nie chce jechać więcej niż 30 km/h
- This topic has 49 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 11 years, 5 months temu by
KrzysiekP.
-
AutorWpisy
-
15 lutego 2011 dnia 23:17 #22263
Dzisiaj w końcu uruchomiłem skutera. Po odpaleniu wszystko jest ok. Na stopce centralnej ładnie wkręca sie na obroty, ale jak jade to już nie i nie może przekroczyć 30 km/h. Co robić ?
15 lutego 2011 dnia 23:47 #22264Dobrze się rozgrzał?
Filtry sprawdzone?16 lutego 2011 dnia 07:58 #22265Był dobrze nagrzany. Filtr paliwa jest nowy. Jeszcze sprawdze filtr powietrza.
16 lutego 2011 dnia 12:22 #22270Gdy sprawdzisz filtry pomyśl o gaźniku. Mój strasznie przeżył zimę. Czyścić musiałem. Nie chciał się za bardzo wkręcać.
A może zawilgły przewody albo cewka?
16 lutego 2011 dnia 12:29 #22271czyściłem go
16 lutego 2011 dnia 12:37 #22272A ustawiałeś później? Może mieć za słabą mieszankę. Może to mało prawdopodobne ale zawsze jakiś trop.
A czy to jest 2T? Jeśli tak to wlej z nakrętkę oleju mieszankowego do pełnego zbiornika paliwa. Te ślimaki podające olej lubią się podobno zacierać. Zwłaszcza gdy nie są długo używane.
16 lutego 2011 dnia 12:56 #22273Patrzyłeś na pasek,może coś z nim się stało.
16 lutego 2011 dnia 14:34 #22282To jest 4t. Gaźnik regulowany. Pasek ok.
16 lutego 2011 dnia 14:59 #22284niezła zagadka, ale powiedz czy jak na stopce stoi to koło kreci sie po dodaniu gazu??? jesli na obroty na stopce wchodzi to proponuje dokładnie sprawdzić przeniesienie napędu.
może sprzęgło się skończyło??16 lutego 2011 dnia 15:22 #22285Koło sie kręci. Sprzęgło nie skończyło by sie przy 1400 km przebiegu. Jak jade to silnik nie chce wkręcać sie na wyższe obroty. Brakuje mu mocy.
16 lutego 2011 dnia 18:31 #22302Jak odkręcasz gaz gdy skuter stoi na podstawce to obroty są takie same jak podczas jazdy? Czy na podstawce są wyższe, a podczas jazdy niższe?
Jak podczas jazdy są niższe, to sprawdź może rolki, być może jakieś kiepskie zamontowali i już się zużyły. I zobacz stan ślizgów przy pokrywce wariatora. Jak na zimno talerz i przeciwtalerz schodzą się, to podczas jazdy też powinny.
Jak są takie same obroty i to raczej nie za wysokie, to (jeżeli to 4T) sprawdź luz zaworowy. Może jest już za duży i sprzęt ogólnie nie ma mocy.
Inna możliwość – czy dolot powietrza jest kompletny? Czy którędyś nie dochodzi do niego lewe powietrze podczas jazdy? Skutery mają gaźniki podciśnieniowe, wszelkie powietrze dmuchające w jakiś wlot na filtr itd. zupełnie zaburzają ich pracę.
Czasami może też być tak, że kabel od masy wisi na kipce i podczas postoju jest ok, a podczas jazdy zanika napięcie i silnik i inne elementy wariują, ale to byś widział po kierunkowskazach itd.
Jak wszystko powyższe wykluczysz to zrób traskę tak z 10km, jak najwięcej na maksymalnym gazie, pod koniec szczególnie unikaj niskich obrotów. Zgaś skuter i odstaw na noc, na drugi dzień wykręć świecę i obadaj jaki ma kolor. Jeżeli inny niż rdzawy lub jak kawa z mlekiem to napisz, będziemy myśleć co zrobić z gaźnikiem ;).
16 lutego 2011 dnia 19:23 #22307ok. Jutro dam znać.
16 lutego 2011 dnia 20:46 #22312Kolor świecy sprawdzaj natychmiast po takiej ostrej jeździe ok 10km
17 lutego 2011 dnia 13:55 #22326Sprawdź luz na zaworach.
17 lutego 2011 dnia 18:56 #22346Skuter naprawiony 🙂 Przyczyna było nieprawidłowe zamontowanie pływaków w gaźniku.
18 lutego 2011 dnia 21:15 #22386A więc jednak gaźnik… No proszę.
18 lutego 2011 dnia 23:25 #22389kustosz napisał:
Skuter naprawiony 🙂 Przyczyna było nieprawidłowe zamontowanie pływaków w gaźniku.
Jak doszedłeś do tego?
19 lutego 2011 dnia 01:07 #22391Sprawdzałem jeszcze raz gaźnik. Silnik dostawał zbyt ubogą mieszanke. Nawet gdy odkręciłem śrube od regulacji mieszanki na maksa to nie było różnicy.
19 lutego 2011 dnia 19:39 #22424kustosz mówisz ze jak odkrecasz srubke od miesznaki to paliwa dostaje wiecej niby? bo ja juz z tym głupieje zupełnie. czy dokrecajac czy wkrecajac daje sie wiecej paliwa ? roztrzygnijmy to moze ostatecznie?:)
19 lutego 2011 dnia 19:53 #22430jak odkręcasz śrubkę mieszanki, dostaje więcej powietrza
19 lutego 2011 dnia 19:59 #22431to na 100% pewne?
19 lutego 2011 dnia 20:01 #22434Zaraz zaraz. Powietrze przepływa przez gaźnik zawsze w takiej samej ilości a mieszankę reguluje się dodając lub ujmując paliwa przez co wzbogaca się lub zuboża mieszankę. Powietrza się nie dodaje ani nie odejmuje. Przynajmniej tak jest w moim gaźniku i wykręcając śrubkę zwiększa się ilość paliwa przez co wzbogaca się mieszankę. Oczywiście odrębną sprawą jest przepustnica i iglica.
19 lutego 2011 dnia 20:03 #22435no jak nie? wykręcasz śrubkę więc do tej samej dawki paliwa idzie więcej powietrza, dokręcasz śrubkę powietrza dostaje mniej a paliwa ciągle tyle samo, bo tą śrubką regulujesz proporcję powietrza z paliwem.
19 lutego 2011 dnia 20:05 #22436Właśnie chodziło mi o śrubkę. Suawek czyli ostatecznie: wykręcamy śrubkę to więcej paliwa, wkręcamy to ujmujemy:?:
19 lutego 2011 dnia 20:07 #22437Na spokojnie. Mamy gaźnik w którym z jednej strony jest dolot z puszki od filtra a z drugiej jest wylot do króćca. Pomiędzy jest (pomijając ssanie i wolne obroty) przepustnica i jest też zwężenie (zwężka Venturiego) które powoduje różnice ciśnień. I właśnie przez tą gardziel leci sobie powietrze – zawsze tyle samo objętościowo bo szerokość gardzieli się nie zmienia. Do tego powietrza dodawane jest tylko paliwo w takiej ilości żeby powstała odpowiednia mieszanka. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze przepustnica która w zależności od otwarcia powoduje (pośrednio bo podciśnienie idzie z cylindra) większe podciśnienie i zassanie większej ilości powietrza.
Mam nadzieję że się nie mylę bo musiałbym zweryfikować swoją wiedzę na temat gaźników 😉19 lutego 2011 dnia 20:08 #22438no widzisz to zupełnie tak jak ja : :-):
19 lutego 2011 dnia 20:10 #22439kolego Suawek, paliwo idzie przez dyszę główną tą gdzie jest iglica i rozpylane jest w gardzieli, tam łączy się z powietrzem i powstaje „mgiełka”. Regulacja składu mieszanki służy podczas regulacji wolnych obrotów przy zamkniętej przepustnicy powietrza.
19 lutego 2011 dnia 20:16 #22440Pietro to jak wyregulować najszybciej gaźnik żeby mniej palił?
19 lutego 2011 dnia 20:24 #22443dwusuw mniej Ci już nie bęedzie palił..możesz mu zubożyć mieszankę np poprzez obniżenie poziomu paliwa, albo zastosowaniu mniejszej dyszy, ale na tym silnik ucierpi, szczególnie 2T bo z mniejszą dawką paliwa dostanie mniejszą dawkę oleju który ma go smarować
19 lutego 2011 dnia 20:26 #22444Dobra muszę się douczyć bo faktycznie może być tak jak piszesz. Widać mylnie zinterpretowałem rolę śrubki składu mieszanki. W każdym razie przy uchylonej i otwartej przepustnicy ilość powietrza jest nieregulowana a tylko steruje się ilość paliwa iglicą przy średnim otwarciu przepustnicy i dyszą przy pełnym.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.