Olej w filtrze powietrza Malaguti Madison 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Olej w filtrze powietrza Malaguti Madison 125

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe joanna80 joanna80 4 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #188520
    Zdjęcie profilowe joanna80
    joanna80
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Witam:)
    Mam taki problem. W moim skuterze zauważyłam wyciek oleju. Po analizie doszłam, że olej zbiera się w filtrze powietrza. W rurce, która doprowadzona jest do filtra od silnika zbiera się taka maź (olej?) i ona dostaje się do filtra i wypływa na zewnątrz. Co to może być? Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam- Joanna

    #188562
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Nie za wiele zrozumiałem z twojego opisu . Odma w twoim skuterze wychodzi z pompy cieczy, i wąż gumowy idzie do filtra powietrza , i dochodzi do obudowy filtra powietrza od przodu, obudowa filtra powietrza składa się z dwóch (jakby to nazwać?) przestrzeni?. olej z odmy może się zbierać w jednej połowie obudowy filtra, w tej w której nie ma wkładu filtrującego, jest tam sporo miejsca żeby pomieścić z dwie szklanki oleju i jeszcze pewnie olej nie przelał by się do części obudowy z wkładem filtrującym, podobno yamaha (producent silnika)dopuszcza jako normalne zjawisko żeby ten olej się tam zbierał i umieścili z tyłu obudowy filtra powietrza w okolicy dolnego mocowania amortyzatora krótki wężyk z korkiem, służy to do spuszczania zgromadzonego tam oleju, w praktyce niesprawny (taki z przedmuchami) silnik który żre olej jak świnia nie powoduje zjawiska gromadzenia sie w obudowie filtra żadnych ilości oleju. Ty piszesz coś o mazi, myślę że może to być wina byle jakiego oleju, wytrąca się z oleju parafina w postaci białej mazi, lub silnik pracuje na krótkich odcinkach, jeszcze nie zdąży sie rozgrzać i juz koniec jazdy, i tak na okrągło wtedy też będzie biała maź, lub może być jakaś nieszczelność np pod głowicą lub jest nieszczelne uszczelnienie wałka pompy cieczy i płyn chłodniczy przedostaje się do oleju i wtedy też będzie maź w odmie ale wtedy to widać ubytki płynu no i olej nie wygląda jak olej tylko zrobi się takie siwe kakao. Za mało jest opisane żeby coś konkretnego wywnioskować.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #188564
    Zdjęcie profilowe joanna80
    joanna80
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Witaj:)
    Bardzo Ci dziękuję za Twoją odpowiedź. To wygląda dokładnie tak jak napisałeś. Olej zebrał się w tej części filtra i przez gumowy wężyk z korkiem zaczął wypływać trochę na zewnątrz. Także pod skuterem była niewielka plama. Otworzyłam ten korek i wypłynęło ponad pół szklanki oleju. Poziom oleju sprawdzony- jest ok. Jeśli jest to tak jak Ty piszesz, czyli zjawisko normalne, to dlaczego ten nadmiar wypływa na zewnątrz? Czy to opróżnianie tego oleju to czynność regularna? Czy we wszystkich skuterach tak jest? Co jakiś czas trzeba to spuścić? No i czy w takim razie nie świadczy to o jakiejś wadzie silnika. Sprawa jest w miarę pilna, bo na jutro jestem umówiona do mechanika i nie wiem co mam o tym myśleć.
    A wykorzystując Twoją wiedzę chciałabym jeszcze zapytać, czy takie strzelanie z rury wydechowej przy dużej prędkości co jakiś czas jest zjawiskiem normalnym. Pytałam mechanika i on powiedział, że przy tych silnikach tak jest.
    Jeszcze raz serdecznie Ci dziękuję – Joanna

    #188568
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Powiem ci tak , jak kupiłem skuter to w obudowie filtra było tyle oleju że przelał sie do części z wkładem (poprzedniemu właścicielowi) olej wymoczył wkład przez który nie chciało przepływać powietrze, więc zrobili dziurę w filtrze poprostu rozerwał ktoś papierowy wkład i już powietrze płynęło. Po opróżnieniu obudowy z oleju, umyciu jej zamontowaniu nowego filtra przejechałem skuterem 8tyś km i nie stwierdziłem gromadzenia się oleju w obudowie filtra a silnik był zaorany na śmierć o ile w zeszłym roku zużywał na 1tyś km (tak na bagnecie poziomu oleju) od max do min o tyle w tym roku już zużywał taka wartość na 300km i wszech otaczający smród palonego oleju było czuć wszędzie. Kilka dni temu dostał nowy cylinder i problem znikł. Nie sądzę żebyś miała tak zaorany silnik jak ja , a mimo to mój nie pluł olejem, (przynajmniej nie do filtra, pluł z tłumika po błotniku:) ). Co do wycieków oleju z filtra to masz nieszczelną obudowę, ona jest skręcana z dwóch połówek a pomiędzy jest uszczelka, chyba taki duży oring, lub jest spustowy wężyk ze starości mało elastyczny i nieszczelnie siedzi na króćcu obudowy filtra, lub sam korek spustowy nieszczelnie siedzi w wężyku, jak będzie obudowa filtra szczelna to nawet jak tam jakiś olej będzie to nie ma jak wyciec, a producent silnika dopuszcza jako normalne że tam sie zbierają niewielkie ilości oleju. Co do strzałów z rury to nie jest w tym nic normalnego jeśli jest to seryjny tłumik, w tłumikach tuningowych jest to normalne często spotykane i nie do pominięcia, na burgmani kilka dni temu był podobny temat, i doszli do wniosku że musi strzelać tylko że tam chodziło o większy silnik i tłumik bardzo renomowanego producenta.

    #188569
    Zdjęcie profilowe joanna80
    joanna80
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Bardzo dziękuję. Ten olej wyciekał przez ten korek na końcu.
    A u mechanika byłam z tym strzelaniem, wyregulował zawory, wyczyścił gaźnik, a strzela dalej. Przy dużej prędkości, jak puści się gaz to strzeli, ale też nie zawsze. Tłumik seryjny.
    U nas tacy mechanicy, że ani rusz coś ustalić.
    Pozdrawiam:)

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie