odpowietrzanie hamulców Gilera Fuoco / Piaggio MP3 wersja LT bez ABS

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #732046
    witaLis
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    3 zbiorniki i 3 pompy, 3 zaciski, 2 rozdzielacze i 5 odpowietrzników.
    zna ktoś procedurę ? jaka powinna być kolejność ?
    jaki najlepszy sposób ?

    #732047
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 853Postów:

    https://www.jednoslad.pl/forums/search/piaggio+mp3/

    kilka razy było.. ostatnio tez jakoś niedawno. jest więcej w szukajce

    #732156
    witaLis
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    @ Wombat – znalazłem już to, ale nie działa..
    ..może coś źle rozumiem ?

    @ Bomba:
    odpowietrznik w tylnym zacisku jest w pozycji pionowej – po co go wymontowywać ?
    – żeby wymontować tylny zacisk, trzeba zdjąć koło (zaczynamy od zdjęcia tłumika..)
    wystarczy z jednej strony odkręcić lewy amortyzator i go odchylić – dostęp do odpowietrznika jest..
    „pompujemy pedał aż stwardnieje a potem jedna osoba go dociska a druga odpowietrza”
    – rozumiem, ze pompujemy po każdym odpowietrzeniu ? – bo pedał przecież wpada po odkręceniu odpowietrznika..
    na pewno odpowietrznik z niebieską kropką na przednim rozdzielaczu pierwszy ?
    – z reguły zaczyna się od najbardziej oddalonych, czyli tutaj tylny zacisk..
    niebieska kropka – rozdzielacz pionowy – pompa pod pedałem – (zbiornik koło pedału gdy pchamy płyn od zacisku) przeciwko:
    tylny zacisk – rozdzielacz pionowy – pompa pod pedałem..
    zresztą odpowietrzniki na lewym i prawym przednim zacisku też są dalej od pompy nożnej niż odpowietrznik z niebieską kropką..
    Amortyzatory to odrębny, krótki układ – można grawitacyjnie, można ciśnieniowo – odpowietrzone..
    „TERAZ DOPIERO MANETKI”
    co to znaczy: „najpierw wąż przy manetce” ?
    (mam jeszcze Aprilię, tam jest odpowietrznik przy pompie – w Piaggio/Fuoco nie ma)
    chodzi o klasyczne pompowanie klamkami ?
    rozumiem, że teraz druga osoba już nie dociska pedału ?
    i znowu (przedni hamulec):
    „zaczynamy od odpowietrznika na rozdzielaczu na żółtymi kropkami, potem lewe koło i prawe”
    odpowietrzniki na zaciskach są dalej (kolejność chyba dowolna, bo długość jednakowa) niż odpowietrznik na rozdzielaczu..

    jak napisałem na początku, zastosowałem Twoją metodę, cały czas mam problem z klamką przedniego hamulca
    – miękka jak flak, nawet niezbyt ma ochotę twardnieć przy pompowaniu klamką..
    (ktoś już o tym chyba tutaj pisał – czasem wyrzuca płyn fontanną ze zbiornika..)

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button