Olej przekładniowy – prawda czy mit?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #153495 Reply
    watermelon
    Uczestnik
    • 14
    • 79Postów:

    Czytam, szukam i widzę, że istnieje coś takiego, ale…
    Mam chińczyka, 4T. Z tego co rozumiem, w przekładni (to długie, czarne coś do czego kopanka jest przyczepiona) jest wariator, sprzęgło, pasek napędowy. Jest też jakaś przekładnia wtórna. A olej? Obie przekładnie są połączone i pływa w nich ten sam olej?

    Pytam głównie przez to, że od nowości w okolicach tylnego koła po postoju znajduję plamki oleju. Ostatnio przetarłem spód przekładni i zobaczyłem, że upaćkana była olejowatym czymś (najwięcej w okolicy połowy długości, bliżej koła).

    #153501 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • 887Postów:

    „Olej przekładniowy – prawda czy mit?” – prawda , jest coś takiego !
    Ba powiem więcej ten olej podlega okresowym wymianom.

    #153502 Reply
    watermelon
    Uczestnik
    • 14
    • 79Postów:

    W takim razie pytanie – jeśli olej ma smarować (zmniejszać tarcie między elementami?) to nie powoduje on ślizgania się paska napędowego i sprzęgła? Prawdopodobnie mam w jakimś stopniu błędne pojęcie co tam się dzieje, więc proszę o wybaczenie.

    #153504 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • 887Postów:

    https://www.youtube.com/watch?v=TP0BGOem8wg
    – To filmik pokazujący przekładnię i jak się do niej dostać w razie potrzeby.
    To chyba lepsze niż pół godziny pisania i wyjaśniania. 🙂

    #153511 Reply
    watermelon
    Uczestnik
    • 14
    • 79Postów:

    A więc jednak olej jest w tej drugiej, dzięki za wyjaśnienie. Teraz namierzyć jeszcze skąd wyciek…

    #153513 Reply
    sekrout
    Użytkownik
    • 3
    • 15Postów:

    Oleś masz w silniku, i w przekładni, to w przypadku 4t, a w 2t masz olej tylko w przekładni.
    Przekładnie masz z tyłu. wlew oleju powinien być od boku lub od góry.
    Tam powinna być śruba na klucz 10,12 , zależy to od skutera.
    Zapewne cieknie Ci z korka spustowego oleju od dołu. Naprawiałem już XX skuterów z wiekszym przebiegiem i prawie każdy miał to samo.

    #153530 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Olej przekładniowy jest blisko paska i sprzęgła ale zamknięty w przekładni i nie ma z nimi kontaktu. Zmiana jego co 4 – 10 tysięcy kilometrów lub raz w roku przed zimą. Nadają się 75W90, 80W90 i 85W90 o ile producent w instrukcji nie zaleci inaczej. Olej do silnika to zupełanie inna sprawa w innym, oddzielnym miejscu.

    #153532 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    od nowości nie zmieniałem. ciekawe czy jest ? 😛

    #153533 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Raczej nie wyparował. Może być go mniej. Warto wymienić. Lepszy świeży nawet Hipol niż stary Mobil czy Castrol.

    #153546 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    watermelon napisał:
    Mam chińczyka, 4T…
    …od nowości w okolicach tylnego koła po postoju znajduję plamki oleju.

    Może to olej z przekładni się sączy, a może to jednak olej z silnika tak tam kapie. 😛
    Sączy się nieznacznie poprzez uszczelniacz za wariatorem podczas przenoszenia mocy od silnika (obciążenie wału napędem) i powolutku sobie ścieka na koniec pokrywy w nieznacznych ilościach. 😀

    Odnośnie silników 4T GY6-139QMB to już niejeden tutaj się na to skarżył, mało istotne czy to była zwykła 50-ka, czy już większa pojemność.
    Nawet nówki sztuki w ten sposób *wilgotnieją* od strony wariatora (od strony statora zazwyczaj tego bólu nie ma).

    Chinole 4T lubią olej 15W40, a są zalewane u nas przeważnie znacznie rzadszymi, choć i lepszymi jakościowo 10W40, a nawet (to już jest przesada) 5W40.

    Na dwoje babka wróżyła, masz już wytyczne, diagnozuj organoleptycznie istotę problemu u siebie. 😀

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Olej przekładniowy – prawda czy mit?
Twoje informacje:




Back to top button