Niezawodny skuter do rozwożenia pizzy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #160351 Reply
    ggrosik
    Użytkownik
    • 2
    • 7Postów:

    Witam, Nie mam pojęcia o skuterach a muszę kupić 2 sztuki. Skuter będzie służył do rozwożenia pizzy i będzie użytkowany przez różne osoby. Raczej nie można liczyć na to, że ktoś go będzie szanował. Dziennie będzie odpalany kilkadziesiąt razy i zrobi 100 – 150 km / dzień. Musi być do 50 ccm, bo będą nim jeździć osoby bez prawka na motor.

    Na forach jest wiele opinii, ale mało kto eksploatuje skuter aż tak intensywnie. Poradźcie proszę:

    1) Co wybrać? Czytałem, że Piaggio ZIP 4T są dobre. Wiele osób na forach chwali też Kymco.

    2) Co ile km potrzebny będzie serwis (wymiana oleju, coś jeszcze?) i jakie to są koszty?

    3) Wybrać 2T czy 4T? Wolałbym 4T ze względu na mniejsze spalanie, ale może 2T ma inne zalety?

    4) Jaki w ogóle max. przebieg można zrobić skuterem zanim będzie wymagał remontu lub wymiany silnika? Jaki to koszt?

    Liczę na Wasze doświadczenie …

    #160353 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    1)Zależy ile masz pieniędzy bo każdy chwali to co ma
    2.W 4t to 1 wymiana oleju przy 500km a późniejsze co 1,500-2000km silnikowy a przekładniowy co 10.000 koszt oleju ze średniej półki to 30zł Olej sam możesz zmienić wystarczy klucz 17 o ile dobrze pamiętam i pojemnik na zużyty olej .
    3.4t
    -małe spalanie
    -ekologiczny
    -ekonomiczny
    -cichy
    2t
    -mocniejszy
    -więcej pali
    -głośny
    Czyli dla ciebie byłby tylko 4t jak dużo km będziesz robić
    4.Nie ma powiedziane ile km ale średnio to około 12-15 tys km wymiana silnika to koszt około za sam silnik 600zł nowy używane z małym przebiegiem to około 300-400zł +100zł zamocowanie nowego, koszt części to 350zł jak w komplecie

    #160355 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    martin, zyjesz w chińskim świecie i masz ceny chińskie- do tego nie realne.
    Silnik do chinola kosztuje około 1100zł.

    ggrosik, jeżeli to pizzeria to Kymco. Król pizzeri- chyba najsensowniejszy stosunek ceny do jakości.

    #160369 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:
    #160373 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    ceny brałem z allegro dla skuterów z kołem 12 cali.

    Poza tym:
    złota zasada brzmi – nie bierz najtańszego
    druga złota zasada brzmi- nie bądź mądrzejszy. Nie bez powodu kymco jest królem pizerii.
    trzecia zasada brzmi – jeżeli to do pracy zarobkowej zainwestuj w solidny sprzęt a nie dziubdziaj po kosztach z chińczyka bo przestoje ci zjedzą oszczędności.
    Pizzeria (firma) może kupić takie skutery w leasingu, płacić po 250zł miesięcznie za każdy i mieć go w całości w kosztach.

    Mój jest w takim leasingu. Kosztuje coś ze 150zł miesięcznie i jest płacony z kosztów – czyli obniża mi dochód z kasy którą i tak by mi państwo zajumało na podatek. Wiec moge tą kasa zapłacić podatek albo kupić sobie leasing i coś mieć.

    #160407 Reply
    ggrosik
    Użytkownik
    • 2
    • 7Postów:

    Dzięki za pomoc. A jak widzicie porównanie takiego Kymco z czymś bardziej markowym np. Piaggio. W sumie cena jest podobna.

    #160408 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    No jak?
    najtańsze piaggio to 8000zł wg strony www a kymco agility/vitality to od 5200-6500.

    #160410 Reply
    ggrosik
    Użytkownik
    • 2
    • 7Postów:

    To chyba cena katalogowa, bo bez problemu można znaleźć za ok. 6000 zł:
    http://otomoto.pl/piaggio-zip-50-4t-2013-nowy-M3870585.html
    http://otomoto.pl/piaggio-zip-50-4t-2013-nowy-M3866006.html

    I to nie są pojedyncze egzemplarze, tylko oferta salonu – dostępne w różnych kolorach itd.

    #160414 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    tak patrząc to Kymco Agility kupisz za 3590-3990 (widziałem nawet oferte za 3500 ale znikła już

    http://otomoto.pl/kymco-agility-nowa-cena-salon-suwalki-M3610719.html
    http://otomoto.pl/kymco-agility-50-4t-M3258061.html

    Za 2 piaggio masz 3 kymco 🙂

    to naprawdę nie bez powodu jest tzw. król pizzeri. Oprócz zakupu są jeszcze koszty serwisu które w Kymco są niższe z racji na mniejszy prestiż marki – coś pomiędzy chińczykiem a rasowym japońcem/włochem z rodowodem.

    Nie dałbym Piaggio przypadkowym rzeźnikom od placków do ujeżdżania.

    #160417 Reply
    GawelMC
    Użytkownik
    • 8
    • 31Postów:

    Kolega ma kymco i sprawdzi się świetnie do rozwożenia pizzy, małe koszty serwisowania, świetna jakość. Będziesz zadowolony. Tylko weź 4t bo raczej nikt się z pizzą ścigać nie będzie więc 2t tylko zwiększy koszty i będzie mało praktyczne w tej roli.

    #160422 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    2T prostsze w remoncie i obsłudze niż 4T. Spalanie wchodzi w koszty i naprawy. Nie wiem jak jest z tą żywotnością 4T ale zadbany 2T na średniej klasy oleju też może pojeździć.

    #160448 Reply
    ggrosik
    Użytkownik
    • 2
    • 7Postów:

    Wombat napisał:

    Oprócz zakupu są jeszcze koszty serwisu które w Kymco są niższe z racji na mniejszy prestiż marki – coś pomiędzy chińczykiem a rasowym japońcem/włochem z rodowodem.

    To jak wygląda porównanie wymiany oleju w Piaggio i Kymco? Albo wymiany silnika np.?

    Biorąc pod uwagę, że skuter będzie robił 150 km dziennie, czyli 4500 km miesięcznie, mamy 3 wymiany oleju w miesiącu (co 1500 km) i wymianę silnika co 3 – 4 miesiące ?? Jeżeli tak to wygląda to cena zakupu skutera nie jest akurat kluczowa. Gdyby droższy pociągnął dłużej na jednym silniku albo nie wymagał wymiany oleju co 1500 km to warto by było więcej zapłacić. Jak myślicie?

    #160449 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    ale znajdz taki skuter co nie ma wymiany co 1500 czy 2 tys km w świecie 50 ccm3 nie ma ,
    Ale gdy tyle będzie robił to polecił bym mu kupno zamiast 2 drogich skuterów 4 chinskie tzw marketowce jak 1 padnie ma 2 jak 2 padnie to daje do naprawy 2 (tańsza naprawa bo 2 szt. czyli jakaś zniszka) i jeszcze 2 ma do jazdy i tak w kołko i dodatkowo ma gwarancje na części Ps. na świece , oleje,filry,klocki,plastiki,żarówki nie ma gwarancji a na cały osprzęt silnika i światła jest

    #160457 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    martin1996a napisał:

    ale znajdz taki skuter co nie ma wymiany co 1500 czy 2 tys km w świecie 50 ccm3 nie ma ,
    Ale gdy tyle będzie robił to polecił bym mu kupno zamiast 2 drogich skuterów 4 chinskie tzw marketowce jak 1 padnie ma 2 jak 2 padnie to daje do naprawy 2 (tańsza naprawa bo 2 szt. czyli jakaś zniszka) i jeszcze 2 ma do jazdy i tak w kołko i dodatkowo ma gwarancje na części Ps. na świece , oleje,filry,klocki,plastiki,żarówki nie ma gwarancji a na cały osprzęt silnika i światła jest

    Słuchaj jego rad, a będziesz w zimie w kapciach chodził z gołą dupą.

    #160464 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    Lucek a co może nie??? to tak tak skuter firmowy więc dużo osób nim będzie jeździć więc lepiej coś tańszego niż droższego. Przykład
    Kupujesz skutery za 5-6 tys czyli masz około 12 tyś wydatku + dotego rej. i oc to 500zł i razem wychodzi 12,500 zł i tutaj 1 się psuje co chwile to tylko 1 pracuje .
    Kupujesz 2 skutery za 2 tys czyli 4 tys +500 czyli masz zaoszczędzone 8 tyś zł i w tym czasie wrazie czego możesz kupić jeszcze 1 czyli 3 skutery za 6 tyś i jeszcze będziesz miał wrazie czego na naprawy czy eksploatacje i paliwo
    Skuter firmowy wiem z własnego życia bo we wakacje rozwoziłem kebaby skuterem zippem f16 że nikt nie dba tu walnie czy spadnie on to podnosi i jedzie dalej a nie że jak zarysuje czy coś to szybko coś trzeba zrobić

    #160470 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    martin1996a napisał:Lucek a co może nie??? n

    NIE.

    #160471 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Nie, opieranie biznesu na najtańszych sprzętach szybko da się we znaki. Powinieneś zastanowić się nad Kymco lub Yamahą Neos. Przelicz koszty i częstotliwość przeglądów i wymian olejów. Yamaha zniesie więcej niż Kymco, a chińczyk z marketu rozpadnie się po miesiącu intensywnego użytkowania.

    #160472 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    wiesz , zraz sie okaże ze zamiast 2 w naprawie + 2 jeżdżą są 4 w naprawie bo w sezonie kolejki w warsztatach długie – i nikt nie jeździ.
    A na naprawianie tego we własnym zakresie trzeba miec czas lub człowieka..itd bezsensu.

    #160473 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    Tak samo z Markowymi kupisz 2 i 2 mogą być w naprawie .Przęgląd yamahy skutera 50ccm3 250zł, kymco 150-200zł, romet 100-150zł, zipp 100-200zł,
    Koszt oleju każdy olej ze średniej półki 35zł yamahy to 400-500zł na 10 tys km, kymco zippa rometa(4t) to koszt 200zł, na 10.000km

    #160476 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    masz racje, koniecznie musisz założyć pizzerie. Wszystkim sieciom się nie opłaca kupować najtańszych a wg twoich kalkulacji sie opłaca.

    myślisz że w KFC nie umieją liczyć ?

    #160480 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    w KFC 1 wpada na pomysł na który potrzeba 100.000zł w tym 40.000 tys dla niego że na niego wpadł a reszta na projekt

    #160482 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    bzdurzysz chłopaku

    Zastanów sie:
    telepizza, kfc…inne duże mają Piaggo Delivery, Yamahy Neos, Kymco

    wszyscy są głupi i nie wymyślili że to sie nie opłaca czy może po prostu wiedzą więcej od ciebie na ten temat a twoja TEORIA o opłacalności chińczyka w tym biznesie pozostaje tylko TEORIĄ?

    #160488 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    Niech decyduje co chce i tyle koniec

    #160506 Reply
    ggrosik
    Użytkownik
    • 2
    • 7Postów:

    martin1996a napisał:

    Koszt oleju każdy olej ze średniej półki 35zł yamahy to 400-500zł na 10 tys km, kymco zippa rometa(4t) to koszt 200zł, na 10.000km

    Skąd ta różnica w oleju między yamahą a kymco/zipp/romet?

    btw. słyszeliście o TGB? Mają taki model: http://perfectmoto.pl/pl/skutery-tgb/407-skuter-tgb-express.html

    #160508 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Może porównał 4t do 2t, tak na prawdę to nie przeczytałem jeszcze żadnego sensownego posta napisanego przez martina1996a, więc może chodzić mu o wszystko i nic.

    Moja rada jest taka: nie wymyślaj koła na nowo, weź przykład od kolegów z branży.

    #160514 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    ggrosik napisał:

    martin1996a napisał:
    Koszt oleju każdy olej ze średniej półki 35zł yamahy to 400-500zł na 10 tys km, kymco zippa rometa(4t) to koszt 200zł, na 10.000km

    Skąd ta różnica w oleju między yamahą a kymco/zipp/romet?
    btw. słyszeliście o TGB? Mają taki model: http://perfectmoto.pl/pl/skutery-tgb/407-skuter-tgb-express.html

    bo głównie yamaha produkuje 2t więc przyjołem spalanie oleju do 2t a w 4t wymiana co 2 tys km

    #160517 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    2T:

    Olej można kupić za 25 zł. Nie mówię o dziadowskich sikach tylko o przyzwoitym produkcie. Platinum Moto 2T już się nadaje z czystym sumieniem. 1 litr oleju na 1000 – 1200 km. 3,5 do 4 litrów benzyny na 100 km.

    4T:

    Oleju wchodzi 0,75 litra. Litr kosztuje 20 – 30 zł (nie wiem, bo nie miałem 4T). Spalanie podobno 2,5 do 3 litrów na setkę ale kumplowi nie schodzi poniżej 4,5 – 5.

    #160524 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    Czyli niech wyreguluje zawory i gaźnik. PS. jak am się dozownik to wlewa sięok. 1l i wiem o tym że 1l oleju starcza na przejechanie 700-800km

    #160551 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    albo 1700km. Zależy jaki olej, jaka mieszanka, ile pali skuter.

    #160558 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    wombat ale ja pisałem w 2t a wiem otym że 4t do 2 tys km

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Niezawodny skuter do rozwożenia pizzy
Twoje informacje:




Back to top button