Odpalanie 2t w niskich temperaturach i w wilgoci.

Czy skuter 2t chłodzony cieczą może mieć problem z odpaleniem w niskiej temperaturze oraz wilgoci? Pytam się dlatego że mój odpala za 3x ze startera i rozrusznika. Czy tak ma być?

Raczej nie powinien mieć.

A chłodzenie cieczą może mieć wpływ? Bo przy normalnych temperaturach na zimno odpala od strzała a gdy jest gorący to za drugim razem.

Dodam że skuter jest jeszcze na dotarciu.

Może ktoś jeszcze poradzić

Może być i tak. Jeśli jest nagrzany, a nie odkręcisz manetki przy zapalaniu to będzie miał problemy.

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł

Jaki pomysł? Sprawdź regulację gaźnika i kolor świecy. Będzie coś więcej wiadomo.

Tak jak wyżej pisałem skuter jest nowy i jest na dotarciu a dokładniej to (peugeot jet force c tech). Nie chce przy nim grzebać bo jest gwarancja. A z takimi rzeczami jak odpalanie za trzecim razem z startera to nie kwalifikuje się do serwisu skoro skuter odpala i jeżdzi. Pytam dlatego że to jest mój pierwszy skuter z silnikiem dwusuwowym i chciałem wiedzieć czy to normalne zjawisko.

wykręcając świecę i regulując gaźnik nie tracisz gwarancji...

Z ciekawości poszedłem do garażu sprawdzić świecę i jest prawidłowa kawa z mlekiem. Co do regulacji gaźnika to chyba też jest dobrze skuter po rozgrzaniu ładnie pracuje, ma równe obroty, nie zamula po dodaniu gazu.

Wiesz - jest chłodniej, a na zimę dobrze jest zmienić świece na numer cieplejszą... Może po prostu jest tak dlatego, że jeszcze go nie dotarłeś. Ja też po zmianie kitu musiałem dłużej krecić, a to z czasem ustąpiło...

Dzięki bo myślałem że to przez docieranie. Jeśli chodzi o docieranie to myślę że jest docierany prawidłowo. Od samego początku leję olej Motul 2t streetrider. Nigdy nie jeżdziłem w dwie osoby. Maksymalnie 40 km/h. Czasami dałem mu lekko w p***ę i góra do 45 km/h. Mam wskażnik temperatrury i najwyższą jaką miał to 80 stopni. Nigdy nie jeżdziłem po dużych górach tylko po płaskim terenie. Robiłem także tzw. wachlowanie manetką.

Korzystaj z pełnego zakresu predkości, a nie tylko 40 z małymi wyjątkami. Docieraj tak jak będziesz jeździł. I nie przegrzewaj. Tak jak robisz to tylko dzień po założeniu kitu.

to bardzo żle robię czy raczej dobrze.

Kisiu1981 napisał:

Korzystaj z pełnego zakresu predkości, a nie tylko 40 z małymi wyjątkami. Docieraj tak jak będziesz jeździł. I nie przegrzewaj. Tak jak robisz to tylko dzień po założeniu kitu.

Nie no jeżdziłem z prędkościami 40-45 km/h. ponieważ skuter ma blokady. Przez wachlowanie manetka też jest wysokie spalanie ale chyba to minie. A jaką powinien mieć on w okresie docierania max temperaturę silnika.


StreetRider3... napisał:

Kisiu1981 napisał:
Korzystaj z pełnego zakresu predkości, a nie tylko 40 z małymi wyjątkami. Docieraj tak jak będziesz jeździł. I nie przegrzewaj. Tak jak robisz to tylko dzień po założeniu kitu.

Nie no jeżdziłem z prędkościami 40-45 km/h. ponieważ skuter ma blokady. Przez wachlowanie manetka też jest wysokie spalanie ale chyba to minie. A jaką powinien mieć on w okresie docierania max temperaturę silnika.

to jak z tym docieraniem

Tak jak napisałem. Jeśli 45 to predkosć maksymalna to jej używaj. I do docierania blokady warto zdjąć.