nie odpala - Piaggio Zip 50cc 2T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #198155
    Plujacy_Lama
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam,

    Krótka historia:

    1. Kupiłem Piaggio Zip 50cc 2T który ma 4 lata i 4000km na szafie, chciałem od czegoś zacząć, marka wydawała się OK.
    2. Zip od początku trzeba było podkręcić manetką żeby zapalił i podtrzymać na światłach. Ale raczej odpalał. Raz mi zgasł podczas jazdy ale potem odpalił i można było jeździć. Przejechałem tak 250km dolewając tylko benzyny.
    3. Wyjechałem na wakacje (3 tyg.), powrót i przykra niespodzianka – motor kręci ale nie odpala, nie zaskakuje.
    4. Wymieniłem po kolei – akumulator, świecę i moduł, nic nie pomogło a kasa poszła…

    Macie może jakieś sugestie?

    #198158
    Aranum
    Użytkownik
    • Postów: 51

    Akumulator nowy kupiłeś czy używany?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #198172
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Ekhm… a czemu wymienione aku, jak kręcił…?
    Próbowałeś przed tymi wymianami potraktować go jakimś plakopodobnym samostartem…?

    #198174
    Plujacy_Lama
    Użytkownik
    • Postów: 2

    AKU kupilem suchy w sklepie, sprzedawca zalał, lampki kontrolne świecą, więc moc jest.

    Nie, nie psikałem samostartem bo nawet niezbyt wiem w którym miejscu miałbym go zastosować 🙁

    Próbowałem kopki, oprócz odoru benzyny w garażu niewiele zdziałałem…

    #198175
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Z tego co ja kojarzę (a kojarzę niewiele), to chyba najłatwiej wyjąć filtr powietrza i psikać w rurę wychodzącą z obudowy (do gaźnika). Pewnie można też odczepić rurę wchodzącą w gaźnik (od obudowy filtra) i dać mu prosto w gardziel 🙂 Chłopaki opowiedzą lepiej, ja nigdy w skuterze nawet filtra nie oglądałem, piszę na podstawie zabaw samochodowych… i z kosą spalinową.

    #198177
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 895

    Masz kilka opcji.
    Pierwsza to taka że podczas tego przestoju rozwarstwiła się mieszanka w komorze pływakowej gaźnika. Olejowe farfocle się wytrąciły, opadły na dno i tam je dysza zassała.
    Pobujanie motorkiem, odpalenie na samostarcie (można psikać dziurę którą filtr powietrza zasysa powietrze – od spodu najczęściej i ma z 10mm) i powinien gluta przeciągnąć. tylko najpierw trzeba zobaczyć świecę czy nie jest zaolejona.
    Druga opcja oznacza głębszy problem – usterkę. To ciężkie odpalanie wcześniej i teraz kompletny brak chęci współpracy to może oznaczać wiele rzeczy i trzeba robić standardową diagnostykę.
    Jeżeli wali benzyną to znaczy że benzynę podaje. Olej jak rozumiem w dozowniku jest i jest podawany?
    Trzeba sprawdzić czy jest iskra na świecy i w jakim stanie jest świeca, fajka. Tak czy siak jak wali paliwem to świeca jest zalana a na mokrej to i tak nie odpali. Wykręcić, wysuszyć, wyczyścić albo zmienić.
    potem zobaczyć czy jest kompresja.
    Możesz mieć po prostu problem z zaworem ssania i mieszanka jest zbyt uboga na zimny start albo gaźnik jest rozregulowany i jest za bogato – tutaj dużo świeca wyjaśni. regulacja gaźnika, sprawdzenie zaworu membranowego… to już normalnie pod górkę bo trzeba ogarniać i umieć ocenić to co widzisz.

    #291544
    Staff
    Uczestnik
    • Postów: 9

    miałem taki skuter, z prawej strony nad tłumikiem (za kołem) musisz zajrzeć w stronę silnika, jest tam czarne pokrętło od regulacji obrotów, jak są ustawione za słabe wolne obroty to przy odpalaniu trzeba dodać gazu a na wolnych obrotach gaśnie, zatkany układ smarowania 2T tych obiawów nie robi no chyba, że tłok jest zatarty i nie ma smarowania – dodaj do benzyny oleju jak masz zatkany układ smarowania

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button