Olej przekładniowy – prawda czy mit?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Olej przekładniowy – prawda czy mit?

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Chinol_180 Chinol_180 5 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #153495
    Zdjęcie profilowe watermelon
    watermelon
    Użytkownik
    • Postów: 79

    Czytam, szukam i widzę, że istnieje coś takiego, ale…
    Mam chińczyka, 4T. Z tego co rozumiem, w przekładni (to długie, czarne coś do czego kopanka jest przyczepiona) jest wariator, sprzęgło, pasek napędowy. Jest też jakaś przekładnia wtórna. A olej? Obie przekładnie są połączone i pływa w nich ten sam olej?

    Pytam głównie przez to, że od nowości w okolicach tylnego koła po postoju znajduję plamki oleju. Ostatnio przetarłem spód przekładni i zobaczyłem, że upaćkana była olejowatym czymś (najwięcej w okolicy połowy długości, bliżej koła).

    Romet RXL eco 50 4T (2013) – pyr pyr pyr pyr || Honda PCX 125 (2018) – wziuuuu
    #153501
    Zdjęcie profilowe Padalec
    Padalec
    Użytkownik
    • Postów: 886

    „Olej przekładniowy – prawda czy mit?” – prawda , jest coś takiego !
    Ba powiem więcej ten olej podlega okresowym wymianom.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #153502
    Zdjęcie profilowe watermelon
    watermelon
    Użytkownik
    • Postów: 79

    W takim razie pytanie – jeśli olej ma smarować (zmniejszać tarcie między elementami?) to nie powoduje on ślizgania się paska napędowego i sprzęgła? Prawdopodobnie mam w jakimś stopniu błędne pojęcie co tam się dzieje, więc proszę o wybaczenie.

    Romet RXL eco 50 4T (2013) – pyr pyr pyr pyr || Honda PCX 125 (2018) – wziuuuu
    #153504
    Zdjęcie profilowe Padalec
    Padalec
    Użytkownik
    • Postów: 886

    https://www.youtube.com/watch?v=TP0BGOem8wg
    – To filmik pokazujący przekładnię i jak się do niej dostać w razie potrzeby.
    To chyba lepsze niż pół godziny pisania i wyjaśniania. 🙂

    #153511
    Zdjęcie profilowe watermelon
    watermelon
    Użytkownik
    • Postów: 79

    A więc jednak olej jest w tej drugiej, dzięki za wyjaśnienie. Teraz namierzyć jeszcze skąd wyciek…

    Romet RXL eco 50 4T (2013) – pyr pyr pyr pyr || Honda PCX 125 (2018) – wziuuuu
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #153513
    Zdjęcie profilowe sekrout
    sekrout
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Oleś masz w silniku, i w przekładni, to w przypadku 4t, a w 2t masz olej tylko w przekładni.
    Przekładnie masz z tyłu. wlew oleju powinien być od boku lub od góry.
    Tam powinna być śruba na klucz 10,12 , zależy to od skutera.
    Zapewne cieknie Ci z korka spustowego oleju od dołu. Naprawiałem już XX skuterów z wiekszym przebiegiem i prawie każdy miał to samo.

    #153530
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Olej przekładniowy jest blisko paska i sprzęgła ale zamknięty w przekładni i nie ma z nimi kontaktu. Zmiana jego co 4 – 10 tysięcy kilometrów lub raz w roku przed zimą. Nadają się 75W90, 80W90 i 85W90 o ile producent w instrukcji nie zaleci inaczej. Olej do silnika to zupełanie inna sprawa w innym, oddzielnym miejscu.

    #153532
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    od nowości nie zmieniałem. ciekawe czy jest ? 😛

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #153533
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Raczej nie wyparował. Może być go mniej. Warto wymienić. Lepszy świeży nawet Hipol niż stary Mobil czy Castrol.

    #153546
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    watermelon napisał:
    Mam chińczyka, 4T…
    …od nowości w okolicach tylnego koła po postoju znajduję plamki oleju.

    Może to olej z przekładni się sączy, a może to jednak olej z silnika tak tam kapie. 😛
    Sączy się nieznacznie poprzez uszczelniacz za wariatorem podczas przenoszenia mocy od silnika (obciążenie wału napędem) i powolutku sobie ścieka na koniec pokrywy w nieznacznych ilościach. 😀

    Odnośnie silników 4T GY6-139QMB to już niejeden tutaj się na to skarżył, mało istotne czy to była zwykła 50-ka, czy już większa pojemność.
    Nawet nówki sztuki w ten sposób *wilgotnieją* od strony wariatora (od strony statora zazwyczaj tego bólu nie ma).

    Chinole 4T lubią olej 15W40, a są zalewane u nas przeważnie znacznie rzadszymi, choć i lepszymi jakościowo 10W40, a nawet (to już jest przesada) 5W40.

    Na dwoje babka wróżyła, masz już wytyczne, diagnozuj organoleptycznie istotę problemu u siebie. 😀

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie