Nowiutki Router Bassa – proszę o porady

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Router Nowiutki Router Bassa – proszę o porady

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 6 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #121956
    Zdjęcie profilowe Louhito
    Louhito
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Witam serdecznie.
    Od wczoraj jestem nowym właścicielem skuterka w/w ale przyznaje całkowity laik ze mnie w tym temacie.
    Jeżeli ktoś posiadający już taki model mógłby udzielić mi wskazówek jak zacząć przygodę z tą maszynka (co ile zmienić olej, jaki olej gdzie, jak dotrzeć prawidłowo itp ) chętnie posłucham.

    Pozdrawiam wszystkich

    Wiem wiem , na forum jest tego pełno ale rozrzucone wszędzie i odmienne zdania w różnych wątkach są. Dlatego założyłem własny temat.

    #121978
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Na dotarciu olej musisz zmieniać stosunkowo często, szkoły są różne.
    Ja zmieniałem po 20, 100, 200, 500, 1000 i 2000 km. Lepiej zmienic raz za dużo niż za mało :). Potem co 2000 km i co 4000 olej w przekładni.
    Na początku jeździj na mineralnym, jest gęsty i lepiej zbiera ten cały syf. Potem możesz spokojnie przejść na półsyntetyk, syntetyka nie polecam.
    Samo dotarcie to też różne szkoły, generalnie nie przegrzewaj go i nie piłuj, po prostu jeździj normalnie z różnymi prędkościami na różnych obrotach. Rób przerwy, daj mu ostygnąć.
    Dobrze też przeznaczyć specjalnie czas tylko na docieranie, czyli boczne drogi, z małym ruchem, na spokojnie, precyzyjnie to zrobić.
    Nie bój się wkręcać go na obroty i cisnąć chwilami na maksa, obyś nie przesadził 🙂
    Dobrze dotrzesz, będzie śmigał, jak będziesz oszczędnie kręcił manetką, zamulisz go.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #121983
    Zdjęcie profilowe Louhito
    Louhito
    Użytkownik
    • Postów: 14

    A kiedy można stwierdzić ze silnik juz jest dotarty ? Jakiś dystans przejechany czy coś innego ? Bo zamierzam do pracy sobie nim jezdzic (ok 11km w jedna strone) czy na np pierwsze jazdy cos krotszego sobie wybrac ?

    A jaki olej polecasz dokladnie zebym wiedzial czego szukac w sklepie bo pewnie pelno tego jest (rozne typy i rozni producenci)

    #121988
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Generalnie dotarty jest po 1000 ale jak zrobisz 2000 to mu na pewno nie zaszkodzi. Co do oleju…najlepszy Motul, ale drogi, ja na Castrolu jeżdżę. Tylko musi być motocyklowy, żebyś samochodowego nie zalał 🙂
    Spokojnie do pracy możesz śmigać. 11 km to żaden dystans.

    #122055
    Zdjęcie profilowe Louhito
    Louhito
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Czyli poprostu zaczac jezdzic do pracy (droga prosta , bez swiatel) i na trasie dopiero sobie gaz czasami na max wziasc tak ? I jeszcze pytanko olej w silniku juz wiem jak czesto zmieniac a w przekladni ? Razem oba oleje zmieniac ? czy juz nie trzeba tak czesto ?

    A i czy warto cos pogrzebac przy calkiem nowym (filtry czy cos )

    Pozdrawiam

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #122057
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Jeśli to 4T to co jakiś czas możesz jeździć w sposób; odkręcasz menetkę na 3/4 jedziesz kawałek i puszczasz ‚na luz’ do zatrzymania. Na takim odcinku jak go raz na chwilę wkręcisz na maksa to nic mu nie będzie.
    Olej w przekładni zmieniasz generalnie co drugą wymianę oleju silnikowego, czyli tak jak napisałem, silnikowy po 2000 km, przekładniowy po 4000 km. Chyba, że dużo jeździsz w deszczu, po błocie lub piachu czy w terenie. Wtedy częściej. W normalnej jeździe po mieście wystarczy co 4000 km.
    Filtra oleju nie masz więc masz spokój, za to filtr powietrza musisz nawilżać olejem silnikowym przy każdej wymianie. Czyli; wyjmujesz filtr powietrza, myjesz go z płynem do naczyń, suszysz, nawilżasz olejem i wkładasz z powrotem.
    Proponuję kupić drugą wkładkę filtra to nie będziesz musiał za każdym razem czekać aż wyschnie tylko wkładasz drugi. I tak na zmianę.

    #122071
    Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    WodzuWGK
    Użytkownik
    • Postów: 422

    Mam pytanie odnośnie tematu docierania skutera (poniekąd kolegi Louhito też to dotyczy) – spotkałem się z opinią że w okresie do 1000 km nie powinno przewozić się pasażerów. Mam w Kymco ND przejechane 500 km i 11 letni syn nie może się doczekać kiedy się przejedziemy.

    Kiedyś Kymco New Dink 50 obecnie Aprilia SR Max 125 i.e.
    #122072
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Nie wozi się pasażerów żeby nie przeciążać silnika, najbardziej skuterowi szkodzi przeciążanie silnika – nie odkręcaj zbyt szybko manetki, jeździj płynnie i unikaj odkręcania manetki do końca, to przy takim przebiegu wystarczy żebyś bez szkód pojeździł z synem.

    #122080
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Tak jest, lepiej to robić samemu, bez pasażera. Mniejsze obciążenie lepiej dla silnika. 1000 km zleci nie wiadomo kiedy 🙂

    #122447
    Zdjęcie profilowe Louhito
    Louhito
    Użytkownik
    • Postów: 14

    No i juz po 1 jezdzie jestem. tylko jak puszcze gaz na luz to silnik gasnie. (akumulator rozladowany jeszcz bo dopiero 5km zrobilem) wiec nie wiem czy to wina aku czy na razie jezdzic az sie wszystko dotrze. Na razie odpalam z kopki sobie.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie