Ogranicznik predkosci

Witam wszystkich .
Moje pytanie
Czy moge zrobic w skuterze ogranicznik predkosci do 30kmh na przycisk .

Skuter to chinczyk CPI 50
70kmh to maksymalna predkosc

w zasadzie nie. Tzn niczym co możesz kupić “z pudełka”.
Teoretycznie tak - możesz ale potrzebujesz specjalnego modułu i nie działa to jakoś super jeżeli ten moduł nie bedzie jakos mega zaawansowany.
Bo moduł ograniczy tylko obroty silnika. Wiec z jednej strony silnik sie nie wkręci tak wysoko żebyś pędził ale też nawet podczas rozpędzania sie do tego limitu nie wkręci sie tak wysoko żeby aż do limitu dynamicznie przyspieszać. Bedzie zmulony od startu do limitu.

Są takie blokady w niektórych krajach ale tam to jest zrobione na stałe i dysponujesz pełnym zakresem obrotów silnika tylko silnik jest słabszy - wiec sobie nie pofruwasz. Ale to są stałe zmiany mechaniczne - mniejszy gaźnik, zwężki w dolocie i wydechu, mniejszy wariator… ale zakres zmian jest taki że nie wyłaczysz ich przyciskiem.
Możesz też takim modułem “rozregulować” zapłon co by stale skutkowało mniejszą mocą w całym zakresie (i w efekcie mniejszą prędkością max)- ale źle by sie to odbijało na trwałości silnika bo by mieszanka nie była spalana poprawnie, zbierał by sie nagar, były stuki.

Są moduły czytające prędkość sprzetu z czujnika obrotów na dzwonie sprzęgła i odcinające zapłon przy zadanej prędkości sprzęgła (a więc i koła) i jest to jedna z powszechnie stosowanych blokach (tzw różowy kabelek… co u mnie był niebiesko-biały) ale nie widziałem modułów w których jest możliwa regulacja tej wartości. Sa po prostu zablokowane seryjne i odblokowane “tuningowe”. Chyba że by ci jakiś zmyślny elektronik zrobił taką blokade - cyfrowy licznik impulsów i przekaxnik odcinający coś przy osiągnięciu zadanej wartości. Ale to już rzeźba która trzeba umiec wykonać.

Witaj
Dzieki za odpowiedz
Tymczasowo przebywam w Holandi i kupilem skuter który takiego zabezpieczenia nie ma (seryjnego ) bo to zwykly Chinczyk skladany
Dzieki za rade zamontuje zwykly ogranicznik do 30kmh w serwisie .
Jeszcze raz dzieki wielkie za odpowiedz
Pozdrawiam Blaszka

to bedzie to dość kosztowne bo to kupa cześci do wymiany żeby blokade klasy MOFA założyć. To nie jest jedna cześć.
najcześciej to cylinder z mniejszymi oknami, mniejszy gaźnik z mniejsza dyszą, dławiony wydech, dławiony dolot, mniejszy wariator a nawet krótszy zestaw przełożenia głównego.
Trudno jest zdławić silnik tak żeby cały zakres obrotowy był dostępny tylko całosc była słabsza i w całym zakresie bezpieczna dla samej siebie.