Opinie: Blokady w skuterach: Cała wiedza

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #92423 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    dobre zestawienie, artykuł godny polecenia

    #92424 Reply
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 1 056
    • Postów: 1 073

    co do kwestii prawnych to sytuacja wydaje się jasna jeśli usunięte są wszyskie blokady i skuter wyciąga np 70-80. pytanie co w przypadku gdy np zdejmiemy jedną blokade i zamiast licznikowego 45km/h (czyli w rzeczywistości ok 40km/h) skuter pojedzie np licznikowe 50-55 km/h (w rzeczywistości ok 45-50km/h)?? wydaje się że ciężko będzie rozstrzygnąć czy np był wiatr, jechał z górki itd… Stąd pyanie- czy ktokolwiek w praktyce zetknął się z negatywnymi kosekwencjami odblokowania????

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #92425 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    jak pojedzie 50 to już mogą być problemy 🙂

    #92426 Reply
    Szefuniko
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 187
    • Postów: 195

    mam to samo pytanie co roomcajz. Co jak zdejmę blokadę tylko z np. wariatora i gaźnika? Czy na przeglądach jak sam odblokuje to się będą czepiać?

    #92427 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Myślałem, że mój post rozwiązał wątpliwości… Jak zdejmiesz blokadę na tulei wariatora i skuter pojedzie 50, Policja Cię ustrzeli suszarą i będą chcieli skuter wysłać na przegląd dodatkowy to wtedy lipa jest, bo grozi to utratą dowodu rejestracyjnego. Jak masz odblokowany skuter i zbliża się termin przeglądu w stacji diagnostycznej to załóż tuleję na oś wariatora, powinno wystarczyć. Jeśli chodzi Ci o przeglądy gwarancyjne ( nie napisałeś konkretnie) to pewnie będą się czepiać i mogą nie podbić gwarancji. Tu zasada jest taka, że dzięki tej gwarancji mają sporą kasę, i trick jest taki, że musisz u nich zdjąć te blokady i wtedy gwarancja jest zachowana. Oczywiście nie wszędzie tak jest. Ja np. blokady zdjąłem w serwisie z prostych powodów: aby pozbyć się ślepej kiszki trzeba ją odciąć i zaspawać otwór.Wraz z pierwszym przeglądem (przy 350km) była to moja ostatnia wizyta w ASO 🙂

    #92430 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Wszystko zależy od tego na kogo się trafi. Jeden policjant Cię nie zatrzyma, albo tylko upomni słownie, drugi zabierze dowód rejestracyjny za pokwitowaniem albo da mandat. Zależy na kogo trafisz. Ja raz latem jechałem poza miastem 60km/h i mnie radiowóz wyprzedzał to pojechali dalej – pewnie nie mieli wideo rejestratora, ale i tak mogli mnie prewencyjnie zatrzymać, sprawdzić itd. A co do przeglądu to zależy, czy dana stacja ma rolki do mierzenia prędkości. Jak tak to musisz założyć blokady, bo inaczej skuter nie przejdzie przeglądu. Jeśli nie to pewnie sprawdzą Ci światła, numery i to wszystko. Poza tym ile mogą zrobić za 50-złotowy przegląd? 😉

    #92431 Reply
    Szefuniko
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 187
    • Postów: 195

    Czyli jadę na przegląd ( ten gwarancyjny) już po dotarciu i mówię „fachowcom” weźcie mi mi te blokady zdejmijcie – Fachowcy: – ok, dorzuć pan na piwo to będzie gotowe… Coś w tym stylu?

    #92432 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    Zależy, częściej to są raczej oficjalne opłaty za odblokowanie – czasami nawet chcę za to 200zł…

    #92433 Reply
    Sebastian437
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 18
    • Postów: 18

    Na całe szczęście nie dotyczy SIMSONA S-51 one nie mają blokady SIMSONY GÓRĄ

    #92460 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Mi za zdjęcie tulei z wariatora krzyknęli 250 zł (tam gdzie kupiłem skuter) i jeszcze straciłbym gwarancję. A chłopaczyna w Skuterlandzie na Modlińskiej mówił, że z większością tych blokad to bzdury – jak z filtrem paliwa, dyszą, zwężkami na przykład.

    #92461 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • Postów: 478
    • Postów: 596

    A dlaczego bzdury? Nie spotkałeś się nigdy z dyszą główną #65 w 4T? Gdzie na odblokowanym dolocie zastępuje się ją nawet dyszą #80?

    #92462 Reply
    uzytkownick
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    Witajcie! Jestem tutaj nowy i mam do Was, jako do doświadczonych użytkowników skuterów kilka pytań. Mianowicie pierwsze to jaki przebieg do remontu silnika może osiągnąć taki skuterek 50cc w wersji 2T a jaki 4T marki np.Kymco? Czyli które są trwalsze? Drugie pytanie- jeśli mógłbym zapytać- to jaki system smarowania mają silniki 4T firmy Kymco (zastanawiam się nad zakupem takowego)? Czy jest to smarowanie rozbryzgowe (jak np.w kosiarkach do trawy) czy ciśnieniowe za pomocą pompy oleju (jak w dużych 4T lub w autach)?

    #92469 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    hej. co do pierwszego, to z własnego doświadczenia: widziałem Kymco śmigającego z kanapkami subway – przebieg 28 000 km, od roku zerwana linka prędkościomierza. To był ZX 2t. 4t teoretycznie są trwalsze. 2. system rozbryzgowy:)

    #92491 Reply
    uzytkownick
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    Leszku, dzięki za info. 4T teoretycznie trwalsze jednak zapewne w praktyce prędzej się w czterosuwie coś rozleci (a naprawa będzie kosztowna) niż prosty dwusuw zużyje… Z uwagi właśnie na rozbryzgowe smarowanie w oryginalnej instrukcji Super8 ma zalecany olej silnikowy SAE 15w40 oraz API SF. Mineralny. Czy dużo cichsze są 4T od 2T nietuningowanych na wydechu? Haha nie znoszę jazgotu.

    #92492 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    O połowę cichsze, prawda? chłopaki?

    #92493 Reply
    uzytkownick
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    Czyli warto mieć 4T. Widzę na fotkach w necie, że NewDink ma jakąś taką inną konstrukcję warunkującą nieco inną pozycję kierowcy, inną niż np.Agility 4T. Odniosłem prawidłowe wrażenie?

    #92540 Reply
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 1 056
    • Postów: 1 073

    tak , 4t jest zdecydowanie cichsze- słychać je tylko 1 ulicę dalej, 2t słychać 3 ulice dalej, 4t mniej pali i mniej kopci. pewnie jakby zsumować różnice kosztów paliwa i oleju do mieszanki to wyjdzie w przybliżeniu kwota potrzebna na naprawę 4t po 10 tys km przebiegu

    #92550 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Drogi Michale Wujaku! Tak mówił mi chłopaczyna w Skuterlandzie ale nie znaczy to, że jest to prawda. Ja sam zastanawiam się czy u siebie nie dać większej dyszy (co prawda nie sprawdzałem jaka tkwi w gaźniku mojego 2T) ale tylko w wypadku jeśli nie wywoła to większego spalania.

    #93123 Reply
    kaja
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    Wyjąłem tulejkę ograniczającą zbliżenie się talerzy wariatora (tulejka stalowa,na oko ze 30mm średnicy zewn, ścianka ok. 3 mm szer ok. 8 mm) Przed usunięciem tulejki prędkość max. 45 km/godz. a po 60 km/godz, a ważę 110 kg. Praca szybka i prosta, nawet dla inteligentnych „inaczej”. Martwię się, bo podobno pasek szybciej się zużywa, ale co tam.pzdr kaja

    #94397 Reply
    dWaWiDv500
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 9
    • Postów: 11

    hmm 45?? mój baotian jak był zablokowany leciał 50 za prostej

    #97882 Reply
    Marek1984
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    witam mam pytanie czy ktoś wie gdzie są blokady Romet 767 2t 2010 prosze o pomoc gg633242

    #125230 Reply
    Vitaly
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 3
    • Postów: 3

    Jak usunąć Zablokuj prędkość Junak 903? Wyślij mi e-mail: [email protected]

    #132127 Reply
    daq1346791
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 8
    • Postów: 8

    dWaWiDv500 hehe 🙂 ciekawe bo mój router też wyciąga na prostej 50 a blokada 45 🙂 Mam się obawiać skoro tak wyciąga?

    #171124 Reply
    gregorkin
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 34
    • Postów: 34

    Nie wszystko takie piękne i proste. Ostatnio walczę z koyotem, który nie posiada ani blokady na wario, ani na fitlrach, ani na wydechu,ani na Cdi ani na gaźniku ani na dzwonie ani nigdzie indziej a mimo to leci 45-max 50 km /h mało tego to zauważyłem, że po zdjęciu okragłego korka z filtra powietrza jedzie jeszcze gorzej jakby miał za dużo powietrza, i to przy zdjętym całkowicie wydechu.

    #187317 Reply
    grumek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Mam pytanie, posiadam Kawasaki J300, oraz posiadam prawo jazdy kategorii A. Pytanie moje brzmi czy po zdjęciu blokad i przekroczeniu prędkości 45km/h, mogą spotkać mnie jakieś nieprzyjemności prawnne?

    #187319 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    Rozumiem, że to jest wersja 50ccm… Niestety mogą. Co prawda nie będzie Cię dotyczył zarzut kierowania pojazdem bez wymaganych uprawnień, ale będziesz się poruszał pojazdem nie spełniającym ustawowych wymogów dla motorowerów, a jednocześnie będący zarejestrowany jako motorower (jak rozumiem).
    W przypadku zatrzymania przez policję (np. po przekroczeniu dozwolonej prędkości), zostanie zatrzymany dowód rejestracyjny, a skuter zostanie skierowany na ponowny przegląd…
    W razie wypadku… ubezpieczyciel może się wyłgać od wypłaty ubezpieczenia i wszystkie ewentualne szkody pokrywasz z własnej kieszeni…
    Poza tym… Chyba większość 50-tek w naszym kraju ma ten sam problem… ;)))

    #187320 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    grumek napisał:

    Mam pytanie, posiadam Kawasaki J300, oraz posiadam prawo jazdy kategorii A. Pytanie moje brzmi czy po zdjęciu blokad i przekroczeniu prędkości 45km/h, mogą spotkać mnie jakieś nieprzyjemności prawnne?

    Ja jeszcze kawasaki j300 co ma 50ccm nie widzialem tylko 300ccm i 28KM

    #187321 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    Bo tu są dwie kwestie… Kolega pochwalił się, że ma Kawasaki 300-tkę i przy okazji zapytał, czy może też pomykać odblokowanym skuterem… 😀

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Blokady w skuterach: Cała wiedza
Twoje informacje:




Back to top button