obroty na jałowym [2T]

Witam wszystkich serdecznie.
Jakie skuter powinien mieć obroty na jałowym?

1600-1800

mój ma tak z 1500... i żarówki słabiutko świecą przy tych obrotach...
jak podkręcam do ok 2000 to świecą już ok... czy to wina tych właśnie obrotów czy może bardziej aku?

Jaki to skuter?
W instrukcji powinieneś mieć informację jakie są obroty biegu jałowego.

Wolne obroty ustawia się na ciepłym silniku. Stawiasz skuter na stopkę centralna i ustawiasz tak aby silnik chodził stabilnie ale tylnie koło nie może się kręcić. W każdym skuterze który ma prądnice a nie alternator na wolnych obrotach żarówki będą słabiej świeciły bo prądnica napędzana jest silnikiem więc czym wyższe obroty silnika tym prądnica daje większe napięcie.

No właśnie ;D A ja się dziwiłem dlaczego mi tak słabo świecą ;D Ja do mojej barracudy montowałem żarówki xenonowe 35/35W wcześniej miałem zwykłe 25/25W. Zbytnio te xenony to niewiele dają ;( A nie masz czasem tak, że ci świeci na krótkich 1 żarówka a na długich 2, albo odwrotnie? Ja tak w mojej mam i myśle, że to coś podupcone jest w nim 8O

Kingway Barracuda...
W instrukcji nie znalazłem jakie obroty powinny być... żadnej wzmianki o tym... Żarówki żarzą się na wolnych obrotach[czyli nie świecą]... w sumie jest tak, że na zegarach jest 1500... żarówki zaczynają świecić przy ok 2000... skuter stratuje trochę powyżej 2000 [możliwe przekłamanie zegara].

Z własnego doświadczenia wiem, że w tej instrukcji to prawie nic nie ma...

Ryglos napisał:

No właśnie ;D A ja się dziwiłem dlaczego mi tak słabo świecą ;D Ja do mojej barracudy montowałem żarówki xenonowe 35/35W wcześniej miałem zwykłe 25/25W. Zbytnio te xenony to niewiele dają ;( A nie masz czasem tak, że ci świeci na krótkich 1 żarówka a na długich 2, albo odwrotnie? Ja tak w mojej mam i myśle, że to coś podupcone jest w nim 8O

To nie są ksenony tylko pseudo ksenony. Zwykłe żarówki z niebieskim kloszem. Do prawdziwych ksenonów potrzebna jest przetwornica itd. do skutera nie opłaca się montować ksenonów nie wspominając o późniejszym oślepianiu innych kierowców.

CzechuXX - zrób tak jak Ci mówię. Ustaw możliwe największe stabilne obroty silnika ale takie aby tylne koło nie kręciło się w powietrzu.

ps. u mnie w instrukcji jest jak ustawić wolne obroty i też jest napisane aby tylne koło się nie kręciło a nawet napisali mi jakie powinny być wolne obroty mimo iż w moim skuterze nie ma obrotomierza ;) U mnie w instrukcji piszę że wolne obroty powinny być koło 1800.

ale jak je ustawić? podejrzewam, że jest jakaś śrubka od tego... ale gdzie jej szukać... tak jak Ryglos napisał... w instrukcji nie ma co szukać bo tam nic nie ma...

Ryglos napisał:

No właśnie ;D A ja się dziwiłem dlaczego mi tak słabo świecą ;D Ja do mojej barracudy montowałem żarówki xenonowe 35/35W wcześniej miałem zwykłe 25/25W. Zbytnio te xenony to niewiele dają ;( A nie masz czasem tak, że ci świeci na krótkich 1 żarówka a na długich 2, albo odwrotnie? Ja tak w mojej mam i myśle, że to coś podupcone jest w nim 8O

Raczej w porządku. U mnie jest tak samo. Lewa lampa do mijania a prawa to długie.

CzechuXX napisał:

ale jak je ustawić? podejrzewam, że jest jakaś śrubka od tego... ale gdzie jej szukać... tak jak Ryglos napisał... w instrukcji nie ma co szukać bo tam nic nie ma...

Tak. Jest to śrubka ze sprężynką. Nie wiem jak to jest w 2 suwach ale myślę że podobnie jak w 4T. Poszukaj na gaźniku śrubki ze sprężynką powinna być po jego prawej stronie. Powolutku kręć nią w prawo - zgodnie ze wskazówkami zegara. Jeśli się mylę z położeniem tej śrubki niech mnie ktoś poprawi kto wie lub ma 2 suwa bo ja mam 4 suwa ale sądzę że powinno być podobnie.

Czechu masz 2 czy 4t?

duża, złota śruba na śrubokręt płaski - niemalże standard we wszystkich 2T, sprężyna nie musi być na wierzchu, aczkolwiek może. Kręcąc w prawo obroty zwiększasz a w lewo zmniejszasz.

Krzysku w nazwie tematu jest napisane że 2T ;)

No to dziś spróbuje lekko zaingerować w te obroty :)
dzięki za odp. :)