Nowe przepisy 2016 – auto. włącznik świateł
- This topic has 31 odpowiedzi, 13 głosów, and was last updated 7 years, 8 months temu by
nRx.
- AutorWpisy
- 23 grudnia 2015 dnia 08:10 #294654
Cześć,
Kilka dni temu kupiłem nowy motocykl 125 Rometa. Po zakupie zadzwonił do mnie sprzedawca z info, że muszę go zarejestrować przed nowym rokiem. Od 2016 podobno nie będzie można zarejestrować jednośladu bez automatycznego włącznika świateł.
Wie ktoś coś o tym? Nie znalazłem żadnej informacji na portalach branżowych ani śledząc zmiany w prawie, mój wydział komunikacji też nic nie wie…
Czyżby plotka?23 grudnia 2015 dnia 13:35 #294666Co do takiego nowego pzepisu to nic mi nie wiadomo,ale co WK to inne reguły i inaczej rozumieją-interpretują przepisy,w Głownie nie mogłem moto zarej bo nie jestem w tamtym woj,powiecie zameldowany itd a w Łęczycy tylko oświadczenie o stalym pobycie i już rej 15min a w 14dni dowód twardy dostałem.Wracajac do pytania obiło mi sie o uszy że niektóre urzędy uznają tylko świadectwo homologacj z roku w którym pojazd był zakupiony[kupisz w 2015 a w 2016 uznaja za nieważne] choć wątpię że to prawda ale przecie to Polska Panie:D.Na wszelki wypadek zarej.
23 grudnia 2015 dnia 14:07 #294667Sprzedawca ma rację. Od 2016 wymagana będzie inna homologacja, która m.in. przewiduje włączanie się świateł od razu po odpaleniu sprzętu.
23 grudnia 2015 dnia 15:29 #294675A to ciekawe, czyli od 1 stycznia nie da się zarejestrować dużej części oferowanych pojazdów? Czyli importerzy zostaną stratni bo tu w kraju sprzętu nie sprzedadzą?
23 grudnia 2015 dnia 15:32 #294676Dziękuję za potwierdzenie.
Czy nie odbędzie się to tak, że trzeba będzie przerobić włącznik świateł w homologowanym warsztacie i przedłożyć odpowiednie poświadczenie tegoż przy rejestracji? Brzmi to brutalnie, że nagle spora część nowych moto będzie się nadawać co najwyżej na części… :O23 grudnia 2015 dnia 15:52 #294680Producenci i sprzedawcy są bardziej lub mniej do tego przygotowani. Albo rejestrują na siebie pojazdy przed końcem roku, albo uprzedzają o tym fakcie Klientów.
@Jakub, jeśli zarejestrujesz przed 2016 to nie musisz nic przerabiać.
Jeśli się spóźnisz to nawet własna przeróbka nic tu nie da, bo konieczna byłaby zmiana całej homologacji pojazdu. Jednak z tego co wiem to od stycznia nie tylko ten włącznik jest wymagany – zmiany dotyczą także zbiorników paliwa, które muszą być bardziej rygorystycznie badane.23 grudnia 2015 dnia 16:04 #294681Artykuł by się przydal o takich zmianach w homologacji żeby nikt nie umoczył, sprzedający zawsze się wyprze że nie wiedział i napasie nieświadomych kupujących.
*
tyle znalazłem
Zmiany
Parlament Europejski poparł nowe standardy bezpieczeństwa dla motocykli, skuterów, quadów i innych pojazdów dwu i trzykołowych od 2016 r. M.in. ciężkie motocykle będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS).
Przyjęto też obostrzenia dotyczące emisji zanieczyszczeń z takich pojazdów. By nowe formy bezpieczeństwa weszły w życie, muszą je jeszcze formalnie zatwierdzić kraje UE.
Parlament Europejski oświadczył, że nowe wymogi bezpieczeństwa są potrzebne, bo wyżej wymienione pojazdy owodują 16 proc. wypadków śmiertelnych naszych drogach.
Sprawozdawca Parlamentu Europejskiego podkreśla: “Oczywiście bezpieczeństwo w dużej mierze należy do użytkowników, ale jest wciąż pewien zakres możliwości, by uczynić motocykle bezpieczniejszymi i czystszymi”.
Nowe przepisy traktują, że większe motocykle o pojemności ponad 125 cm3. będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS), a mniejsze motocykle, w tym skutery, mogą być wyposażone w system hamulcowy CBS. Widoczność motocykli i kierowców ma być poprawiona poprzez system automatycznego włączania świateł w chwili odpalenia silnika.
Motocykle i skutery (pojazdy kategorii L) ograniczając emisję zanieczyszczeń mają spełniać normę emisji spalin* Euro 4 od 2016 r., a motorowery – od 2017r. Od 2020 r. wszystkie pojazdy dwu i trzy kołowe mają spełniać normę emisji spalin Euro 5. Zmniejszenie emisji spalin od 2020 r. w pojazdach dwu i trzykołowych ma zmniejszyć się do normy Euro 5.* Europejski standard emisji spalin – norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej.
Obecnie, emisja tlenków azotu (NOx), węglowodorów (HC), tlenków węgla (CO) i cząstek stałych są uregulowane dla większości pojazdów, samochodów osobowych, ciężarówek, autobusów, pociągów, traktorów i maszyn rolniczych, barek, lecz wyłączając statki morskie i samoloty. Dla każdego typu pojazdu, stosowane są inne standardy. Spełnianie wymogów emisji jest określone przez uruchomienie silnika w standardowym testowym cyklu. Niespełniające wymogów emisji pojazdy nie mogą być sprzedawane na terenie UE.23 grudnia 2015 dnia 16:37 #294682Oto cytat z mejla od firmy Wilmat skierowana do sprzedawców detalicznych: ‘Szanowni Państwo,W związku z wchodzącą w życie w dn. 1 stycznia 2016 r. zmianą przepisów dotyczącą wymagań homologacyjnych dla pojazdów dopuszczonych do ruchu na terenie Unii Europejskiej zalecamy zarejestrowanie przed 31 grudnia 2015 r. wszystkich pojazdów z naszej dystrybucji znajdujących się na Państwa stanach magazynowych. Po tej dacie zarejestrowanie pojazdów może okazać się niemożliwe ze względu na niespełnianie przez te pojazdy niektórych norm zawartych w nowych przepisach.’
23 grudnia 2015 dnia 18:16 #294687Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Ładne 🙂 Ciekawe, jaką datę miał ten email…
23 grudnia 2015 dnia 18:54 #294689Zulus napisał:
Ładne 🙂 Ciekawe, jaką datę miał ten email…
Około połowy grudnia.
24 grudnia 2015 dnia 11:58 #294712Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Niby nieznajomość prawa szkodzi, ale to czyste chamstwo… O takich mykach sprzedawca (i klienci) powinni być GŁOŚNO & WYRAŹNIE informowani na początku sezonu (przed wprowadzeniem zmian).
25 grudnia 2015 dnia 01:38 #294723Powinni, ale jak to w naszym kraju bywa oczywistym nie jest 🙂
25 grudnia 2015 dnia 06:56 #294724Jak to mówią: szło, szło i do nas też doszło. Ale czas był, bo szło dość długo. I nieważne co to da, grunt, że jest jakaś zmiana. Zawsze na lepsze.
http://www.europarl.europa.eu/news/pl/news-room/20121116IPR55754/Nowe-przepisy-dotycz%C4%85ce-homologacji-motocykli-i-quad%C3%B3w25 grudnia 2015 dnia 23:38 #294732Ewidentnie kilku producentów/importerów na naszym rynku dało ciała (w tej sytuacji na pewno Romet) . Inni jakoś potrafili się w porę ogarnąć np. moja Apka rocznik 2014 ma tzw. automatyczny włącznik świateł czyli w skrócie nie ma możliwości wyłączenia świateł mijania.
25 grudnia 2015 dnia 23:51 #294733Spoko Wodzu, nic nowego – moja (również) Apka z 2004 też to ma. Przy czym w latach kiedy miała premierę taki gadżet był postrzegany raczej jako “wymysł producenta”. Podobnie zresztą, jak brak włącznika świateł awaryjnych 😉
26 grudnia 2015 dnia 00:29 #294734to chyba jest tak że w kilku krajach był to lokalny wymóg od dłuższego czasu. japończycy tego nie mieli
26 grudnia 2015 dnia 11:15 #294736Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Ale ja nie o tym. Informowanie klienta po sprzedaniu mu sprzętu, żeby się streszczał z rejestracją, bo potem już dupa to czyste chamstwo. Bym rozumiał znaczącą przecenę na wszystkie motorowery i motocykle, które po nowym roku tracą homologację i info: wietrzenie magazynu i z jakiego powodu, np. ^śpiesz się kochać 2T, tak szybko odchodzą^ 🙂 Sytuacja jasna i czysta, ale tak…? Chamstwo. Sprzedawcy to faktycznie inna sprawa. To ich praca, powinni byli wiedzieć i się przygotować.
26 grudnia 2015 dnia 11:54 #294738Mnie się te zmiany jak najbardziej podobają a ty bardziej powinny nowym nabywcom jak nie opuściddealer ceny to zostanie z ręką w kupie a wszystkich nie zarejestruje na siebie i tu się zcaczyna pole do popisu dla twardych negocjatorow:)
27 grudnia 2015 dnia 21:17 #294770Zmian jest znacznie więcej, ale danym tematem trzeba się cokolwiek interesować. Odpowiednio wcześnie oczywiście, bo to jednak nie Ameryka.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+TC+P7-TC1-COD-2010-0271+0+DOC+PDF+V0//PL
Wytyczne są dość jasno określone już od 219 strony danego dokumentu. Ogólnie będzie ciekawie, zwłaszcza po nowym roku. Tym 2016, 2017. I nie tylko.28 grudnia 2015 dnia 08:52 #294775Temat chyba trochę umknął wszystkim, bo na branżowych portalach też była cisza… A materiał na artykuł – choć nienajłatwiejszy, bo niemożliwy do prostego sparafrazowania z anglojęzycznych portali 😉 – potrzebny i niektórym mógłby uratować trochę tyłek.
PS. Swojego Rometa właśnie zarejestrowałem, twkże czuję się już beneficjentem tych zmian prawnych (kupiłem na solidnej promocji).
28 grudnia 2015 dnia 09:03 #294779Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Gratulacje… 🙂 Ale kłopot mógł być.
28 grudnia 2015 dnia 10:36 #294780Promocja to bedzie po nowym roku jak dealer bedzie sprzedawał te już zarejestrowane pojazdy :).
28 grudnia 2015 dnia 10:54 #294782Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Myślisz, że dużo tego towaru zostało porejestrowanego…? Przecież to spore koszty dla sprzedawców… Pewnie, że mniejsze niż posiadanie na magazynie czegoś, co można ewentualnie na części sprzedać, ale jednak… Ciekawe ilu zostało z ręką w nocniku…
Oglądam dokument od Dziadka, ale czytać, to mi się tego nie chce… 🙁28 grudnia 2015 dnia 10:55 #294783Promocje to będą jak nie zdążą zarej.
28 grudnia 2015 dnia 10:59 #294785Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
No… tylko co z tym potem zrobić?
28 grudnia 2015 dnia 18:06 #294812Wombat napisał:
Promocja to będzie po nowym roku, jak dealer będzie sprzedawał te, zarejestrowane już pojazdy :).Życie każdego dilera zależy od humoru importera. Zarejestrowane mogą być nawet całkiem na czasie, jak importer będzie miał taki kaprys i nową partię ze wspomnianymi wyżej nowymi wymogami homologacyjnymi, przykładowo zamówi sobie w kwietniu roku następnego. Bo tak.
Statek z różnymi kontenerami z Chin jednak płynie jakiś czas, a jak kolejna wiosna przyjdzie, może się okazać, że nowy towar jeszcze nie dotarł, a po starym to już nawet magazynów nie ma co zamiatać, bo wszystko zeszło niemal na pniu.
Marketingu nikogo z was nie będę uczył, ale jeżeli każdy kij ma zawsze dwa końce, to albo sprzedający trzyma w szachu kupującego, albo jednak jest odwrotnie.28 grudnia 2015 dnia 18:12 #294814Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Albo raczej AKURAT (w sensie: tym razem, teraz, do czasu) jest odwrotnie, Dziadku 🙂
5 stycznia 2016 dnia 18:45 #295127Panowie,
No ale ponawiam pytanie @Zulus – co z tym potem zrobić?
I co z tego, że będą promocje na ten sprzęt nieporejestrowany, skoro nie będzie się go dało zarejestrować?Chcę kupić właśnie kymco agility city 125 z 2015 r. – pytałem paru sprzedawców o to czy ten model ma auto światła (choć jestem raczej pewien, że nie, bo z tego co widziałem ma ustawienie “0” przy przełączniku świateł.
I jeden odpisał, że ten model jest dostepny z auto. włącznikiem świateł i nie ma problemu z rejestr. a drugi, że ten model nie ma takiej opcji i że: “Zgodnie z obecnymi przepisami czekamy na aktualizację dokumentów producenta – Kymco. Nie będzie wtedy problemu z zarejestrowaniem pojazdu.”Ktoś mi pls podpowie co mam mysleć i robić :)?
5 stycznia 2016 dnia 19:06 #295129Anonim
Nieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Raczej nikt z nas. Motorland musi chyba zdobyć homologację (nową, albo jakoś aktualizować) i może są w stanie przystosować starsze wersje do nowych wymogów. Mają ci sprzedać sprzęt, który będzie dopuszczony do ruchu (możliwe będzie zarejestrowanie) i tyle.
31 marca 2016 dnia 11:33 #300869Romet z marca 2015 (wtedy zostal przywieziony do Polski) – pierwsza rejestracja teraz – bez problemowo (nie ma automatycznego włączania świateł mijania).
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.