Olej do skutera na dotarciu

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #99328
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Panowie, Jaki polecacie olej do mojego chinolka torosa f16, który ma przebiegu 30km, i jest na docieraniu? Chciałbym teraz zaopatrzyć się w olej, który wymienię na wiosnę jak wyjadę moim skuterem z ciepłego pomieszczenia.
    Planuje wymienić teraz po 30km, potem po 300km, a następnie po każdych 2 tys.

    #99330
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Zajrzyj do instrukcji, tam pewnie będzie napisane „10W-40 SG i wyższe klasy” czy coś takiego 😛

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #99332
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    tam pisze, że mam się udać na przegląd, a oleje jakie tylko pasują do mojego modelu to oleje firmy TOROS 4T 10W40 SEMI SYNTHETIC
    No dobrze, 10w40, ale jakiej firmy dobrej polecacie? Mobil? Castrol? Czy może jeszcze jakieś inne?
    I co to jest te SEMI SYNTHETIC bo nie wiem

    #99334
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Pół syntetyk 😀

    Oleje „0W-…” oraz „5W-…” to syntetyki.
    Oleje „10W…” to półsyntetyki.
    Oleje „15W…” oraz „20W…” to mineralne.

    Marka-bez znaczenia, ja bym po taniości leciał, tylko nie jakiś majonez w stylu Selektol-różnica w zakupie np. między Lotosem a Castrolem przy 1 wymianie będzie taka, jak zakup nowego cylka 😀 Więc nie ma co przepłacać przy chińskim badziewnym cylindrze 😀

    #99363
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Vezyr napisał:

    Oleje „0W-…” oraz „5W-…” to syntetyki.
    Oleje „10W…” to półsyntetyki.
    Oleje „15W…” oraz „20W…” to mineralne.

    nie
    klasa lepkości to jedno a baza oleju to drugie

    20W60 też może być syntetykiem

    semisyntetic to pół syntetyk, w 95% dopisek SEMI to „pół”

    #99371
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    20W syntetyk silnikowy?

    Jakoś się nie spotkałem.

    #99376
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    no dobrze to w takim razie czym się różni taki olej 10w40 syntetyk od pół syntetyku?

    #99377
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Aaa słyszałem jeszcze, że jest coś takiego jak mineralny.
    To powiedzcie jeszcze czym się różni też ten mineralny od innych, i jaki najlepszy jest na docieranie, a jaki najlepszy już po docieraniu

    #99409
    Nick3y
    Użytkownik
    • Postów: 278

    Ja Ci polecę Motul 10w40. Jeździłem na docieraniu i jeżdżę teraz 😀

    PS: A to co z twoją F16-tką się stało? Nową dostałeś ?

    #99412
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Stara ma zgiętą rame po wypadku więc sobie nową kupiłem na początku grudnia

    #99414
    Nick3y
    Użytkownik
    • Postów: 278

    A to za swoje czy od tej baby pociągłeś ? //Sorry za OffTop

    #99416
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Vezyr napisał:

    20W syntetyk silnikowy?
    Jakoś się nie spotkałem.

    motul, shell, belray, motorex…..

    do autora tematu
    zalej go półsyntetykiem 10w40, po 500km zalej syntetykiem 10w40 albo zostań przy półsyntetyku, według mnie nie ma co szaleć z olejem

    #99417
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Na dotarcie mineralny. Potem półsyntetyk.

    #99462
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Ja tam mineralnego bym nie lał , mimo wszystko lał bym półsyntetyk. Po co zdrowy silnik zalewać mineralnym ? Na półsyntetyku będzie trzymał szczelność.

    #99518
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tak się robi nawet z nowymi samochodami. Więc czemu skuter miałby ucierpieć? Ma dużo prostszy silnik. A na oleju zapewniającym zbyt duży poślizg pierścienie dobrze się nie spasuja.

    #99531
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    Odnośnie samochodów…ich nie trzeba docierać ,pierwszy olej to zazwyczaj 5w40 albo 10 w40 i wymiana jest dopiero po 30 tyś km lub 3 lata 😉

    #99539
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Kisiu skuter jeździ na wysokich obrotach, co za tym idzie pierścienie szybko się układają.Gesty olej może stworzyć większy luz , pamiętając że w niskich temperaturach zanim mineralny dotrze i dobrze rozprowadzi się to może wyrobić większy luz na pierścieniach.
    Z samochodami jest trochę inna bajka , nowych aut teoretycznie się nie dociera i niby prosto z salonu można śmigać , niemniej z doświadczenia wiem że po jakiś 5 tys km warto wymienić olej i zachować rozsądek przy używaniu gazu. Obecnie silniki są produkowane już z dopuszczającymi luzami żeby właśnie wyeliminować potrzebę docierania auta , ale w praktyce zawsze coś się wytrąci przy użytkowaniu i jak zależy Ci na długim użytkowaniu takiego auta to warto wymienić olej 🙂 Takie małe OT.

    #99545
    lisu7
    Użytkownik
    • Postów: 835

    W autach przez pierwsze 100.000km leje się mineralny a potem pół albo pełny tak słyszałem.

    #99547
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Ja przez 21 tys km lałem motula, potem przeszedłem na mobila i różnicy nie odczułem. Izdebski lej dobry syntetyk, wydasz więcej ale to się zwróci, bo silnik będzie bezawaryjny.

    #99610
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    lisu7 , prawda jest taka że często serwisy leją taki olej żeby mieć spokój z klientami , ale patrząc w książkę serwisową pojazdu nie znajdziesz wzmianki o tym że zaleca się lanie mineralnego oleju który de facto ma gorsze właściwości.

    #99614
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    w fabryce silnik na testach jest zalany dość specyficzną mieszanką mineralnego, dopiero po sprawdzeniu zalewają właściwym

    #99624
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    dla przykładu nowy silnik 1.9 TDI nie jest zalany żadnym olejem, wiem bo brałem udział przy wymianie takowego silnika na nowy , gdyż w starym po 160tyś km korbowód bokiem wyszedł i rozwalił blok, ale mniejsza o to 😉

    #100363
    mancur
    Użytkownik
    • Postów: 99

    Ja swojego zalewam Orlen moto 10-40 i gitara :0 przy tak częstych wymianach nie trzeba wiele kombinować.

    #100391
    matex85
    Uczestnik
    • Postów: 74

    dla pewności możesz do paliwa dolać oleju do 2t. na pewno nie zaszkodzi.

    #100414
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    matex85 napisał:

    dla pewności możesz do paliwa dolać oleju do 2t. na pewno nie zaszkodzi.

    Że co? Do 4T lać olej do paliwa? W 2T z dozownikiem się nie powinno, a Ty w czterotakcie polecasz??

    #100451
    Radula
    Użytkownik
    • Postów: 81

    ktos na pierwszej stronie napisal „na dotarciu mineralny , pozniej pol-syntetyk”. Nie mieszajcie koledze w glowy , z tego co sie orientuje ( mam znajomego w sklepie motoryzacyjnym ) to jesli raz zalales olej mineralny to najlepiej by bylo , jakbys na nim zostal. Nie wolno zmieniac oleju mineralnego na olej syntentyczny , mineralnego na olej polsyntetyczny , polsyntetyczny na syntetyczny. Mowie to co wiem , moge sie mylic – jezeli to robie to przepraszam.
    Osobiscie do czterotaktu od nowosci leje castrol power racing , kosztuje troche wiecej , ale jak dla mnie pewniejszy od lotosa 😉

    #100455
    mancur
    Użytkownik
    • Postów: 99

    nie zaszkodzi wlać troszkę oleju z dwu suwa do paliwa w 4 suwie, ale przy docieraniu nie ma sensu.W dieslach z pompą rotacyjną też leje się olej z dwu suwa do ropy (w sezonie letnim) żeby pompę przesmarowało,zimą natomiast VW sugeruje dolewanie do ropy 10% benzyny.Zaraz wielu się oburzy że skuter to nie diesel ani technika samochodowa ,i się zgadza ta 50-tka zniesie wiele więcej niż niejeden tdi-czy vtec 🙂

    #100456
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Radula napisał:

    ktos na pierwszej stronie napisal „na dotarciu mineralny , pozniej pol-syntetyk”. Nie mieszajcie koledze w glowy , z tego co sie orientuje ( mam znajomego w sklepie motoryzacyjnym ) to jesli raz zalales olej mineralny to najlepiej by bylo , jakbys na nim zostal. Nie wolno zmieniac oleju mineralnego na olej syntentyczny , mineralnego na olej polsyntetyczny , polsyntetyczny na syntetyczny. Mowie to co wiem , moge sie mylic – jezeli to robie to przepraszam.
    Osobiscie do czterotaktu od nowosci leje castrol power racing , kosztuje troche wiecej , ale jak dla mnie pewniejszy od lotosa 😉

    Z Syntetycznego na półsyntetyk i z półsyntetyka na mineralny można schodzić i robi się tak w samochodach gdy np. silnik bierze syntetyczny olej w dużych ilościach schodzi się na olej klasę niżej a nowe silniki zalewa się syntetykiem. Nie można z minerału przechodzić na klasy wyżej tzn. pół i syntetyk.

    #100458
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    to że zniesie więcej to prawda bo to bardzo prosty silnik,może nawet na bimberku by poleciał(ale kto przy zdrowych zmysłach by to zrobił 😀 ) ja słyszałem że dolewa się mixolu tylko wtedy kiedy tankujemy olej opałowy 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button