Nowy wał a wibracje

Witam
Zmieniłem wał w swoim skuterku na nowy ale zastosowałem łożyska bez dedykowanego luzu c3.Wsadziłem łożyska sztywne jednak jak zapewniał sprzedawca w 100% przeznaczone do skuterów.
Teraz mam okrutne wibracje podczas jazdy. Czy powodem są łożyska za sztywne? czy jest to możliwe? czy powodem jest to, ze nowy wał okazał się krzywy? nie nawalałem młotkiem jakby co.

każda z tych opcji jest możliwa. Na “zapewnieniach sprzedawcy” to ja bym sie opierał najmniej przy zakupach.

może się ustatkuje jeszcze. sprawdź też łożyska w ramie mocujące silnik.

nie “ustatkuje sie” samo

Przed wymianą wału nie było takich objawów. W tym skuterze już wszystko poznałem ale opisywana przypadłość stała się dla mnie zagadką. Zależy mi tylko na na potwierdzeniu moich podejrzeń bo szczerze wolałbym aby winne były te łożyska. Nie ma problemu, wymienie je na właściwe ale wkurzę się jeśli okaże się nie to.

No więc tak, po wymianie łożysk na NTN z luzem c3 wibracje są mniejsze ale jednak występują.Podczas przyspieszania skutera jest w miarę ok. Problem pojawia się gdy utrzymuje stałą prędkość. Pod stopami da się wyczuć pulsacyjne, zapętlające się wibracje. jestem zniesmaczony ale muszę tak przelatać ten sezon. Jestem ciekaw ile km są w stanie wytrzymać nowe łożyska przy takich cyrkach?

Pulsacyjne wibracje ? To 2t czy 4T? Gdyby krzywy był wał lub rozjechany na połówkach to silnik pracowałby jak zagęszczarka. Czy na wolnych obrotach też ma wibracje ?

Nie, na wolnych obrotach jest ok. Jest to 2t

F5
Więc jakie wnioski na podstawie tego?

Jeżeli kogoś to interesuje to po przejechaniu np 20 paru km wibracje są wyraznie mniejsze. Najbardziej wyczuwalne są na zimnym silniku.

Witam. Minął miesiąc i widzę, że temat jak się zatrzymał to nie ruszył. Mniejsza z tym. Rozebrałem silnik bo zacząłem wyczuwać luzy na wale od strony wariatora po poruszaniu ręką góra dół. Wizualnie wygląda wszystko ok ale łożyska już trochę grzechoczą.Wał sprawdzony i luz na czopie od strony wariatora ma 3 setki a prawy czop 2. Nie mam jednak komu oddać do wycentrowania.Czy ktoś orientuje się gdzie tutaj w pobliżu Warszawy można liczyć na taką usługę?

Tfu pomyłka. Nie chodziło mi o luz tylko o bicie wału!!! sorry

Nigdzie w Pl nie można dostać porządnego wału dlatego kupiłem jakiś od stage 6 za 7 stówek z groszem. Liczyłem na coś w okolicach 1500-2000 zł ale nie ma nic. Póki co na tym s6 jest ok ale jak długo się ten stan utrzyma to nie wiadomo. Co do centrowania to odpuściłem. Nikt nic nie wiedział ani na forum ani w realu. W wysyłki bawić się nie chciałem. Mam nadzieje, że zrobię te 4-6 tys przebiegu.