Nóżka centralna

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #667367
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Czy można jezdzic bez nozki centralnej? Odpadła mi nakretka ,musiałem wymontować, nie wiem czy to nie ściska silnika, jakoś nie domyka go może

    #667368
    Dziadek_z_Kielc
    Uczestnik
    • Postów: 177

    Dzizas, z gimbazą się zadajesz? Miałem o tobie całkiem dobre zdanie, ale jak tak się podkładasz, to wybacz. Zepnij to trytytytką… 8 mm. Będzie OK. 🙂 Sorry memory. No more comment. 🙁

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #667388
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Trytytką? Chłopie, trytytką, to sobie możesz palto do roweru przyczepić a nie zastąpić nakrętke M10X1,25 drobnozwojową, dobrze że się podczas jazdy zorietowałem że ośka od nóżki centralnej wystaje mi z lewej strony z 20cm, gdybym ostro wszedł w zakręt mógł bym zachaczyć, albo jak by wypadła to bym przejechał po tym i nie wiadomo jak by się to skończyło, moduł nóżki centralnej może dodatkowo wzmacniać, dociskać lewą i prawą cześć silnika i pytam się czy tak jest? A ty nie dość że nie odpowiedziałeś, to jeszcze się wymądrzasz.

    #667390
    Bea
    Uczestnik
    • Postów: 172

    Hahaha! Brawo Kot 😉
    Jakiś czas temu miałam taki sam przypadek, oczywiście nie znalazłam oryginalnej, więc dopasowałam inną śrubę i nakrętkę, jest git.
    Napraw to i przestań robić z igły widły.

    #667667
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Ośka była nasmarowana i tuleje też, jakiego smaru używa się do tych żeczy?

    #667672
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 892

    zwykłego smaru

    #667700
    No to LU
    Uczestnik
    • Postów: 432

    No nie… cenię Wombata, ale tym razem nie mogę się z nim zgodzić. Jest taki smar godny polecenia, ale niestety niedostępny w Europie z powodu środowiskowych dyrektyw UE. To smar pecjalny średniofluorowy (LF – Low Fluor) z dodatkiem GAL, numer katalogowy SW2168 produkt japońskiej firmy GALLIUM, jest to model Kassoh Blue pochodzący z linii Low Fluor Glider. Hydrocarbonowe smary ze średnią zawartością fluoru zapewniają efekt przyśpieszenia w połączeniu z możliwością zastosowania do szerokiego przekroju temperatur. Dodatkowo są relatywnie trwałe i odporne na ścieranie oraz zwiększają odporność na przenikanie brudu. Stanowią idealną bazę pod smary HF lub jako samodzielne smary. Kassoh Blue – to smar twardy do stosowania na gorąco, ma zastosowanie w zakresie temperatur wynoszącym od -3 C do -12 C, świetnie działa na każdym rodzaju nawierzchni. Formuła tego smaru została oparta o syntetyczną parafinę, która zapobiega szybkiemu ścieraniu smaru. Odmiana BLUE wspierana jest naturalnym tłuszczem z wielorybów (i o to draka z UE), daje świetny poślizg w warunkach zwiększonej wilgotności powietrza wynoszącej powyżej 30%. Ale co najważniejsze seria smarów średniofluorowych Kassoh zawiera dodatek w postaci GAL-u, a jakie mamy z tego korzyści:
    Gal jest rzadkim metalem, który ma 5 znakomitych właściwości.
    Po pierwsze, ma bardzo niską temperaturę topnienia,
    Po drugie, jest bardzo małą cząsteczką, więc jego przyczepność do jest duża i nie łatwo go zetrzeć podczas jazdy,
    Po trzecie, ma bardzo dobre właściwości hydrofobowe (nie reaguje z cząsteczkami wody i dlatego jest bardzo odporny na działanie wody).
    Po czwarte, z uwagi na swoje właściwości zmniejsza ilość energii elektrostatycznej (dlatego eliminuje gromadzenie i przyczepianie się kurzu).
    Po piąte gdy temperatura staje się niższa, to smar staje się twardszy. Z tego powodu ilość tarcia zmniejsza się (jest odporniejszy na wycieranie).
    Może być używany jako samodzielny smar lub jako smar podkładowy (smar bazowy) pod smary wysoko i czysto fluorowe (100% fluory Giga Speed Fluor), idealnie komponuje się z Hybrid Pink.
    ZALETY SMAROWANIA NA GORĄCO:
    szybsza jazda,
    większe bezpieczeństwo,
    ochrona przed szybszym utlenianiem się,
    ochrona przed tarciem spowodowanym jazdą.
    Linia Kassoh GALLIUM obejmuje następujące smary średniofluorowe o gramaturze 200g:
    Kassoh Green – wiosenny
    Kassoh Blue – zimowy
    Kassoh Violet – jesienny
    Kassoh Pink – letni dla kobiet 🙂
    *
    Sorki, nie mogłem się powstrzymać.
    Wybaczcie 🙂

    #667703
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 892

    ty, idź se miejsca parkingowego poszukaj… 😀

    #667705
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Mam grafitowy, może być?

    #667707
    Bea
    Uczestnik
    • Postów: 172

    O nie! Pink dla kobiet? Ja sobie wypraszam, wolałabym Black! 😉
    Coś Ci się pory roku pomerdały, Lou 😉
    Kassoh Green – od -10°C do -20°C
    Kassoh Blue – od -3°C do -12°C
    Kassoh Violet – od +3°C do -4°C
    Kassoh Pink – od 0°C do +10°C
    *
    😉

    #667772
    ZOW
    Uczestnik
    • Postów: 195

    Grafit ujdzie w tłumie. Podobnie jak i miedziany. MOS 2 również (na gwinty rewela, na tuleje tak sobie). Smaruj czymkolwiek, nie wnikaj zbytnio. Smarujesz, jedziesz. 🙂

    #667817
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Lepiej czymkolwiek niż niczym, ale chętnie dowiedział bym się czego, jakiego, powinno się używać, bo w sklepie motocyklowym chciał mi sprzedać do nasmarowania ośki ten smar w spreju do łańcucha, mimo że na półce miał też inne różne smary.

    #667860
    No to LU
    Uczestnik
    • Postów: 432

    Masz w miarę nowy skuter, to pewnie masz do niego instrukcję. Przy moich sprzętach w instrukcji było pokazane jakie punkty czym smarować i podany typ/rodzaj zalecanego przez producenta środka.
    Z dziwnych przypadków (dla mnie), to np. w instrukcji do hyosunga zalecano smarowanie łańcucha i linek (oraz kilku innych punktów) olejem silnikowym (tym samym co pracował w jego w silniku, 10w40). Dziwne, ale fajne, zmniejsza kłopotliwość serwisu, a skoro tak ma być i to działa, to po co kombinować inaczej?

    #667888
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Moja instrukcja serwisowa jest do maksa okrojona, mam też instrukcje od poprzedniej generacji czyli speedfight’a 3 i tam jest o wiele wiecej info, momenty Nm, rysunki jak zdjąć owiewki, rozebrać teleskop itd, ale dobra ok, nie ma co więcej wiercić tego tematu, wszystko jasne, a właściwości różnych smarów sobie wygogluje.

    #667891
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 892

    nie guugluj. kup zwykły smar i to przesmaruj.

    #667896
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Już mam skręcone i posmarowane smarem grafitowym, jak już zaczolem temat smarów to sobie poczytam jakie są rodzaje, np grafitowy, po co ten grafit? Grafit to węgiel, izolator termiczny? Chce to ogarnąć.

    #667897
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 892

    przesmarowałes żeliwno-aluminiowy blok smarem grafitowym? gratuluje.

    #667921
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Hmm… Posmarowałem ośke od nóżki centralnej i trochę te dwie tulejki przez które przechodzi.

    #667923
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 892

    powiedz mi po kiego grzyba (pomijając już jego chemiczne właściwości) smarujesz grafitowym (który służy do specyficznych elementów) smarem miejsce które i tak wyłapie wszystko co sie tam podniesie z drogi a ruch tam w tych elementach jest praktycznie żaden?

    #667964
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Bo nie miałem innego a udało się kupić nakrętke, była pogoda, to chciałem jeździć, ta ośka jest schowana po zewnętrznych w tulejach a centralnie w tuleji od nóżki, więc tam nie ma gołego smaru a sama ośka nie jest w żadnym miejscu odsłonięta, dostanie się tam tylko pewnie woda podczas mycia, kupię normalny smar to zrobię to jeszcze raz

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button