Odkręcanie wariatora.

panowie ma może ktoś troche czasu by pomóc odkręcić wariator w moim skuterze. Pęk mi pasek a wszystkie możliwości odkręcania z youtube jak narazie zawodzą. Mieszkam w Warszawie na pradze północ .

Oczywiście odwdzięcze sie 4pakiem piwka

a blokowałes magneto na tym wypustku ?

powiem tak nie mam pojęcia jak to sie robi to jest mój pierwszy skuter a według youtube wydawalo sie to proste

Odkrecanie wariatora to nie taka prosta sprawa. Najlepiej podejdz ze skuterem do najbliższej wulkanizacji i tam ci go odkrecą.

Własnie - najlepiej do wulkanizacji. A to 2T czy 4T? Jesli 2T to mozesz jeszcze zablokować tłok. Ta metoda jest jednak ryzykowna i trzeba zachować dużą ostrożność.

Kuba dzięki za podpowiedz wulkanizator zrobił to raz dwa masz u mnie browara. tylko pojawił sie jeszcze jeden problem z miejsca chyba pod wariatorem wycieka olej jest tam jakiś uszczelniacz lub coś w podobie .kisiu to t4

Ale po co tak wszystko komplikowac, warsztaty nie warsztaty wulkanizajca sracja skoro po prostu można wykorzystac siłę bezwładności. Więc bierzesz nasadówkę 17mm z przedłużką i kogoś do pomocy, odkręcasz pokrywę i teraz tak jeden trzyma rękami przeciwtalerz a drugi uderza mocno młotkiem w klucz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Przeciwtalerz pewnie wyślizgnie się z rąk ale po dwóch-trzech razach nakrętka powinna puścić. Ja tak odkręcam i działa. Mam nadzieję że pomogłem :)

nie chciałbym być tym trzymającym :-))) sposób może i dobry ale tylko dla tego z młotkiem ! Ha ha

szczególnie że te koło ma dość ostre zęby, panowie a ma ktoś pomysł na ten wyciek spod wariatora,z tego co domyślam tam na wałku jest jakiś uszczelniacz czy można go jakoś wymienić bez rozkręcania całego silnika?

Może jak sie o tym pisze to strach ale tylko sie tak wydaje a jak ktoś nie chce sobie zadrapać naskórka to można rękawice ubrać :). Serio nie ma strachu misiorowski uważam że to dobra i prosta metoda i powinieneś spróbować a z innymi to będziesz miał kombinowania...

Ja osobiście wolę blokowac magneto, zawsze odkrece wario nawet bez mlotka ;D Co do wycieku to napewno uszczelniacz wału ci poszedł.

jeju jechac do wulkanizacji zeby wario odkrecic... ja odkrecilem z bratem... za pierona sie nie dalo odkrecic tak jak na filmikach .. wygladalo to jakby byla zaspawana... ale odkrecilem tak : ja owinalem wario starym paskiem i trzymalem z calej sily a brat uderzal mlotkiem w klucz ( dzialalo to na zasadzie klucza pneumatycznego..

kuba a powiedz czy da sie go wyciągnąć od strony wariatora

Z,tego co wiem. to trzeba rozpolawiac silnik...

Nie trzeba rozbierać silnika aby wymienić uszczelniacz na wale korbowym.Najwększą trudność sprawia zdemontowanie starego uszczelniacza,trzeba to zrobić tak aby nie uszkodzić zewnętrznej powierzchni w której znajduje się uszczelniacz.Na wał korbowy również trzeba uważać.

Ten uszczelniacz od strony wariatora wymienisz bez problemu, z wyjęciem tez nie powinno być problemu, wyjmujesz stary wciskasz nowy i po problemie. Trochę gorzej jak byś miał wymienic uszczelniacz od strony magneta, tam żeby go wyjąć i włożyć trzeba rozebrać sporą część silnika

mam rozumieć że magnet znajduje się po drugiej stronie wałka? sorki za pytania dopiero zaczynam zabawę ze skuterami i jak z mechaniką w samochodach nie mam problemu tak z skuterami jeszcze mi nie wychodzi

tak patrzac od tylu (silnika) wario po lewej magneto po prawej;)