraniu panie fachowcu, a wtedy na pewno mój laicki art, napisany po liźnięciu wiedzy z paru książek wykasujemy. Podołasz wyzwaniu?

    #97266 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Do silnika skutera można wykorzystać olej samochodowy. Dzięki bardzo za fachową pomoc na forum, gdy kiedyś o to pytałem .. Udzielono mi odpowiedzi, aby nie lać takiego oleju, chodź byłem przekonany, ze mogę taki wlać.

    #97267 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 7
    • Postów: 151
    • Postów: 158

    Czy podczas docierania 4t warto dodać do paliwa oleju stihl ? Dostałem taką radę od mechanika, który stwierdził, że w ten sposób docierał kilka swoich skuterów 4t i zawsze były dobrze dotarte. Polecił mi, abym dolewał do benzyny na 5 litrów niecałe sto ml oleju stihl do 2t.

    #97268 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Rada raczej kiepska, ponieważ 4T ma smarowanie olejem silnikowym. Dodanie do paliwa oleju w proporcji 1:50 (jak do dwusuwa) sprawi, że smarowana będzie przestrzeń nad tłokiem – po co to? Zbyt duże smarowanie może jedynie sprawić, że pierścienie nie dotrą się do gładzi cylindra, co wpłynie ujemnie na kompresję, a więc docieranie. Może się tak stać np. w przypadku, gdy użyjemy oleju kiepskiej jakości, który pod wpływem temperatury zeszkli się na gładzi cylindra (glazing). Ponadto olej do silników dwusuwowych pozostawia nagar, który zanieczyści wnętrze silnika. Nie ma sensu stosowania takiego dodatkowego oleju. W okresie docierania wystarczy używać oleju półsyntetycznego o odpowiedniej ilości i docierać silnik powyższą metodą – na pewno wyjdzie to najlepiej silnikowi.

    #97578 Reply
    piotrek1234
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 54
    • Postów: 62

    „Warstwa honowania zanika jednak po pierwszych 10-30km” – kompletna bzdura! Kiedyś wyjąłem tłok po przebiegu ok 600 km i nadal były ślady po honowaniu.

    #97591 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Ślady, owszem, pozostaną. Ale po 30km honowanie przestaje spełniać swoją funkcję. W silniku z przebiegiem 5000km nadal są widoczne na gładzi ryski pozostawione przez kamienie do honowania. Myślisz, że to znaczy, że silnik dalej jest na dotarciu?

    #97642 Reply
    Szymisiu
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    JA docierałem mojego Kymco Agility 4t zgodnie z instrukcją serwisanta – pierwsze 100 km – 25km/h, a potem po każdej przejechanej 50 km zwiększałem prędkość o 5 km/h, czyli 100-150km – 30km/h, 150-200 – 35km/h, 250-300 – 40km/h i powyżej 300 już swobodnie. Teraz spokojnie mój Kymcio śmiga 55. To chyba dobry patent. Pozdrawiam

    #306834 Reply
    Dawid Łęcki
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Czy ten sposób docierania też tyczy się 125 cm3 ??

    #306835 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    nie – bo to w zasadzie nie jest sposób.
    Docieranie nie polega na jeździe 25km/h tylko na delikatniej jeździe, bez pałowania na początku i pilnowania tego żeby silnika nie przegrzać

    #306836 Reply
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 492
    • Postów: 492

    Spory odkop, ale wielu to nadal czyta, więc, co mi tam…
    ^
    http://www.techno-fly.com/files/pdf/Podrecznik-SLINIKI-2014.pdf

    #306853 Reply
    ughr
    Uczestnik
    • 19
    • Postów: 489
    • Postów: 508

    Bardzo ciekawy i pouczający artykuł, dziękuje że chciało Ci się napisać ten tekst, dziękuję że poświeciłeś swój czas i podzieliłeś się wiedza na ten temat. Bardzo dużo informacji i wskazówek z tego artykułu można wykorzystać. Nie przejmuj się hejterami oni nie napiszą nigdy żadnego tekstu potrafią tylko negować szkoda na nich czasu.

    #306854 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Przepraszam kolegę, ale o czym i o kim (bardziej konkretnie) kolega pisze?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Docieranie skutera: Wszystkie fakty
Twoje informacje:




Back to top button