Opinie: Czy kierowca skutera lub motocykla 125 to motocyklista?

jedzie na motocyklu więc jest motocyklistą

oczywiscie zgadzam sie z calym artykulem jako, ze jestem rocznym kierowca skutera i wiem jak ciezko się niem poruszac po drogach przy zablokowanym. Dodam ze mam 35 lat prawo jazdy B i samochoderm robie ponad 35000 km rocznie więc wie co pisze… na codzienny dojazd do pracy zawsze wybieralem jednoslad (na początku rower) gdyż w dzisiejszych korkach jest on dużo poreczniejszy i na rowerze w pracy byłem praktycznie o tym samym czasie tylko zdrowiej ;). pomyslalem więc o skuterze, ale po zakupie faktycznie okazlo się ze zablokowanym jezdzi się dużo niebezpieczniej niż choc by rowerem gdyż nim można zwsze zjechac na sciezke rowerowa bądź chodnik. Popieram ta polityke 125-ek choc nie wiem czy warto się przesiadac z mojego skutera gdyż po odblokowaniu i lekkim tuningu spokojnie osiaga predkoc 90km/h więc wystarcza na dojaz do pracy a i bezpieczenstwo poprawilo się o niebo bo jak w artylkule chlop z taczka potrafil wyprzedzic. A ci którzy sadza ze skutery i motocykle klasy 125 mysla ze to nie motocykle bo maja szlifiere albo jakiś motocykl większej pojemnosci to kim jestesmy? chcialem ich tylko uswiadomic jakie prawo drogowe mamy w tym kraju i z jakimi predkosciami się jedzi bo jednak smiertelnych wypadkow jest mniej na skuterach niż waszych scigaczach, a mnie zalezy by dojechac do pracy pozdrawiam

i nie potrzebuje do tego predkosci 300km/h bo dojechac do pracy :slight_smile:

@ego19, w pełni się z jedną uwagą - odblokowana i tuningowana, jadąca 90 km/h 50 ccm jest jednak nielegalna - w razie wypadku narażasz się na to, że rzeczoznawca ujawni ten fakt i nie wypłaci odszkodowania. W 125 ccm nie masz już tego problemu. Dlatego ja bym zmienił dla świętego spokoju.

nawet jesli zglosilem to w urzedzie i jest juz jako motocykl?

@ego19, tylko że wtedy to już nie motorower.