Odpalanie silnika 139 qmb bez skutera
- This topic has 0 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 5 years, 4 months temu by
dwko.
- AutorWpisy
- 25 maja 2018 dnia 11:13 #641196
Witam kupiłem silnik niby w bardzo dobrym stanie przebieg niecałe 5tys mm. Wygląda ładnie widać że nie jest zmęczony. Pochodzi z skutera który uległ wypadkowi, ale silnik jest cały nie tknięty. Dostałem silnik z gaźnikiem i rurą wydechową, moduł CDI i cewkę zapłonową dostałem luzem. Chciałem go odpalić na stojaku przed dalszymi pracami a tu zonk. Z silnika wychodzi tylko kostka i dwa przewody z konektorkami więc zbudowałem cały układ zapłony w/g schematu – połączone są cewka zasilająca, impulsator, moduł CDI, cewka wysokiego napięcia masa. Moduł mam typu 4plus dwa i jak masę podepnę na pin bardziej zewnętrzy to nie ma iskry a jak na bardziej w środku to jest (nie wiem dlaczego bo ponoć są w CDI zmostkowane). W każdym razie podpinam na ten gdzie jest iskra. Wężyk podciśnienia zatkałem a paliwo leci sobie z podwieszonej otwartej butelki grawitacyjnie. Ponieważ nie ma akumulatora i całej instalacji odkręciłem pokrywę magneto i wiatrak i kręcę silnikiem za pomocą wiertarki zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Niestety nie udało mi się odpalić silnika. Zmieniłem gaźnik, kolanko przy gaźniku, odłączyłem filtr powietrza i nic. Moto niby jeździło bez problemu do wypadku więc nie powinno być problemu z odpaleniem a jednak. Prawie dwie godziny kręciłem prawie spaliłem wiertarkę próbowałem podawać samostart zmieniłem gaźnik i nadal nic. Od czasu do czasu zagadał zrobił parę obrotów i nic. Nie udało mi się utrzymać go na obrotach. mam więc pytania do fachmanów:
1. Czy to że jest tyko instalacja zapłonowa nie jest przyczyną problemu a z tego co doczytałem instalacja zapłonowa w skuterze jest oddzielona od reszty i nie powinno być problemu
2. To że silnik ma może trochę inny kąt względem ziemi jak w skuterze jest przyczyną złego działania gaźnika (pływak), bo wymiana gaźnika nic nie daje. Na jednym i drugim gaźniku tylko od czasu do czasu “zakaszle” i nic.
3. Gdyby moduł był nie od tego silnika lub uszkodzony to nie powinno być iskry i nie “zakaszlałby” ani razu – czy dobrze myślę.
4. Linka gazu jest zdemontowana a elektryczne ssanie nie jest podłączone do prądu. Próbowałem wstrzykiwać paliwo do gaźnika przepustnicą poruszałem bez linki – czy to może powodować problem?
5. Co innego może być przyczyną problemu? - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.