Olej Castrol do Pro 50

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Olej Castrol do Pro 50

Ten temat zawiera 18 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 3 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #294462
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Witam mam pytanie bo posiadam Zipp Pro 50 i będe miał zamiar wlać do niego taki olej http://archiwum.allegro.pl/oferta/olej-castrol-magnatec-benzyna-10w40-1l-szczecin-i3611691575.html. Czy on będzie dobrym olejem ?

    #294465
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Dlaczego chcesz lać olej samochodowy do moto…?

    #294466
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Jeszcze nw po prostu mam możliwość kupienia takiego (nowego prawie za darmo)

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Odkryj na nowo motocykle 125 FB Mondial

    Poznaj FB Mondial HPS 125. Najbardziej stylowy motocykl na prawo jazdy B.Niezwykła dbałość o detale oraz ergonomiczna pozycję jazdy sprawiają, że jazda jest przyjemnością i sprawia, że każdy może dosięgnąć marzeń. To motocykl, wykonany w duchu klasyki, który zapewnia najwyższe bezpieczeństwo, a dzięki zaawansowanej technologii jest niezawodny.
    #294473
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 189

    nadaje sie

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #294481
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Ciekawe…
    Ja też do smarowania łańcucha w pile użyłem w przypływie desperacji jadalnego z Biedronki i dał radę, ale czy warto?
    Do swojego moto bym nie użył oleju samochodowego, chyba ża awaria gdzies w drodze.
    http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113811,10464827,Oleje_motocyklowe___sliscy_przyjaciele.html
    *
    W moim mam zalany ten:
    http://olej-yamalube.pl/sklep/p2226,yamalube-10w-40-full-syntetyk-4-fs-1-litr-olej-silnikowy.html
    i taki sam kupiłem na zapas (1 literek na wszelki).
    Przelatane 4300 km i nic nie trzeba było jeszcze dolewać.
    Nie bardzo rozumiem oszczędzanie na oleju, szczególnie że to znikome ilości (to nie samochód, nie kupujesz 5 litrów i nie pali ci ^w dopuszczalnej normie^ 1 litra na 1000km). Może warto nie kombinować i zalać zalecany przez producenta, albo dobry markowy do moto, lub po prostu do motocykli. Szczególnie że pojemność mała, więc pewnie dostaje nieźle w palnik.

    #294483
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 189

    w motocykielu z manualną przekładnią dochodzi tam sprawa pracy sprzęgła zanurzonego w takim oleju (w skuterze 4T z CVT nie ma to kompletnie znaczenia – tu jest całkiem jak w samochodzie: tylko wał, korba tłok).
    Są ludziki z bardzo dużymi maszynami 500+ którzy leją zwykły samochodowy przez lata i wiele tyś km i silniki są sprawne i sprzęgło pracuje poprawnie bez tendencji do ślizgania się przy wyższych obrotach. Niektórzy jednak odczuwają wyraźną poprawę po wyjściu z nieświadomości i przejściu na olej stricte motocyklowy. Ale to też zależy z czego na co przeszli.
    Tylko że tam są duże wartości mocy i momentu obrotowego a precyzja wykonania silnika i układu przeniesienia napędu jest większa i mniej tolerancyjna.
    Tu jest mały, prosty silnik (do tego na bazie Hondy – która generalnie lubuje się w zalewaniu i silnika i skrzyń manualnych olejem silnikowym).
    Dedykowany olej ZIPa 10W40 semi syntetic spełnia normy API SH (przestarzała norma chyba z lat jakoś 1992-1993) a Castrol ma SL (też norma z okolicy 2000r ale jednak dekadę nowsza) i reszte parametrów ma bardzo podobną. Różnica by była przy wyczynowej eksploatacji i przy katalizatorze (castrol ma 0,3% więcej popiołów z siarki). tylko że na to potrzeba odpowiedniej maszyny.
    Nie ma opisanego tego JASO MA – czyli tego współczynnika właśnie dla sprzęgieł (dopiero dla castrol racing F1 sie to oznacza) ale to też nie jest tak że jak nie ma opisanego to nie ma wcale i że im wyższe JASO MA (MA1, MA2.. itd) tym lepiej bo prosty olej ZIP-a ma JASO MA2 a jest olejem z epoki króla ćwieczka a ten Yamalube co pokazałeś ma JASO MA (czyli teoretycznie mniejszą lepkość i starszą normę).
    Ludzie sobie czasem wręcz regulują charakterystyke pracy sprzęgła wymieniając olej na inny niż sztywno zalecany bo im bardziej odpowiada praca sprzęgła na innym oleju. Za dobrze też nie warto – z życia przykład: wlanie do skrzyni wyścigowej hondy typu CTR, ITR, ATR czegoś superprzekładniowego z najwyżzej półki z ultramegasmarowniem zamiast prostego silnikowego 10W30 powoduje zgrzytanie na synchronizatorach bo czas ich hamowania zaprojektowano własnie dla silnikowego 10W30 a nie czegoś lepszego o mniejszym tarciu.
    A np wlanie Castrola F1 Racing do chyba CBR600 powoduje złą prace hydraulicznego napinacza rozrządu bo robi się zbyt rzadki.
    Więc ^dobry markowy^ może czasem więcej zaszkodzić niż pomóc. Różnie to jest.
    Wg mnie ten castrol do małego Zipa Pro 50 się nadaje na tyle że spokojnie można spróbować do codziennej eksploatacji. A jak się okaże że sprzęgło pracuje poprawnie to znaczy że nadaje sie w 100%.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #294485
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Super, dzięki za lekcję. Jedno małe ALE… Zipp Pro 50 to nie skuter z CVT, prawda? Toto ma skrzynię manualną i sprzęgło zalne olejem, tak?

    #294486
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 189

    tak, nie ma cvt. natomiast parametry tego oleju sugerują że da rade

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #294487
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    To co mnie niepokoiło, to właśnie dobranie oleju do rodzaju sprzęgła. To jedyne, co zapamiętałem z teorii na kursie 🙂 Zapamiętałem, bo na opakowaniu z Yamalube nie znalazłem oznaczenia, a jedynie ogólną informację, że pasuje do suchego, jak i do mokrego.
    *
    Nadal nie czaję, po co taka kombinacja (z dobieraniem oleju samochodowego do moto), że powinien być OK, ale nie musi… Jeśli chodzi o okazyjny zakup i zaoszczędzenie 20,- pln… się poddaję. Bym zrozumiał, gdyby miał być inny, lepszy, coś zmienić w stronę oczekiwań użytkownika (jak pisałeś), albo gorszy, gęstszy, bo jednostka już spracowana. Ale tego co się tu dzieje nie rozumiem.

    #294489
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 189

    widze z klimatu dyskusji 🙂
    Na tym Yamalubie masz oznaczenie klasy JASO MA. To klasa ^lepkościowa^ dla sprzęgieł.
    Paczaj, chłopaki poważnymi maszynami robią po 200 tys km na lotosie 10W40 i maszyny im się nie rozpadają:
    http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/100336-yamaha-fz6-i-olej-samochodowy-castrol-10w-40/
    jest tego masa bo temat wraca co chwilę. Można poczytać i wyrobić sobie własne zdanie
    https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=olej%20silnikowy%20samochodowy%20do%20motocykla

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie