Naxa - szczękowy czy bezczękowy na skuter 50 cm3 ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #101111
    Ry8Pomocy
    Użytkownik
    • Postów: 29

    Zdecydowałem, że kupie LS2 lub NAXE na podstawie odpowiedzi na forum, pytanie: Czy bezczękowy jest odpowiedni na pięćdziesiątke czy mimo, że skuter jest mały zakupić szczękowy/integralny ???

    #101113
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Ja tam jeżdżę w jecie (otwartym) i jestem zadowolony. Jest on co prawda najmniej bezpieczny z podanych przez Ciebie rodzajów kasów, ale za to bardzo wygodny i praktyczny. W lecie super przewiewny, teraz mi troche doskwiera zimny pęd powietrza. Kupiłem ten model ze względu na to, że zmieścił się w schowku pod kanapą.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #101114
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Na skuterze jeździ się w bezszczękowym gdyż szczęka zasłania zegary. Nawet w tych maxiskuterach. Widziałeś kiedyś kogoś na skuterze w szczękowym? Nawet jeśli kogoś takiego widziałeś to i tak należy do mniejszości 🙂

    #101115
    jajo422
    Użytkownik
    • Postów: 183

    Ja tam jeżdze w szczekowym i widocznosc jest ok i jest mi w nim dobrze ,a i zegary widze.

    #101117
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Najważniejsze jest bezpieczeństwo – a ono jest większe w kaskach integralnych i szczękowych niż w otwartych.

    #101127
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    matol1798 napisał:

    Na skuterze jeździ się w bezszczękowym gdyż szczęka zasłania zegary. Nawet w tych maxiskuterach. Widziałeś kiedyś kogoś na skuterze w szczękowym? Nawet jeśli kogoś takiego widziałeś to i tak należy do mniejszości 🙂

    to zmień rozmiar kasku a nie bzdury wypisujesz

    do autora:

    bezszczękowiec jest teoretycznie wygodniejszy ale nie osłania brody i zimne powietrze owiewa szyję

    integral, te z wyższej półki: dobrze wyciszone, głowa jest dość dobrze odizolowana od owiewającego powietrza, dobry na gorsze warunki atmosferyczne. wady wychodzą w upały ale nie jest najgorzej

    dual
    drogi w zakupie, ciężki ale masz 2kaski w jednym, następny taki kupię

    #101128
    wodka85
    Użytkownik
    • Postów: 211

    „Na skuterze jeździ się w bezszczękowym gdyż szczęka zasłania zegary”
    hahaha rozwalił mnie koleżka hahaha

    #101137
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 102

    W otwartym kasku na pewno jest wygodniej, bo lżejszy, bo lepsza wentylacja i nawrzucać można komuś – spokojnie usłyszy.
    Ale w zderzeniu z rzeczywistością może się okazać, że 'ortodonta wita nas'.
    Kup jaki chcesz, ale otwarty odradzam.

    #101208
    Ry8Pomocy
    Użytkownik
    • Postów: 29

    Ja chyba nie do końca wiem co znaczy „integralny” ?

    Myślałem, że to szczękowy. Czym sie różnią ?

    #101209
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Kask szczękowy – posiada otwieraną szczękę, podnoszoną do góry. Integralny – jak nazwa wskazuje jest cały zabudowany, nie ma ruchomych elementów za wyjątkiem podnoszonej szyby. Otwarty – wiadomo…

    #101210
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 102

    Ry8Pomocy napisał:

    Ja chyba nie do końca wiem co znaczy „integralny” ?
    Myślałem, że to szczękowy. Czym sie różnią ?

    Integralny ma osłonę na szczękę na stałe, tzn skorupa jest odlana po całości.
    Szczękowy, może mieć albo szczękę przypinaną, albo z tzw przyłbicą podnoszoną do góry (podnosisz osłonę szczęki razem z wizjerem do góry) i masz Jeta. Taki funkcjonalny trochę.

    #101211
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    barteklodz napisał:

    matol1798 napisał:
    Na skuterze jeździ się w bezszczękowym gdyż szczęka zasłania zegary. Nawet w tych maxiskuterach. Widziałeś kiedyś kogoś na skuterze w szczękowym? Nawet jeśli kogoś takiego widziałeś to i tak należy do mniejszości 🙂

    to zmień rozmiar kasku a nie bzdury wypisujesz
    do autora:
    bezszczękowiec jest teoretycznie wygodniejszy ale nie osłania brody i zimne powietrze owiewa szyję
    integral, te z wyższej półki: dobrze wyciszone, głowa jest dość dobrze odizolowana od owiewającego powietrza, dobry na gorsze warunki atmosferyczne. wady wychodzą w upały ale nie jest najgorzej
    dual
    drogi w zakupie, ciężki ale masz 2kaski w jednym, następny taki kupię

    Tak gadał koleś w serwisie.

    #101214
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Zdarzały się wypadki, kiedy kierowca jednośladu miał prawie wyrwaną szczękę jadąc w otwartym kasku.

    #101216
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Muszą mieć jakiś atest. Na pewno coś chronią 🙂

    #101217
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Nigdy juz nie wezme na glowe kasku bezszczekowego, 3 lata temu gdy jechalem pod słońce w pewnym momecie bylem pod takim kontem, ze nic nie widzialem najechalem na dosc duzy kamien i przez ten gowniany kask musialem miec szytą szczeke i do teraz mam blizne, wgl nie ogarniam jak takie kaski mogą byc sprzedawane..

    #101224
    sebek
    Użytkownik
    • Postów: 91

    Polecam kaski integralne. Na skuterze się dosyć wygodnie w nich jeździ. Ciepło w zimę/jesień/wiosnę, zaś w lato można podnieść szybkę do góry i mamy przewiew.

    Sam myślę nad kaskiem a la crossowym z googlami, tylko nie wiem jak tam jest z parowaniem. Gdy miałem kask bezszczękowy, to szybka parowała niemiłosiernie, głównie jak temperatury spadły. Z szybką nic nie widziałem, a bez szybki jeszcze gorzej.

    #101239
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    Statystycznie w obrębie głowy motocyklisty najczęściej cierpi okolica twarzy i szczęki dolnej!!! Szczyt głowy najrzadziej. Namawiam na szczękowy lub integralny. otwarty odradzam

    #101272
    mancur
    Użytkownik
    • Postów: 99

    Sam jeżdżę w szczęce ale fakt 90% jak nie 95 Osób jakie widuje na skuterach jeździ albo w orzeszkach albo w otwartych kilka razy widziałem kask budowlany ale to chyba dla jaj ktoś jeździ.Widać przekonanie ludzi że mniejszy motorek mniejsza gleba mniej boli i nie warto zakładać „profesjonalnego ” kasku na „skuterko – zabawkę”Te 5 % to chyba ci użytkownicy którzy nabili już sobie guza i mieli mało przyjemną wizytę na sztukowaniu zębów:) wnioski wyciągam ze swoich obserwacji i doświadczenia być może mylne.

    #101279
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    sebek napisał:

    Sam myślę nad kaskiem a la crossowym z googlami, tylko nie wiem jak tam jest z parowaniem.

    gogle też parują ale trzeba się nieźle zmęczyć, do spokojnej jazdy się nie nadaje, kości policzkowe bardzo się wychładzają, no i problem z goglami

    #101293
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    roomcajz napisał:

    Statystycznie w obrębie głowy motocyklisty najczęściej cierpi okolica twarzy i szczęki dolnej!!! Szczyt głowy najrzadziej. Namawiam na szczękowy lub integralny. otwarty odradzam

    Pokaż źródło tej statystyki, bo moim zdaniem to kompletna bzdura. Najbezpieczniejsze są integralne to jest jasne, szczękowe są lepsze niż jety to też wiadomo.

    Trzeba sobie jednak zdać sprawę z tego, że norma bezpieczeństwa obowiązująca w UE czyli ECE 22 – 05 jest bardzo łatwa do spełnienia i hełmu z takim taką normą nie brać jako 100% gwarant bezpieczeństwa. Zdecydowanie surowsze są standardy Snell i SHARP.

    Tutaj możesz sobie sprawdzić kaski, które Cię zainteresują.
    http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?sharp-make=All&sharp-model=&sharp-type=All&sharp-rating=1&discontinued=1

    Poza tym kask musi być dobrze dopasowany, więc nie kupuj przypadkowych kasków bez przymiarki przez internet.

    Sprawdź sobie też to:
    http://www.jakkupowac.pl/artykul/474/jak-kupowac-kask-motocyklowy.html/strona2

    #101298
    dostawcy
    Użytkownik
    • Postów: 337

    Nie poruszyliście też Panowie zasadniczej różnicy w bezpieczeństwie kasków otwarty, a szczękowy. W otwartym większe jest bierne bezpieczeństwo, bo więcej w nim widać. Drugi zaś lepszy jest podczas wypadku. Osobiście mam dwa, w otwartym jeżdżę po mieście skuterem bo wolno i duży ruch, a na dłuższe wyjazdy biorę szczękowy bo V większe.

    #101310
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Dodam jeszcze, że lepiej „czuć” drogę w otwartym, tzn. nie jest się tak odizolowanym od sytuacji na jezdni.

    #101311
    Gumol344
    Użytkownik
    • Postów: 25

    moim zdaniem zdecydowanie postawił bym na szczękowy

    #101314
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    No, na pewno szczękowy, albo integralny. Większe bezpieczeństwo. Choć powiem szczerze, że w lecie to w otwartym się jeździ super, no, ale nie jest tak bezpieczny jak integral lub szczękowy.

    #101315
    Baniak
    Użytkownik
    • Postów: 102

    Też jestem za kaskiem integralnym/szczękowym
    Osobiście posiadam 2kaski integrala i orzeszka, fakt orzeszek ma swoje plusy jednak wole zostać przy integralu, bezpieczeństwo ważniejsze a na wygodę nie ma co narzekać, no chyba że kupisz jakiś słaby kask za grosze.

    #101318
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Pokaż źródło tej statystyki, bo moim zdaniem to kompletna bzdura.

    http://www.cdc.gov/motorvehiclesafety/images/motorcycle/impact_helmet_400w.jpg

    #101323
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    lucek71 napisał:

    roomcajz napisał:
    Statystycznie w obrębie głowy motocyklisty najczęściej cierpi okolica twarzy i szczęki dolnej!!! Szczyt głowy najrzadziej. Namawiam na szczękowy lub integralny. otwarty odradzam

    Pokaż źródło tej statystyki, bo moim zdaniem to kompletna bzdura.

    To jest podstawowy problem tego forum, że każdy pisze co mu się wydaje, co mu się uwidziało, mało kto podpiera się jakimiś statystykami, testami

    @tmielcarz dzięki za przywołanie linka

    #101355
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    roomcajz napisał:

    lucek71 napisał:

    roomcajz napisał:
    Statystycznie w obrębie głowy motocyklisty najczęściej cierpi okolica twarzy i szczęki dolnej!!! Szczyt głowy najrzadziej. Namawiam na szczękowy lub integralny. otwarty odradzam

    Pokaż źródło tej statystyki, bo moim zdaniem to kompletna bzdura.

    To jest podstawowy problem tego forum, że każdy pisze co mu się wydaje, co mu się uwidziało, mało kto podpiera się jakimiś statystykami, testami
    @tmielcarz dzięki za przywołanie linka

    Właśnie chodzi o to, że się nimi nie podparłeś, a co chwila ktoś jakimiś procentami rzuca, zazwyczaj sobie je wymyślając. Forum jest od wyrażania swojego zdania i jeśli ktoś pisze „moim zdaniem” to jest jego sprawa, może się przecież mylić. Możliwe, że i ja się mylę, ale uważam, że częściej niż twarzą motocyklista/skuterzysta uderza bokiem głowy, głównie o asfalt podczas ślizgu, oczywiście kiedy jest zderzenie czołowe to narażona zdecydowanie jest twarz. Dlatego fajnie byłoby przeczytać artykuł do tego obrazka z linku, bo on sam to mnie nie przekonuje. Sam niestety nie doszedłem z jakiej publikacji on pochodzi.

    #101357
    like70
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Zaliczyłem dwa szlify w sezonie 2012. W pierwszym przypadku najechałem w deszczu na przyklejona żółtą linię i straciłem przyczepność. W drugim przypadku jakiś debil wyprzedził mnie, zajechał mi drogę i cały sznur pojazdów przede mną zahamował. Zbyt mocne zaciśnięcie hamulca również doprowadziło do poślizgu. W obu przypadkach na szczęście skończyło się na siniakach i zadrapaniach. KASK pozostał nawet nie zadrapany. JET mi wystarcza, jeśli chodzi o bezpieczeństwo w mieście.

    PS Koleś dostał dwa gągi w życiorys na odmulenie. Pozdrawiam kierowcę Audi WE…. mam nadzieję że już nikomu nie zajedzie.

    #101454
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Schuberth J1 – taki własnie kask zamierzam kupić w tym sezonie:

    Idealnie łączy komfort otwartego kasku oraz bezpieczeństwo integralnego.

    Bezpieczeństwo
    Skorupa z S.T.R.O.N.G.
    Wytrzymała, absorbująca energię uderzenia skorupa
    Dwie wielkości skorupy
    Ochronny pałąk na żuchwę, który zapewnia bezpieczeństwo podczas upadku
    Konstrukcja kasku umożliwia jeszcze lepsze, niczym nieograniczone pole widzenia
    Szybka o zwiększonej odporności na zarysowania
    Zapięcie: typu klik
    Łatwe w użyciu i bezpieczne

    Komfort
    Skorupa
    Idealne dopasowanie, mała waga i wymiary
    Waga – tylko 1420g
    Kask posiada blendę przeciwsłoneczną
    Nadające się do prania wnętrze kasku
    Antyalergiczne wnętrze

    Wentylacja
    zamykane wloty powietrza górnej części kasku
    dodatkowe wyloty w tylnej części kasku

    Aerodynamika
    Opływowa, niewielka skorupa
    Kask znakomicie sprawdza się przy większych prędkościach
    Doskonałe wyciszenie ( 92dB przy prędkości ok. 100km/h )

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button