Obawa zielonego

Cześć,

Zamierzam zakupić swój pierwszy jednoślad
Na 50tkach skuterach jeździłem ostatni rok i chciałem się przerzucić na 125 - kat. b
Oferty już wyselekcjonowane, ale mam taką obawę ze sformułowaniem “125 zarejestrowany na 50” O.o ??
Jak to sprawdzić? Jak się upewnić? Jakieś oznaczenia na silniku?
No i na co zwrócić jeszcze uwagę przy zakupie używanego?
Czy nie cieknie? :wink: czy coś?

Pozdrawiam i miłego dnia życzę :slight_smile:

125 zarejestrowany na 50 to oszustwo w dokumentach. śliska sprawa w sumie.
pomaga google i numer silnika/pojazdu. każda marka koduje inaczej wiec nikt ci nie powie co ma być.
Szukaj 125 zarejestrowanego na 125 i nie może być to 2T ani peugeot satelis compressor 125 (doładowany) bo te nie spełniają wymogów ustawy na 125 na B - są za mocne. CHyba że są zablokowane i mają te 11kW i odpowiednią homologacje wbite w dowód.

na co masz zwrócić uwagę kupując używany?
:smiley:

…na WSZYSTKO. Plastiki, wycieki, luzy, stuki, spasowania elementów, bicia koł, tarcz, spasowanie plastików, ślady napraw ramy tam gdzie ją widać, wiek i stan opon, klocków, tarcz, historie - jak naprawiany? co? na jakich częściach? kiedy? drutowany taśmą izolacyjną i trytytkami?
ślady szlifów na odważnikach kierownicy, klamkach, osłonie wydechu…
jak odpala, jak sie rozgrzewa, jak kopci lub nie
jednym słowem - WSZYSTKO.

@Wambat Wielkie dzięki za tak wyczerpującą odpowiedz. :slight_smile:
Już byłem na trzech oględzinach przed sprzedażowych, głównie po to, żeby się obyć ze stanami z użycia :wink:
A wracając do tematu, mam możliwość kupna 125 za pół darmo i zastanawiam się czy po prostu nie przerejestrować jej (z 50) na 125.
Wszystkie wymagane dokumenty są, OC i przegląd aktualne. Więc chyba problemu i kosztów być nie powinno.

nie możesz “ot tak sobie” zmienić klasyfikacji pojazdy z motoroweru na motocykl

http://forum.burgmania.net/topic/21342-zmiana-rejestracji-z-50-ccm-na-125-ccm/