Nowy skuter 50 dla wysokiej osoby

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #315235 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    Witam! Szukam dla siebie pierwszego skutera. Przyznam że wybór modelu nieco mnie przerósł. Zależy mi na tym żeby miał większe opony niż 12stki i żeby posiadał silnik czterosuwowy. Mam 187 cm i 76 kg wagi. Do tej pory jeździłem tylko rowerami, ale przyznam że pogoda, spadająca forma oraz brak czasu sprawia że marzą mi się spalinowe dwa kółka.

    Modele które mam na oku:
    Kymco Agility Carry 4T – bardzo podoba mi się w nim to że jest dość pojemny, jednoosobowa płaska kanapa, opony 13″, fajny wygląd
    Kymco Agility City 4T – duże opony 16stki, wygląda ok
    Peugeot Tweet 4T – tutaj też 16″, jednak wydaje mi się on kobiecy i chyba jest mniejszy od modeli Kymco
    Peugeot Speedfight 4T – 13″, agresywny, estetyczny wygląd, ale czy to nie czasem zabaweczka, i wydaje się drogi w stosunku do tego co oferuje
    Piaggio Liberty 4T – duże opony, bardzo ładny wygląd, cena nie jest mi znana, ale sądzę że do 9-10tys

    Oferta nowych skuterów 50 4T wydaję się dosyć skromna i ograniczona ze względu na mój wzrost. Wybrałem najciekawsze modele od 5000zł do 9000 zł. Przeglądałem też oferty tańszych skuterów Junak, Romet, Zipp, ale nie przypadły mi one do gustu. Czy możecie mi doradzić, który skuter będzie najlepszym wyborem, a może są inne, ciekawsze modele skuterów?

    #315240 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Kymco Agility City 4T sam kupiłem kobiecie(byłej) i 47kkm nalatane i chula.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #315243 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Jakbym brał dla siebie (180cm wzrostu) to też KAC 4T. Duże koło robi swoje. Prosty gaźnikowiec. Ze względu na mały schowek pod siedzeniem, duży kufer wskazany.

    #315244 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    Też mi się tak wydaje, mieszkam na Śląsku i masa tutaj wzniesień, dziur, nierównej drogi, progów zwalniających i często trzeba zjechać na nierówne pobocze, żeby minąć samochód w wąskiej uliczce, więc większe koła będą lepsze. Producent dodaje fabrycznie kufer do Kymco Agility City 4T jak i do wersji 2T.

    #315246 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    nie tyle kufer co kuferek – przynajmniej jak na moje standardy i potrzeby 🙂

    #315248 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Eeee… bez przesady, kask wchodzi (szczękowy nawet).
    Ja rozumiem Wombat, że jesteś Pan torbaczem (więc masz spore potrzeby), ale podobno średniej wielkości… :-)))
    Zalety kufra fabrycznego są trzy:
    1. pod kolor (górna klapa tylko, ale zawsze)
    2. ten sam kluczyk, co do stacyjki.
    3. jest w cenie 🙂
    KAC to bardzo fajny skuter, bardzo miło wspominam i polecam.

    #315254 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    kufer do którego nie wchodzi torba z laptopem min. 15,6cala to nie kufer :). Nie lubię brykać w plecaku – zwłaszcza latem jak pod plecakiem masz potem mokrą plamę.
    Ten sam kluczyk co do stacyjki to potencjalna wygoda ale przynajmniej mi wielkiej różnicy nie robi – zwłaszcza u nas gdzie ^główny^ kufer (a nie mały przecież) otwierasz całkiem bez kluczyka przyciskiem na kierownicy.
    Tzn każdemu wg potrzeb. Dla mnie zdolności ładunkowe SYM-a GTS z dużym kufrem to takie solidne minimum.

    Tak jak kiedyś uważałem że płaska podłoga – to jest to. Bo sobie ludzie mogą zgrzewkę wody przewieźć czy coś.. no i się okazało że jak zaczyna się 4 rok jazdy jednośladem tak ani razu nie miałem takiej potrzeby i wcale nie czuje braku płaskiej podłogi.
    Rzeczy które ja bym miał ochotę tam postawić to bym się w życiu nie odważył tam postawić.

    #315315 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    A czy chociaż ten kuferek kask integralny pomieści?

    #315316 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    jak mały a zulusowi wszedł szczękowy to pewnie pomieści.

    #315317 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Najlepiej od razu przymierzyć kask do kufra. W sumie to zakup jednośladu zaczyna się od zakupu kasku 🙂

    #315319 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    a potem sie kupuje drugi kask bo jednak sie okazuje że czegoś innego oczekiwaliśmy od kasku 🙂

    #315320 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    Kask już jest : ) Tylko nie przymierzałem do niego kufra.. Ale za to dobrze pasuje do głowy. Muszę jeszcze kupić rękawice i chciałem kupić ciepłą kurtkę i spodnie. Przeglądam tak sobie te rzeczy przez internet i jest dosyć tego sporo. I drogie to wszystko..

    #315321 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Kask ma przede wszystkim pasować do głowy. A jeśli możesz nim kręcić na głowie jak czapką, tzn że jest za duży itd

    #315322 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 438
    • Postów: 439

    nowy1986 napisał:

    Kask już jest : ) Tylko nie przymierzałem do niego kufra.. Ale za to dobrze pasuje do głowy. Muszę jeszcze kupić rękawice i chciałem kupić ciepłą kurtkę i spodnie. Przeglądam tak sobie te rzeczy przez internet i jest dosyć tego sporo. I drogie to wszystko..

    Dobrze, że najpierw przymierzałeś do głowy , a nie do kufra;)))
    I tak lepiej kupować teraz niż na wiosnę, spore przeceny, rabaty, promocje świąteczne i takie tam… 🙂

    #315324 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    Wszystko racja ale wiesz że to teoria. Jednemu pasuje bo ściska mu łeb, drugiemu pasuje bo woli go luźniej. Jeden ma oczy wyżej a drugi niżej i np ma wrażenie że za mocno mu ogranicza widoczność. Albo się okazuje za ciężki, albo za głośny albo dziwnie go przeważa przy pozycji jaką zajmujemy na sprzęcie. Pamiętajcie że pole widzenia w kaskach też jest projektowane do pewnej pozycji głowy podczas jazdy. Inaczej patrzy gość rozparty do tyłu – bo taki patrzy bardziej w doł a inaczej gość pochylony do przodu – bo taki patrzy bardziej do góry. Więc kaski inaczej bedą zasłaniac pole widzenia.
    Wszystkie takie preferencje wychodzą po 2-3 godzinach spędzonych w kasku i wtedy się dopiero nabywa własnych ^chceń^ i doświadczeń.
    To wszystko przychodzi z czasem – ale od czegoś trzeba zacząć.

    #315325 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    Ceny są ciekawe. Wszędzie jakieś wyprzedaże.. Tylko co wybrać żeby nie zbankrutować? Właściwie wybierając tanie, oszczędzamy na własnym bezpieczeństwie.. Jakieś fajne spodnie na zimę + kurtka to prawie 2000 zł : /

    #315326 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 438
    • Postów: 439

    A kto powiedział, że to tania zabawa?;)
    Wybór stroju to baaardzo indywidualna sprawa.
    Poza tym, jak chcesz mieć wszystko NAJ, to faktycznie wartość ubrania może przekroczyć wartość skutera.
    Ja nie mam aż takich wygórowanych wymagań, ani tym bardziej kasy na realizację, więc jeżdżę w tym co mam i nie narzekam;)
    Hmmm… zawsze możesz napisać list do Mikołaja, może znajdziesz coś pod choinką;)))

    #315327 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    nie przesadzaj.
    ciuchy SECA (sam używam) są całkiem sensowne, zamki się nie rozpadają, szwy nie prują (używam 3 lata) i jakoś koszmarnie drogie nie były.
    Za 500 to już kupisz kurtkę z protektorami, mebraną, podpinką na zime a za 400 kupisz spodnie z 2 podpinkami. Za 500 to już nawet kupisz coś od takiej firmy jak Modeka (wiec niby wyższa półka). SECA, Redline (akurat ja średnio lubie)
    Oczywiście że są kurtki za 2000, kaski za 3000 i rękawice za 1900.. itd

    #315328 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    Właśnie kurtkę firmy SECA model STREAM II mam na oku. Nie są wcale drogie, zastanawiam się czy w praktyce będzie ciepła, ale na krótkie dystanse chyba będzie ok. Spodni i rękawic jeszcze szukam..

    Ta.. mikołaj.. mikołaj to znowu za mały ręcznik mi kupił.. Lepiej go o ciuchy na skuter nie będę prosić : D

    #315330 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    A może skup się już na sezonie wiosenno letnim? Zima w połowie więc za moment będziesz znowu szukał. Tak mi przez myśl przeszło.

    #315332 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    A te ciuchy nie są w miarę uniwersalne? Mają odpinane membrany oraz ocieplacz.. Na zimę/mróz są chyba takie średnie.. ale raczej wystarczające na krótkie dystanse?

    #315333 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    ja w nich jeździłem przy -15 i to jeszcze nie był max. Jedyne co robie to w okolicy zera stopni już pod kurtkę wkładam bluze z długim rękawem bo jednak kurtka jest chłodna i nie jest miło w dotyku na rękach. Ale alternatywnie mógłbym w kurtkę wpiąć podpinkę i by wyszło na to samo.
    Ale to każdemu jest zimno inaczej. Dla mnie strój motocyklowy zaczyna być dobry jak jest 10 stopni i mniej. Powyżej tego nawet w zestawie bez podpinek jest mi zbyt gorąco.
    Z tym że ja gdzieś jadę 30 minut a potem muszę w takim zestawie funkcjonować kilka godzin w ogrzewanym wnętrzu będąc w ruchu – a potem wracam. To nie jest sztuka ubrać się na mróz i na mrozie spędzić 5 godzin. Trudniej ubrac się na mróz ale tak żeby potem normalnie funkcjonować w cieple

    #315334 Reply
    nowy1986
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 26
    • Postów: 27

    Skoro tak, to dla mnie taka kurtka i spodnie SECA będą wystarczające. Jutro wszystko pozamykane, więc zamówię przez net, pal licho najwyżej zwrócę.. Pozostały mi rękawice do kupienia, tu już chyba gorzej z uniwersalnością. Może faktycznie warto kupić sobie już rękawice na lato. Ceny pewnie wzrosną wraz z nowym sezonem.

    #315335 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    nie ma uniwersalnych rękawic i uniwersalnych ciuchów. Masz upały, chłody i mrozy i w zasadzie potrzeba 3 zestawów ciuchów i minimum 2 zestawy rękawiczek i butów.
    Kupowanie tego typu ubrań przez internet to słaby pomysł.Poszukaj sklepu gdzie to jest, przymierzaj, pomacaj. Zdecyduj się czy skóry, czy nylony, czy krótkie, czy za tyłek, ile nogawki na bucie. Te ciuchy krępują ruchy i ważą swoje.
    Ja mam np dużo ściągaczy wzdłuż rękawa – fajna rzecz bo można sobie dopasować kurtkę od przewiewnej do przylegającej ale z drugiej strony przełożenie takiego rękawa w sztywnej kurtce przez drugi pasek w plecaku jest trudne bo zaczepiam każdym ściągaczem a jak poluzuje pasek w plecaku to mi wisi z tyłu za tyłek. Dlatego wole kufer gdzie plecak wożę niż gimnastykę z przeklinaniem za każdym razem.

    #315338 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 13
    • Postów: 225
    • Postów: 238

    Na obecną pogodę koszulka termoaktywna, bluza z polaru i kurtka moto dają radę. Spodnie termoaktywne i na to ocieplane trekkingowe softchell i też tu jest ok. Kominiarka, dobre wysokie skarpety, wysokie buty i można śmigać. Dla mnie najgorszy temat to rękawice. Skórzane które mam nadają się tylko na lato i jesień:/ Śmigam teraz w narciarskich ale mam jakieś badziewie i dalej marzną mi ręce. Potrzebne są chyba jakieś z goreteksu albo softshellowe i dobrze ocieplane. Parę złotych trzeba za takie położyć.

    #315344 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    W przypadku dłoni można zamontować osłony manetek itp, zawsze to parę stopni cieplej. A sumarycznie może wyjść taniej niż pro rękawice.

    #315354 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 13
    • Postów: 225
    • Postów: 238

    Handbary byłyby super rozwiązaniem. Ciężko cokolwiek znaleźć, szczególnie w stylu retro 🙂 Większość tych wynalazków np. z allegro przeznaczonych jest do enduro itd. U mnie montaż możliwy jest tylko do lusterka bo kierownica jest obudowana, albo do ciężarka przy manetce ale takich niestety nie mam:/

    #315355 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    ja u siebie wkręciłem po prostu w ten plastik co jest nim obudowana kierownica.
    tobie by do klasyka pasowały takie:
    http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Cold-Wind-Winter-Guards-Deflector-Protect-Clear-Shield-Hand-4-Harley-/131990601286?hash=item1ebb40be46:g:9jkAAOSwMVdYGaB-&vxp=mtr
    i są pod lusterka

    #315356 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 13
    • Postów: 225
    • Postów: 238

    Masz je teraz zamontowane? Spełniają swoją funkcję jak należy? Są takie jak pokazałeś, montowane do lusterek w Polsce, tyle że dwie stówki z przesyłką trzeba położyć no i nie wiadomo czy mocowania będą pasować:/ W takiej sytuacji wolałbym chyba jednak jakieś dobre ciepłe i wiatroszczelne rękawice. Pamiętam że kupiłeś coś na tą zimę nowego. Dają radę?

    #315358 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    znajdź takie z przesyłką za free u chinola z shenzen na aliexpress lub ebay.
    takie handbary/handshieldy mam w junaku

    są blisko kierownicy, prawie za samą klamką i są znacznie skuteczniejsze niż ta duża szyba którą mam w symie – tzn one działają zawsze a szyba dopiero powyżej 60-70km/h.
    Jeździłem w zjazdowych rękawicach narciarskich junakiem i w tych samych symem i mi w symie ręce marzły choć było ekstremalnych mrozów

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Nowy skuter 50 dla wysokiej osoby
Twoje informacje:




Back to top button