dertt97 napisał:
jak myślicie czy olej w 2 suwach ma znaczenie w spalaniu
czy lepszy olej to mniejszy wydatek na stacji
W przypadku samochodów rodzaj użytego oleju ma znaczenie na zużycie paliwa (olej o niskiej lepkości np. 0W30 lub 5W30). Taki olej zmniejsza opory ruchomych części silnika, ale trzeba wystrzegać się jazdy na wysokich obrotach gdyż cienka warstwa filmu olejowego łatwo ulega przerwaniu i może dojść do zatarcia.
W silnikach 2T nie ma znaczenia jakiego użyjesz oleju, w odniesieniu do spalania. Natomiast ma znaczenie na zużycie silnika w zależności od rodzaju jego chłodzenia (AC lub LC) i w jakich warunkach jest używany, wtedy jest ważne czy lejesz mineralny, czy syntetyczny.
AC w normalnych warunkach użytkowania, możesz spokojnie lać mineralny. Na dalsze trasy syntetyk.
LC nawet w dalekie trasy i upały można śmigać na mineralnym, gdyż nie przegrzejesz silnika z powodu chłodzenia cieczą (mineralny jest mniej odporny na przegrzanie silnika szczególnie w trasie z silnikiem AC, w LC nie ma tego problemu na mineralnym).