Olej silnikowy i przekładniowy do Routera Bassy

Cześć

Zdaje sobie sprawę, że takich tematów już trochę było ale wole się na czysto zapytać. ;)
Mam zrobione coś ponad 300 km w swojej Bassie i muszę wymienić oleje (z przeglądów zrezygnowałem - 200 zł chcą :O). Jakie oleje będą najlepsze do silnika i do przekładni? Proszę kogoś kto się na tym zna o odpowiedź. :)

Z góry dzięki,
Pozdrawiam

Olej silnikowy;
http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=175_177&products_id=4685&osCsid=6dbdb9f85a9940e1e9a3ef7019e62a19
olej przekładniowy;
http://www.nokaut.pl/smary-motocyklowe/motul-scooter-gear-80w-90-150ml.html

Dzięki. Byłem dzisiaj na stacji i był olej syntetyczny Platinum 10W50 do motocykli 4t oraz do przekładni był HIPOL 80W90 - jeden półsyntetyczny, drugi zwykły. Czy one by się nadały?
I co sądzicie o oleju Zipp do czterosuwów? http://cdn4.asteroid.pl/c18/a.swistak.pl/022/424/22424657_1024.jpg
Sprzedaż wysyłkowa niezbyt mi odpowiada.
Muszę szybko o czymś pomyśleć - jakieś 350 km na liczniku. ;)

dobre oleje kupiłeś.

Jeszcze nie kupiłem, na razie pytam o rade. ;-)

//edit:
ten Platinum to taki: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,309.html (czy syntetyk na pewno się nada do skutera?)
a ten Hipol to: http://www.orlenoil.pl/oferta/produkt_szczegoly,87.html

Osobiście radzę kupić 1 litr motocyklowego oleju Castrol 20W40 SG. Do silnika wlejesz ok 0,75 l, resztę do przekładni i zostanie jeszcze na dolewki. Ten olej nadaje się jednocześnie do silnika i przekładni motocykli, skuterów. Cena za litr ok.30zł.

Pietro napisał:

Osobiście radzę kupić 1 litr motocyklowego oleju Castrol 20W40 SG. Do silnika wlejesz ok 0,75 l, resztę do przekładni i zostanie jeszcze na dolewki. Ten olej nadaje się jednocześnie do silnika i przekładni motocykli, skuterów. Cena za litr ok.30zł.
Potwierdzam słowa Pietro Castrol 20w40 sg zostaje setka na dolewki u mnie w silniku był po 130km czarny jak smoła ale w przekładni czysty ale zawsze castrol lepszy niż ten co zalewali w fabryce aha dolicz jeszcze strzykawkę 100mli za 3,60 pln

To jest normalne,że olej staje się czarny po kilkudziesięciu kilometrach.A nawet jak jest czarny to nie znaczy,że jest już całkiem zużyty.Po prostu trzeba w określonych odstępach wymieniać,bo traci swoje właściwości jakie miał na początku.A olej w przekładni się nie zużywa w szybkim czasie i nigdy nie stanie się czarny.Ja w swoim piaggio mam wymianę bodajże co 24 tysiące ;)

pitt690 napisał:

Jeszcze nie kupiłem, na razie pytam o rade. ;-)
//edit:
ten Platinum to taki: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,309.html (czy syntetyk na pewno się nada do skutera?)
a ten Hipol to: http://www.orlenoil.pl/oferta/produkt_szczegoly,87.html

Kup te co wymieniłeś, na oleju nie zaoszczędzisz, ten Castrol 20W40 sobie odpuść, minerał do przytartych i grzejących sie silników, ty masz nowy silnik.

Kupiłem właśnie do przekładni półsyntetycznego HIPOLA 75W-90. Co prawda dałem za niego prawie 30 zł ale oszczędzać na oleju nie mam zamiaru. Silnikowy na dniach też będę miał.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam :-)

Wydawało mi się, że do przekładni leje się olej do skrzyń automatycznych - taki z symbolem ATF. No i do skutera to mineralny. Chyba, że się mylę... Ale ja leję ostatnio Orlen Hipol ATF IID minerał za 16 zł.

do tej przekładni w skuterze nie ma to takiego znaczenia, tam są 4 zębatki i 3-4 łożyska... więc nawet przepalony olej silnikowy by to dobrze smarował.

To spoko. Dobrze wiedzieć. W instrukcji pisali, że olej musi spełniać normę SAE 90 więc to ten ATF by pasował.

wiadomo że im lepszy olej tym lepiej dla przekładni :)

No raczej tak. Ale do skutera zalecali mineralny.

można lać jakikolwiek jeśli chodzi o to czy minerslny czy półsyntetyk, syntetyk też na pewno nie zaszkodzi :) ja leję ten http://motosklep.info/shell-olej-przekladniowy-advance-gear-ep-80w.html ostatnio zlałem po 3 tyś i wyglądał jak świeży... Teraz zmienię po 5 tyś dopiero, bo szkoda oleju.

Ja myślałem o Shell Donax TA. Minerał w czerwonej butelce. Bo jesZcze jest Donax TX w srebrnej i jest to syntetyk.

Ale sugerujecie, że ten HIPOL 75W90 będzie jakiś gorszy do przekładni?
http://www.orlenoil.pl/oferta/produkt_szczegoly,81.html - taki, tylko 1l.

A co napisali w instrukcji - jaka specyfikacja oleju ma być?

W instrukcji jest "Olej przekładniowy mineralny Racing gear oil 80W SAE 80 ROMET Motors LIQUI MOLY".
Ale to chyba jeszcze lepiej jak kupiłem półsyntetyka. I podobno w skuterach mało ważne jest jaki olej do przekładni, byle było smarowanie.