nie chce jechać więcej niż 30 km/h

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #22263
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Dzisiaj w końcu uruchomiłem skutera. Po odpaleniu wszystko jest ok. Na stopce centralnej ładnie wkręca sie na obroty, ale jak jade to już nie i nie może przekroczyć 30 km/h. Co robić ?

    #22264
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    Dobrze się rozgrzał?
    Filtry sprawdzone?

    #22265
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Był dobrze nagrzany. Filtr paliwa jest nowy. Jeszcze sprawdze filtr powietrza.

    #22270
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Gdy sprawdzisz filtry pomyśl o gaźniku. Mój strasznie przeżył zimę. Czyścić musiałem. Nie chciał się za bardzo wkręcać.

    A może zawilgły przewody albo cewka?

    #22271
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    czyściłem go

    #22272
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    A ustawiałeś później? Może mieć za słabą mieszankę. Może to mało prawdopodobne ale zawsze jakiś trop.

    A czy to jest 2T? Jeśli tak to wlej z nakrętkę oleju mieszankowego do pełnego zbiornika paliwa. Te ślimaki podające olej lubią się podobno zacierać. Zwłaszcza gdy nie są długo używane.

    #22273
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Patrzyłeś na pasek,może coś z nim się stało.

    #22282
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    To jest 4t. Gaźnik regulowany. Pasek ok.

    #22284
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    niezła zagadka, ale powiedz czy jak na stopce stoi to koło kreci sie po dodaniu gazu??? jesli na obroty na stopce wchodzi to proponuje dokładnie sprawdzić przeniesienie napędu.
    może sprzęgło się skończyło??

    #22285
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Koło sie kręci. Sprzęgło nie skończyło by sie przy 1400 km przebiegu. Jak jade to silnik nie chce wkręcać sie na wyższe obroty. Brakuje mu mocy.

    #22302
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 595Postów:

    Jak odkręcasz gaz gdy skuter stoi na podstawce to obroty są takie same jak podczas jazdy? Czy na podstawce są wyższe, a podczas jazdy niższe?

    Jak podczas jazdy są niższe, to sprawdź może rolki, być może jakieś kiepskie zamontowali i już się zużyły. I zobacz stan ślizgów przy pokrywce wariatora. Jak na zimno talerz i przeciwtalerz schodzą się, to podczas jazdy też powinny.

    Jak są takie same obroty i to raczej nie za wysokie, to (jeżeli to 4T) sprawdź luz zaworowy. Może jest już za duży i sprzęt ogólnie nie ma mocy.

    Inna możliwość – czy dolot powietrza jest kompletny? Czy którędyś nie dochodzi do niego lewe powietrze podczas jazdy? Skutery mają gaźniki podciśnieniowe, wszelkie powietrze dmuchające w jakiś wlot na filtr itd. zupełnie zaburzają ich pracę.

    Czasami może też być tak, że kabel od masy wisi na kipce i podczas postoju jest ok, a podczas jazdy zanika napięcie i silnik i inne elementy wariują, ale to byś widział po kierunkowskazach itd.

    Jak wszystko powyższe wykluczysz to zrób traskę tak z 10km, jak najwięcej na maksymalnym gazie, pod koniec szczególnie unikaj niskich obrotów. Zgaś skuter i odstaw na noc, na drugi dzień wykręć świecę i obadaj jaki ma kolor. Jeżeli inny niż rdzawy lub jak kawa z mlekiem to napisz, będziemy myśleć co zrobić z gaźnikiem ;).

    #22307
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    ok. Jutro dam znać.

    #22312
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Kolor świecy sprawdzaj natychmiast po takiej ostrej jeździe ok 10km

    #22326
    DamianO
    Użytkownik
    • 1
    • 26Postów:

    Sprawdź luz na zaworach.

    #22346
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Skuter naprawiony 🙂 Przyczyna było nieprawidłowe zamontowanie pływaków w gaźniku.

    #22386
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    A więc jednak gaźnik… No proszę.

    #22389
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    kustosz napisał:

    Skuter naprawiony 🙂 Przyczyna było nieprawidłowe zamontowanie pływaków w gaźniku.

    Jak doszedłeś do tego?

    #22391
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Sprawdzałem jeszcze raz gaźnik. Silnik dostawał zbyt ubogą mieszanke. Nawet gdy odkręciłem śrube od regulacji mieszanki na maksa to nie było różnicy.

    #22424
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    kustosz mówisz ze jak odkrecasz srubke od miesznaki to paliwa dostaje wiecej niby? bo ja juz z tym głupieje zupełnie. czy dokrecajac czy wkrecajac daje sie wiecej paliwa ? roztrzygnijmy to moze ostatecznie?:)

    #22430
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    jak odkręcasz śrubkę mieszanki, dostaje więcej powietrza

    #22431
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    to na 100% pewne?

    #22434
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Zaraz zaraz. Powietrze przepływa przez gaźnik zawsze w takiej samej ilości a mieszankę reguluje się dodając lub ujmując paliwa przez co wzbogaca się lub zuboża mieszankę. Powietrza się nie dodaje ani nie odejmuje. Przynajmniej tak jest w moim gaźniku i wykręcając śrubkę zwiększa się ilość paliwa przez co wzbogaca się mieszankę. Oczywiście odrębną sprawą jest przepustnica i iglica.

    #22435
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    no jak nie? wykręcasz śrubkę więc do tej samej dawki paliwa idzie więcej powietrza, dokręcasz śrubkę powietrza dostaje mniej a paliwa ciągle tyle samo, bo tą śrubką regulujesz proporcję powietrza z paliwem.

    #22436
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    Właśnie chodziło mi o śrubkę. Suawek czyli ostatecznie: wykręcamy śrubkę to więcej paliwa, wkręcamy to ujmujemy:?:

    #22437
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Na spokojnie. Mamy gaźnik w którym z jednej strony jest dolot z puszki od filtra a z drugiej jest wylot do króćca. Pomiędzy jest (pomijając ssanie i wolne obroty) przepustnica i jest też zwężenie (zwężka Venturiego) które powoduje różnice ciśnień. I właśnie przez tą gardziel leci sobie powietrze – zawsze tyle samo objętościowo bo szerokość gardzieli się nie zmienia. Do tego powietrza dodawane jest tylko paliwo w takiej ilości żeby powstała odpowiednia mieszanka. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze przepustnica która w zależności od otwarcia powoduje (pośrednio bo podciśnienie idzie z cylindra) większe podciśnienie i zassanie większej ilości powietrza.
    Mam nadzieję że się nie mylę bo musiałbym zweryfikować swoją wiedzę na temat gaźników 😉

    #22438
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    no widzisz to zupełnie tak jak ja : :-):

    #22439
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    kolego Suawek, paliwo idzie przez dyszę główną tą gdzie jest iglica i rozpylane jest w gardzieli, tam łączy się z powietrzem i powstaje „mgiełka”. Regulacja składu mieszanki służy podczas regulacji wolnych obrotów przy zamkniętej przepustnicy powietrza.

    #22440
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    Pietro to jak wyregulować najszybciej gaźnik żeby mniej palił?

    #22443
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    dwusuw mniej Ci już nie bęedzie palił..możesz mu zubożyć mieszankę np poprzez obniżenie poziomu paliwa, albo zastosowaniu mniejszej dyszy, ale na tym silnik ucierpi, szczególnie 2T bo z mniejszą dawką paliwa dostanie mniejszą dawkę oleju który ma go smarować

    #22444
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Dobra muszę się douczyć bo faktycznie może być tak jak piszesz. Widać mylnie zinterpretowałem rolę śrubki składu mieszanki. W każdym razie przy uchylonej i otwartej przepustnicy ilość powietrza jest nieregulowana a tylko steruje się ilość paliwa iglicą przy średnim otwarciu przepustnicy i dyszą przy pełnym.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button