! Forum Skutery Olej z tłumika?

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 9 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #660262
    Zdjęcie profilowe Lancinho
    Lancinho
    Użytkownik
    • Postów: 96

    Witam, po zmianie cylindra i dawaniu 100ml na 5l oleju z tłumika jakby wydobywał się spalony olej taka czarna maź dziwne bo to skuter 2T. Czy może to być spowodowane? Nie regulowanym gaźnikiem Dellorto 17.5 czy też za dużo oleju? Skuter na dotarciu. Gaźnik jaki przyszedł tak go włożyłem nie chciałem regulować bo raz nie wiem jak a dwa silnik na dotarciu więc nie chce czegoś zepsuć.

    Drugą sprawą jest że skuter dopiero rusza przy 20km tzn do 20km muli później nagle dostaje kopa, gaźnik?

    #660264
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 964

    Gaźnik jaki przyszedł tak go włożyłem nie chciałem regulować bo raz nie wiem jak a dwa silnik na dotarciu więc nie chce czegoś zepsuć.

    Ale własnie psujesz.
    Nie wiem dlaczego optymistycznie zakładasz że gaźnik nie wyregulowany a gaźnik rozregulowany (przez ciebie) czyms sie róznią i różni się jazda na nim.
    Nie masz za dużo oleju (zapewne) masz za dużo mieszanki (z prawidłową ilością oleju zapewne) bo masz rozregulowany gaźnik.
    W efekcie silnik nie spala tego jak potrzeba (w całości) tylko powstają sadze a resztki nie spalonej mieszanki lądują w wydechu. Benzyna odparowywuje i zostaje olej wymieszany z sadzami. Powoduje to gnój w wydechu (pożegnaj waty ode mnie), powoduje to gnój na świecy i powoduje to nagar na pierścieniach – co wcześniej czy później skończy sie ich zablokowaniem i zatarciem lub błyskawicznym zużyciem).
    U mnie wystarczyło 1500km „docierania” na mieszance 1:33 a nie 1:50 żeby kompresja z 12 spadła do 6,5.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #660266
    Zdjęcie profilowe Lancinho
    Lancinho
    Użytkownik
    • Postów: 96

    Ok to jak wyregulować Dellorto PHVA 17.5 US?

    #660267
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 964

    tak samo jak każdy inny

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #660268
    Zdjęcie profilowe Lancinho
    Lancinho
    Użytkownik
    • Postów: 96

    To może podpowiedź od czego zacząć?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #660270
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 964

    od przeczytania 2-3 z 17652623 artykułów w necie o regulowaniu gażnika? zobaczenia 10 filmów na YT o tym?
    nie ma sensu tego opisywac kolejny raz.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #660271
    Zdjęcie profilowe Lancinho
    Lancinho
    Użytkownik
    • Postów: 96

    Takie pytanie skoro nie można przy docieraniu gazować skutera przy obciążenia to jak mam wprowadzać skuter na maksymalne obroty? https://www.jednoslad.pl/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/

    #660273
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 964

    sekunda bez obciążenia jazdą mu nie zaszkodzi

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #660275
    Zdjęcie profilowe Lancinho
    Lancinho
    Użytkownik
    • Postów: 96

    Ok a która śrubka jest od czego?
    https://www79.zippyshare.com/v/NragipfW/file.html

    #660291
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 964
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie