NOWY Piaggio Typhoon 50 2T PROBLEM Z ODPALANIEM

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #186976
    typhoon87
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam dzis zakupilem skuterek jak w temacie (4km na liczniku), nowka z salonu- problem z odpalaniem na zimno, chodz zimny to za duze stwierdzenie, bo skuterek juz po postoju 10 min ma problem z odpalenie ze startera (pali, ale tylko wtedy kiedy zaraz po zaskoczenuíu pobawie sie manetka gazu, inaczej bez szans) w serwisie stwierdzili ze to norma w nowym skuterze i trzeba dac mu czasu…ewentualnie po 200 km podjechac na regulacje (domniema gaznika ?) Nie jestem do konca przekonany co do tego, wiec pytanie do doswiadczonych posiadaczych bzykow, a jeszcze lepiej osob, ktore posiadaj od nowsci.

    #186985
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    lecą w kulki ma ci za każdym razem odpalić zimny czy ciepły jak nowy a oni cię zbywają,jedź i reklamuj Bo Od Tego Masz Gwarancję!!!

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #186988
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    niby piaggio a jazda jak z chinolem spod ręki rodzimego składaczo-serwisanta

    #186992
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Wombat no ale jaki tekst mu ten SERWIS AUTORYZOWANY sprzedał cyt; to norma w nowym skuterze i trzeba dac mu czasu…ewentualnie po 200 km podjechac na regulacje.
    Jak by mi tak powiedział to bym go zje..ł jak szmaciarz konia.

    #187008
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    no wiem że serwis autoryzowany i dlatego pisze że takie głodne kawałki są normą przy zakupie chinola w środku sezonu kiedy nie chcą sie z nim bujać tylko jak najwięcej wypchnąć za brame – a regulacje zrobią za kase na przeglądzie.
    Ale w Piaggio za zupełnie inne pieniądze to przecież podobno sie nie zdarza bo to „markowy”.

    #187020
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    To pewnie wina chochlika psuja:) jak markowy po 4km.

    #187057
    typhoon87
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Dzięki chłopaki, będę działać !

    #187058
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Twardo z chamami zapłaciłeś za skuter i ma być 101% sprawny:)

    #187106
    typhoon87
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam, jeszcze raz, dziś rano nie próbowałem palić go ze startera a z ciekawości z kopki. Odpalil za pierwszym razem, obroty o dziwo tez nie spadaly jak miało to miejsce w przypadku gdy z gazem odplilem go ze startera. W ksiazce serwisowej (niestety po angielsku) zrozumialem iz normalne jest by przy starcie ze startera odpalic go z lekkim gazem (jak ktos ma tutaj na forum perfekt angielski chetnie podrzuce owy tekst) wiec nie wiem juz nic, zawsze wydawalo mi sie czy ze startera czy z kopki odpalanie powinno odbyc sie bez dotykania gazu. Slyszalem jeszcze o przekreceniu 3 razy manetki gazu przed zapaleniem ? I jeszcze jedna sprawa panowie, czy lekki mol przez pierwsze 2-3 metry po starcie na zimnym to norma ? Z tego co wiem, nie powinno skutera rozgrzewac sie na postiju tylko po starcie odrazu ruszac, i przez przynajmniej ten pierwszy km traktowac go ulgowo (manetka na 70%) ? Jak to jest. Dzieki

    #187108
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    źle słyszałeś ruszamy na rozgrzanym silniku a już w szczególności na dotarciu.

    #187114
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    Swojego chińczyka odpalam z leciutkim odkręceniem manetki. Bez odkręcania też zapali, ale czasami po odpaleniu lubi zgasnąć gdy jest zimny; na ciepłym odpala bez dotykania manetki. Jak Ci nie zapala rozrusznikiem, to pewnie gaźnik do podregulowania. Ma odpalić i kropka.
    Kręcenie manetką może coś dać jeśli gaźnik ma taką dyszkę do wtrysku paliwa do gardzieli. Ale jeśli tego nie ma, to nie ma sensu miąchać manetką bo to nic nie da.
    Na zimnym zawsze będziesz mieć muła. na zimnym się nie rusza. Daj mu się trochę rozgrzać; odpal go, zamknij garaż/dom/furtkę, załóż kask, rękawiczki, podopinaj się, sprawdź światła, migacze, siadasz i wtedy ruszasz – już będzie cieplejszy. I zawsze rozpędzaj go delikatnie przez parę minut jazdy, aż się porządnie rozgrzeje. Żadnego pałowania silnika.

    #187120
    typhoon87
    Użytkownik
    • Postów: 6

    No co do rozgrzewania silnika nie bede sie spierac bo to drazliwy temat, sa dwie szkoly, jedna mowi o rozgrzewaniu a druga o tym iz silnik na wolnych obrotach bardzo wolno sie rozgrzewa (co jest prawda) i przez bez sensowanie dluzej pracuje w kiepskiej temperaturze. Swoja droga w przypadku auta, jak kiedys poczatkujacy kierowca stosowalem pierwsza metode, ale potem przeszlem na druga, czyli bez rozgrzewania i pierwsze km bez forsowania, silnik bardzo szybko dochodzi do siebie, niz kiedy stoisz a wskazowka temp nawet nie drgnie. W kazdym razie dzieki za rady, w razie w bede meczyl 🙂 Ide obserwowac i docierac.

    #187128
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    Wiem, znam też te metodę. Sam w samochodzie ja stosuję i ruszam zaraz po odpaleniu. Tylko że samochód kręci mi na wolnych 700 obrotów a nie 2000 jak w skuterze. 2000 to mam samochodem już w czasie jazdy, a skuterem żeby jechać muszę wykręcić już prawie 7000 obrotów jak chcę się powoli rozpędzać. Wolę tego nie robić jak silnik jest zimny.
    Ty masz 2T więc obroty też pewnie wyższe niż mój 4T.

    #187132
    typhoon87
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Prześledzę jeszcze temat tego rozgrzewania

    #187428
    typhoon87
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam, bylem u mechanika, zwiększył mi nieco wolne obroty (fakt, ze chodził na wolnych jak 4T i miałem ku temu podejrzenia) i wygląda na to ze problemu nie ma. Swoja droga wie ktoś jak namierzyć śrubkę do regulacji obrotów ? Zauważyłem jeszcze ze skuter po dłuższej jeździe w momencie wyłączenia silnika słychać odgłos jakby huknięcia. (podejrzana sprawa czy norma ?) Thx

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button