Nowy skuter - docieranie i olej

Witam posiadam skuter Zipp Quantum Classic 2T. Kupiłem go nowego, w sklepie bez mojej wiedzy wlano do niego trochę oleju i od samego początku świeci się kontrolka o niskim stanie oleju i przejechałem już tak 150 km. Ostatnio sprawdzałem patyczkiem to jest mniej więcej 1,2 cm wysokości. Czytałem, że podczas docierania lepiej jest aby było trochę więcej oleju i moje pytanie brzmi co mam zrobić. Kupiłem olej półsyntetyczny Castrol i nie wiem jaki był wlany w sklepie ale wiem, że jest koloru żółtego, a kupiony przeze mnie półsyntetyk koloru czerwonego. Czy tak jest zawsze, że oleje mineralne są żółte, a półsyntetyki czerwone i wlany miałem mineralny? Czy mogę teraz wymieszać olej mineralny z półsyntetykiem czy poprostu wyjeździć ten olej, który teraz mam?

Ostatnio zacząłem odczuwać lekkie wibracje w nogach i na tyłku, czy jest to spowodowane niskim stanem oleju czy po prostu silnik zaczyna się docierać i jest to normalne dla każdego skutera? Chciałbym się jeszcze zapytać kiedy mógłbym dać trochę więcej gazu bo nie ukrywam, że chciałbym już trochę poszaleć, a narazie jeżdżę max 35 km/h czasami dochodzę do 40. Z góry dzięki za pomoc :)

Zawsze od czasu do czasu możesz mu dać w kopyto, żeby motor mógł popracować sobie w różnym zakresie obrotów. Co do oleju to doradzałbym zlać poprzedni i wlać nowego. To chyba tyle. Jeżeli napisałem coś nie tak, sprostujcie mnie.

MatiQ

W jaki sposób można zlać olej ze skutera z silnikiem 2T? To nie jest motor tylko skuter ;p

oleje sa mieszalne, a z docieraniem to kazdy pisze jak chce i mysli ze robi najlepiej, nie wiem co ci napisać nikt ci nie zabroni przekręcic manetki na full i go przegonić ale znowu bez przesady żeby nie było że ci każę przekręcic gaz do oporu i jechać odcinek 40km na max obrotach,ale bardziej bym pilnował temperatury niz obrotów , to ty najlepiej będziesz wiedział kiedy przeginasz pałę i kiedy przestać. To temperatura zabija silniki nie obroty, Popatrz np kupujesz pilarkę i jak ktoś sobie wyobraża cięcie na pół gazu nie da się a jak juz to będzie to męczenie maszyny i siebie, te silniki chodza na max obrotach ale jak jest nowy i ktos to chce docierać (bo nie kazdy praktykuje docieranie) to pracuje tak jak się powinno pracować ale robi przerwy częstsze, rzadsze zależy od pracy, z tym docieraniem to jest temat rzeka, ja osobiście nie uznaję docierania i podam ci przykład znowu na przykładzie pilarki. Kupuję piłe Stihl żadna podróba czołówka światowa potrzebna mi jest na dwa dni nic nie docieram tylko ogień żadnych przerw tylko ogień od rana do nocy, po wykonanej pracy piła jest mi nie potrzebna a z resztą zarobiła w 2 dni na trzy takie piły ale wiadomo przydaje sie ciął ojciec teść dziś nawet nie wiem gdzie jest i kto ja pożyczył ale wiem że chodzi jak szwajcarski zegarek, Ale ociec za rok postanowił że tez taką kupi i kupił identycznego Stihla cackał się z nią jak z jajkiem docierał (stała parkotała na wolnych obrotach z dwa dni pod domem )czyścił i odwalał cuda na kiju, nie wiem czy wypracowała 10% tego co moja, i szlag ją trafił pech chiał że właśnie się skończyła gwarancja a jest cylinder do wymiany który kosztuje tyle co cała piła. Teraz kupił jakąś chińską od rumuna za 200zł i już nie uszczęśliwia maszyny na siłę, i pewnie juz wypracował nia więcej niż firmówka która to przy takim dopieszczaniu powinna chodzić ze 100lat. Dlatego nic ci o docieraniu nie powiem bo można źle doradzić.

Enter1978 - obok klawisza shift są dwa inne - , oraz . Czy mógłbyś ich używać? Chyba, że to jakiś problem. Inaczej problemem staje się przeczytanie tego co napisałeś.

Kolor oleju nie zależy od jego bazy (czyli tego czy jest mineralny albo pół- lub fullsyntetyk).

Lorenzo - nie zlewaj tego oleju tylko dolej tego, który kupiłeś. I radzę Ci mieć zbiorniczek oleju bardziej pełny niż pusty. Przy zalaniu prawie pod korek masz mniejsze ryzyko zatarcia niż jeżdżąc na minimum.

Dolałem :) Skuter teraz chodzi jak marzenie, jak go uruchomiłem to myślałem, że coś mu zrobiłem bo chodzi teraz jakby głośniej i trochę go trzęsie jak stoi no i bardziej kopci niż przedtem. Ale zwiększyły się chyba obroty bo czuje większą moc gdy jadę i szybciej przyspiesza :) No i te wibracje trochę ustały.. Trochę mnie niepokoi, że wlałem cały litr oleju i nadal świeci mi się kontrolka z niskim stanem, co może być przyczyną?

A wlałeś oleju do max. czy tylko litr ?

A msz przezroczysty zbiornik? Jeśli tak to powinieneś widzieć ile go jest. Jeśli nie to poświeć latarką lub tłóż jakiś pręcik i sprawdź stan.

Ja jednak myślę, że to najzwyczajniej w świecie zaciął się czujnik... Przeciez olej nie wyparował.

Wlałem 1 litr i widzę, że jeszcze trochę brakuje do pełnego zbiornika. No ale według mnie ta kontrolka powinna się świecić jak jest już naprawdę mało oleju, a nie litr...

Witam ;-)
Kupowałem zpka w tamtym roku i sprzedawca z salonu poinformował mnie szczegółowo co do oleju. Kontrolka swieci sie jak w zbiorniku pozostaje ikoło 1 litr oleju, zbiornik ma pojemność 2 litry. 1litr oleju wystarcza na około 700-800 kilometrów jazdy, ale poradził zeby dolać jak tylko zaswieci się kontrolka, czyli jak zostanie około litra, dla własnego bezpieczeństwa i jeszcze w trakcie docierania przy tankowaniu wlewać 50-tkę oleju do zbiornika paliwa to pomaga w docieraniu. Olej to podstawa a co do mieszania to nie martw się oleje do 2T mozna mieszać. Smarowanie to podstawa. Pozdrawiam.