Opinie: Dlaczego większość skuterów i motocykli produkuje się w Chinach?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Dlaczego większość skuterów i motocykli produkuje się w Chinach?

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe paci paci 4 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #182028
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 360

    Dlaczego produkuje się w Chinach z prostej przyczyny dla pieniędzy. Polscy importerzy patrzą na czysty zysk, w sumie racja przecież to dla nich czysty biznes. Z tego co widać zamówienie towaru odbywa się na podstawie katalogów i cen oferowanych przez Chińczyków. Polscy Importerzy technicznie nic nie zmieniają w tych pojazdach tylko przy dobrych wiatrach nanoszą swoją grafikę. Czasami im się nawet tego nie chce wystarczy wejść na alibaba.com i przejrzeć oferty Chińskich fabryka niczym się nie różnią od tych oferowanych przez Polskich importerów. Różnica pomiędzy Japońskimi, Włoskimi, Francuskimi producentami polega na tym że żaden Polski importer Peugeota, Yamahy, Piaggio, Hondy itp.. nie próbuje tego sprzedawać pod swoją marką tylko szczyci się pochodzeniem swoich produktów. Inaczej niż importerzy Chińskich marek, którzy pod logami Polskich starych marek próbują nam wmówić że te pojazdy są Polskie. Wiadomo cena robi cuda ale na tym cierpi jakość, a co do poprawy jakości jak zostało to napisane w artykule bym polemizował ponieważ cena pojazdów Chińskich od 2004 r. bardzo spadły tak więc jak spada wartość produktu to jakość raczej też, a importer swoje musi zarobić. Może skuterowo.com postara się o testy porównawcze wszystkich marek np. Japońskich z pseudo Polskimi jak się jakość tak poprawiła :). Rozumiem że „Polskie” marki reklamują się na skuterowo.com i będzie ciężko o rzetelną ocenę.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #182032
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 861

    Cena chińczyków spadła?
    Kiedyś stały w marketach za 1400zł a są i takie że teraz stoją w salonach po 5000zł? To jest spadek?
    Dalej:
    …żaden Polski importer Peugeota, Yamahy, Piaggio, Hondyitp.. nie próbuje tego sprzedawać pod swoją marką tylko szczyci się pochodzeniem swoich produktów …
    Albo nie wiesz albo to sprytna manipulacja – w każdym razie Peugeot to coś co na 100% nie pasuje do tej grupy. Dawno już produkuje w chinach.. żeby tylko produkował – ale branduje chińskie skutery własnym logo i sprzedaje drożej. Nasz „marketowy” Toros F16 i Peugeot V-Clic to dokładnie ten sam skuter tylko Lew sprzedaje go drożej.
    Yamaha mase modeli produkuje w hiszpanii a skąd biorą części/mają podwykonawców – to sie możemy tylko domyślać. Na tym tle najlepiej wygląda Honda ALE – z tego czym sie szczyciło Tajwańskie Kymco: to było dostawcą części do Hond, robiło ich produkty na licencji. Nie wiadomo jak to było z 10 lat temu kiedy Kymco było mocno z hondą związane i kto im „podwykonywał” pewne rzeczy ale dziś kymco też produkuje „jawnie” w tych „gorszych” chinach i w masie skuterów kymco są elementy żywcem wyjęte z chinoli. Co zresztą poskutkowało zarówno obniżeniem cen na poszczególne modele jak i lekkim psioczeniem fanów marki na obniżenie jakości np w Agility 2T. Dzieki temu Kymco w zeszłym roku zarejestrowało taki wzrost sprzedaży w demoludach że w życiu takiego nie mieli. No ale jak poprzednio mieli modele tylko za 6500-7400 a nagle można kupić ich skuter w cenie droższych chinoli (3900-4200zł) to sie więcej ludzi zdecydowało. Yamaha, Honda, Aprilla.. itd tez by chcieli ale im nie wypada.
    W dobie globalizacji ciężko jest utrzymać „tożsamość pochodzenia” kiedy nawet podzespoły do japońskich marek, wypuszczanych z japonii z plakietka Made in Japan płyną z francji, hiszpanii, malezji, niemiec, UK, meksyku, maroko.. itd
    W każdym razie nie wiem skąd jesteś i masz tu jednego posta, zarejestrowałes sie specjalnie żeby coś napisać (tak cię zapewne temat poruszył) i niekoniecznie piszesz jak jest. Do tego w dość sprawny sposób – wiec obstawiam fachowca z dziedziny marketingu jednej z marek premium.
    I nie twierdze że chinole sa równie dobre – bo nie są. Natomiast teza którą tu przedstawiasz jest fałszywa. To nie chinole pikują w dół. Oni sie własnie poprawiają. W doł delikatnie leci jakość marek premium (niektórzy niesmiało – w pojedńczych modelach), inni po całości. A chinole sie poprawiają.
    Jeżeli oglądałeś Top Gear z chin to tam mimo obśmiewania sie z chińskich produktów motoryzacyjnych (kopii BMW czy chevroleta, opla..itd) zauważyli jedną bardzo ważną sprawę:
    – My (europa, usa i nawet ruskie) mamy tradycje motoryzacyjne i wytwórcze (Opel, Daimler, Bugatti, Alfa, Fiat). robimy i doskonalimy nasze wyroby motoryzacyjne od lat.
    W chinach 20 lat temu robili to:

    a dziś robią to (podróba BMW):

    okej.. podróby, niższa jakość – ALE JAKI SKOK. Strach pomyśleć co będą robić za 10 lat. To się jednak rozwija.
    A odpowiedź na pytanie czemu akurat chiny? A temu:

    Mają własny rynek zbytu za 1.200.000 sztuk rocznie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #182033
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    honda robi wszędzie w chinach i na filipinach też tylko czy ma to wpływ na jakość[raczej tak]
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda
    a suzuki w korei w hyosungu.

    #182035
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 861

    na pewno ma wpływa. Civic angielski jest powszechnie uważany za gorszy jakościowo niz modele z JHM w numerze VIN. Sam miałem dwa accordy – ten sam model – ale jeden z Japonii (Saitama) a drugi z USA (Honda of America). Mimo że zewnętrznie były identyczne to wersja z USA była prawie 200kg cięższa choć znacznie gorzej wyposażona i wykończona. Nawet sie dziwiłem czemu aż kiedyś zobaczyłem że pod kierownicą tam gdzie japończyk miał przestrzeń bo o sztywność dbały finezyjnie zrobione profile przestrzenne to w amerykance profile były mniej finezyjne a lewy z prawym łączył płaski stalowy wspornik ważący z kilogram i wkręcony na 4 śruby 14mm do konstrukcji.

    takim przykładem „chinola” w motoryzacji jest Hyundai Genesis. Rewelacyjna oferta jak na nowy samochód RWD za śmieszną kase. PODOBNO nawet niezły, podobno ma bardzo dużo z lancerem Evo. Ale jest hyundaiem. Czyli kundlem.
    Podobnym patentem jak skuter chinol jest Nissan GTR. Ma wszystkie cechy stereotypu chinola choć gra w innej lidze cenowej:
    – kosztuje połowę ceny konkurenta (prosiaka 911)
    – wymaga bardzo absorbującej, częstej i kosztownej obsługi (w sumie co zjazd z toru to wymiana oleju a prosiakiem wracasz do domu i robisz kolejne 5000km bez serwisu)
    – kilka elementów w nim fabrycznie się rozsypuje i trzeba je wzmocnić po zakupie żeby w pełni pokorzystać z możliwości samochodu
    – teoretycznie zabija go pałowanie do jakiego został stworzony ale masa ludzi nimi robi kilkadziesiąt tyś rocznie bez żadnych awarii i usterek

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #182040
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    Wombat akurat civice na stany były w większości lepiej wyposażone od Europejczyków w modelach nieco po latach 90-tych zdarzał się napęd AWD, automat,klima i tempomat czego brakuje tutaj. Prawdą jest natomiast że te produkowane w Anglii są wykonane gorzej , nawet blacharka szybciej korodowała, niestety już typowych japońców się nie robi a obecne czas zweryfikuje.
    Co do samych części Honda robi je na całym świecie , można spotkać uszczelki z Polskiej fabryki jak i zarówno części karoserii z Czech i inne rzeczy z różnych krajów, Taki ot „składak”

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #182044
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 861

    wyposażone to może lepiej i były ale wykonane gorzej – toporniej.
    Tarcze hamulcowe zabawkowe, konstrukcje uproszczone na maxa, zawieszenia też. itd, Owszem były shuttle czy RTSI z AWD ale to rodzony. Zreszta civic był zawsze odkurzaczem a accord miał aspirować do miana przeboju na rynku. Zresztą CB7 przez 3 lata tak jak LS400 w swojej klasie był najlepiej sprzedającym się samochodem.
    Oczywiście że to USA jest dla hondy rynkiem zbytu a nie PL.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #182053
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    paci napisał:

    honda robi wszędzie w chinach i na filipinach też tylko czy ma to wpływ na jakość[raczej tak]
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda
    a suzuki w korei w hyosungu.

    Podobnie jak Kymco było dostawcą części dla Hondy. Jakość poszła w masówę w klasie premium. Dlatego też otworzyła się furtka dla Azjatyckich Tygrysów (w pierwotnym składzie) i Chin.

    #182059
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 861

    w sumie o nie wiadomo których to części dostawca było kymco. Wciąż sie to powtarza tylko które to cześci były z kymco? gumki manetek ?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #182072
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Silniki i ramy dlatego teraz na nich bazują.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie