Odkręcanie wariatora udarem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #196343
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • 33Postów:

    U mnie nie ma możliwości w hondzie aby zablokować wariator bez specjalnego trudnodostępnego klucza.
    Potrzebny jest pneumatyk (do którego nie mam dostepu) albo coś takeigo jeszcze znalazłem:

    http://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-12-v-380-nm-nasadki-17-19-21-22-i5571484515.html

    Śmieszne ale może dać radę. Macie jakieś doświadczenia?
    Gniazdo zapalniczki mam, bezpiecznik tez wydaje sie ok..

    #196350
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Bez przesady, potrzebne narzędzia można samemu wykonać na wzór tych z serwisówek (manuali serwisowych).
    >
    Odkręcisz udarem, a czym potem to zakręcisz z odpowiednim momentem bez zerwania gwintu?
    Wypada to dokręcić z odpowiednim momentem… kluczem dynamometrycznym, a wartość momentu zaczerpnąć trzeba z serwisówki danego modelu. Taka to kolej rzeczy jest. Inaczej lipa z tym. 😉

    #196354
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • 33Postów:

    To badziewie myślisz że mi zerwie gwint przy dokrecaniu?
    Nie mam zadnych serwisowek, nie umiem robic narzedzi, koles za wymiane rolek (ktore ja dostarczam) chce 40zl, wiec rozmyslam czy nie lepiej taki klucz zakupic..

    #196397
    Loker
    Użytkownik
    • 0
    • 15Postów:

    Ale po co wydawać tyle kasy by odkręcić jedną śrubę? Jak nie możesz odkręcić zwykłym kluczem to weź młotek i przecinak, uderz raz a dobrze i po sprawie.

    #196400
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    Z udarami to jest tak że tak długo jak jest dobrze to jest dobrze – a jak sie robi jakiś problem z gwintem lub śrubą (co normalnie ręką wyczujesz) to udar robi z tego mielonkę. W przypadku delikatniejszych gwintów nadaje się głównie do szybkiego odkręcania
    Zresztą jaki jest sens pakować 300-600zł w mnie lub bardziej gówniany udar do którego i tak trzeba prąd dociągać jak za 40-60zł kupuje się blokade wariatora i mozna odkręcić śrubę ręką, kontrolując sytuacje, siłę i czas odkręcania.

    #196408
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    Dokręcanie odpowiednim momentem wynika z właściwości materiałów. Śruba nadmiernie dokręcona będzie się rozciągać podczas pracy i jest ryzyko osiągnięcia granicy elastyczności. Jeszcze w starych konstrukcjach była tzw rezerwa (nadmiar) dzięki czemu można było np. robić szlif cylindra na 4-5 razy. Obecnie wszystko jest wyżyłowane i projektowane pod konkretne momenty dokręcania i pracy bez rezerwy.

    #196442
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • 33Postów:

    TO nie jest typowy pneumatyczny udar tylko na 12v wiec wydaje mi sie ze za duzo nie ma mocy. bardziej mnie martwilo czy w ogole rade da odkrecic.. ale skoro uwazacie to poradzcie moze jak ja mam to zablokować:
    http://img25.staticclassifieds.com/images_tablicapl/195617681_1_1000x700_zewnetrzna-tarcza-wariatora-honda-s-wing-125i-lodz.jpg

    Dodam, że wkladalem klucz miedzy lopatki – efekt taki ze lopatka ukruszona. dalej w ten sam sposob nie probuje.

    #196444
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    czymś takim
    https://www.youtube.com/watch?v=8jvakrDfbBQ
    ja mam np takie coś
    http://www.scooterkingz.pl/blokada-dzwonu-motoforce
    podobne do tego na filmie
    a inne
    http://www.scooterkingz.pl/blokada-wariatora-motoforce-6
    http://www.scooterkingz.pl/uniwersalne-narzedzie-odf-3w1
    tarcza ma dziury – trzeba w nie coś włożyć, zaklinować i walczyć

    #196457
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Ułamał se jednom łopatkę wentylatora wariatora. Może teraz odkręcać to czym tylko chce. Przedłużka na oczkowe fi 19 i ostry kamasz załatwi tymczasowo daną sprawę. Dokręci potem to ręką na czuja. Z nowom tarczom wentylatora wariatora. ;]
    >
    Tyle razy się ludziom tutaj tłumaczy i efekt znowu żaden. Łopatka się ułamała. Dobrze, że śmigło w locie nie odpadło. :/

    #196500
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • 33Postów:

    Nie rozumiem z czym KOLEGA pije..?

    Wezme chyba ta blokade dzwonu motoforce, juz wczesniej mi sie spodobala.

    Scooterkingz nieładnie tylko postępuje.. chciałem osobiscie odebrac w ramach PROMOCJI na wszystkie produkty za 63zl jest w sklepie ale nie mozna kupic bo jest NIEDOSTEPNY ale nie przeszkadza to by firma na allegro sprzedawała ten sam klucz za 79. Za wyzsza kwote mozna brac nawet kilka..

    #196503
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Przy sobocie wszystko zawsze piję z Red Bullem, bo w piątki to zazwyczaj tylko… drożdże teścia z kompotem teściowej. 😉
    >
    Kup co musisz i napraw to tak, żeby to dalej bezproblemowo jeździło. I tym miłym akcentem zakończę swój światły udział w tym zacnym wątku.

    #196553
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • 33Postów:

    Znalazłem jeszcze taki patent ale to juz bardziej jako ciekawostka

    http://allegro.pl/polmar-geko-g30251-wkretak-udarowy-z-koncowkami-i5575643104.html

    #196557
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    świetny patent polegający na walenie w wał wzdłuż jego osi. Na pewno go tak nie przesuniesz… 😀

    #196558
    Loker
    Użytkownik
    • 0
    • 15Postów:

    Powtarzam: młotek+mesel i po sprawie!

    #196629
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Kup klucz dynamometryczny (~90zł), pojedź żeby Ci odkręcili wariator udarem (np. w zakładzie wulkanizacyjnym) i sam go potem dokręć posiadanym już kluczem z odpowiednią siłą. Potem już sam odkręcasz wariator ręką i zakręcasz tym kluczem. Mało tego – ten klucz nie raz pewnie Ci się jeszcze przyda. Albo kiedyś komuś coś dokręcisz i sam skasujesz go na np. 40 zł 😀
    .
    A młotkiem, to może się kolega pacnąć w główkę, a nie napierd..ać po nakrętce na wale. Takie porady to tylko więcej szkód narobią niż pomocy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button