Nowy chińczyk czy używany japończyk - enduro - 2 do 3 tys.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #131193
    Lee
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Chciałbym się zapytać, czy są jakieś alternatywne, markowe modele, wobec chińskich Keeway Leone Diavolo i Junaka 902? Chodzi mi tu o takie motorowery, które posiadają silnik 4T, poradziłyby sobie na drogach gruntowych (stanowią one w moim przypadku około 40% całości tras) oraz były stosunkowo ciche.
    Te dwa wymienione powyżej chińczyki nie przekonują mnie, gdyż przejazd bezawaryjny nimi 5tys kilometrów to niezły wyczyn (wg tego co czytałem), a ja w ciągu jednego sezonu robiłbym nawet dwa razy większy dystans. Wolałbym kupić używkę i w następnym roku przeprowadzić gruntowny remont, byle jakość wykonania była dobra. Na tyle, żebym nie musiał się bać o odpadające części. Znajdzie się coś takiego za 2-3tys, albo nawet i za 5tys? Jeśli nie to ile musiałbym wyłożyć i na jakie modele zwrócić uwagę?

    #131203
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    http://tablica.pl/oferta/motorower-kymco-nexxon-CID5-ID34Mxd.html#b7018b7c19

    Markowa biegówka Kymco na gwarancji za 3tys. zł.

    Za 5tys. zł z małym haczykiem dostaniesz najnowszy model Kymco K-Pipe:

    REKLAMA

    Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

    Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

    Advertisement

    #131437
    Lee
    Użytkownik
    • Postów: 4

    A czy dla porównania mógłby ktoś podać jakiś model z Yamahy, Hondy, Rieju czy Derbiu będący motorowerem enduro?

    #131452
    Raf
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Apropo tego Kymco Kymco K-Pipe to jest ten sam silnik co w Honda MSX125, czyli 139 FMB… z tą różnicą, że Honda robi tylko 125 cm3, a Kymco robi 50 i 125 cm (i żeby było ciekawie, te silniki się różnią tylko cylindrem większym, konstrukcja ta sama).

    Charakterystyka silników 139 FMB jest o tyle ciekawa, że z tego można zrobić 50, 75, 110, 125, 145 cm3 małym nakładem i do 125 cm3 nie ma różnicy w kwestii \”rozmiarów\” silnika (na oko oprócz napisu o cm3, nie widać że to coś większego, doi 75 cm nie trzeba wymieniać za wiele… tylko tłok i cylinder, chcąc 110 i 125, tłok, cylek, głowica + wał).

    Podobne silniki siedzą w chińczykach typu junak, zipp pro, itp… z tym że chińskie… wobec czego masz wybór albo częsci markowych Honda i Kymco, albo tanich chińskich, któe w tym modelu są też w miarę ok (powiedzmy że za 3x mniejszą cene, przejedzieś 2x mniej km na cylku z chrl).
    Czyli podsumowując tuning tego może być tani, przy dobrej konstrukcji jakościowej reszty, w stylu Hondowskim, jaki ma Kymco… do tego za śmieszną cenę to masz (cena adekwatna do jakości wykonania najważniejszych elementów).

    Nawet jeżeli zastosuje się części chańskie, to po własnych doświadczeniach powiem, że ogólna charakterystyka wytrzymałości jest w miarę dobra w tym modelu silnika… sam mam w zipp pro te części i silnik działa jak złoto, w odróżnieniu od pozostałości.

    Z powyższych chińskich tylko Leone można uznać za lepiej zrobiony od wszelkiego typu maści zippów, junaków, itp, ale nadal to chińczyk jest podobne jak poniższe.

    Kymco bliżej do Hondy – bo to po prostu firma robiąca dla Hondy często i BMW.
    Nie ma co porównywać takich rzeczy jak elektryka, spawy / rama, itp w tych modelach… a jak chcesz wsadzać coś większego w przyszłości, to chyba lepiej mieć ramę która nie będzie groziła rozwaleniem w czasie jazdy (ja w zipp pro ją wzmacniałem, bo nawet spawy puszczały na 50 cm3 od strony mocowania silnika)

    /z innych modeli – używane hondy i yamaha, z tym że to 2T są, oraz raczej bliżej im do ścigaczy w przypadku 50 cm3.

    #131459
    dalasss
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Kup sobie używanego Kingway’a Yamasaki – całkiem dobre enduro do spokojniejszej jazdy. Jak się dba to pojeździ długo.
    Nie bierz też pod uwagę opinii łepków, którzy piszą że po kilku tysiącach sprzęt naddaje się na złom.
    Oni kompletnie nie szanują swoich motorowerów a potem głupoty piszą.
    Popatrz co robią z nimi na youtube.

    http://tablica.pl/oferty/?q=kingway+yamasaki

    #131542
    Lee
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Kymco K-pipe i Kingway Yamasaki wyglądają naprawdę fajnie i chyba nad nimi się zastanowię.
    Może ktoś jeszcze by mi podał nazwy japońskich motorowerów w stylu enduro w 4T o ile są takie? Chciałbym zobaczyć czy powinienem dużo dorzucić, żeby wskoczyć na poziom wyżej ;).

    #131572
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Lee napisał:

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Kymco K-pipe i Kingway Yamasaki wyglądają naprawdę fajnie i chyba nad nimi się zastanowię.
    Może ktoś jeszcze by mi podał nazwy japońskich motorowerów w stylu enduro w 4T o ile są takie? Chciałbym zobaczyć czy powinienem dużo dorzucić, żeby wskoczyć na poziom wyżej ;).

    Chłopie, tych dwóch maszyn się nie porównuje! To są całkiem inne ligi. Tak jak byś porównał Trabanta i Opla 🙂

    #131639
    Lee
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Dobra, czyli biorąc pod uwagę kolejność Trabant-Opel, Oplem w tym zestawieniu był Kingway Yamasaki który jest zdecydowanie lepszy?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button